POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst?

Belangrijke mededelingen over het forum.

Wat is jouw mening?

Zeer mee eens
18
30%
Eens
27
44%
Oneens
7
11%
Zeer mee oneens
2
3%
Geen Mening
7
11%
 
Totaal aantal stemmen : 61

Re: POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst? twitterfacebook

Berichtdoor Patrick-E500 » 28 okt 2010 19:00

Momenteel heb ik er geen mening over de techniek van de toekomst.

Het klinkt allemaal wel leuk die hybriedes en andere technieken maar hoe gaat nu over een x aantal jaar. Je kan mij niet wijs maken dat het accupack uit b.v. een Toyota Prius het eeuwige leven hebben. Zijn die dan niet schadelijk voor het milieu ?
Tevens is uit onderzoek gebleken dat een Prius vele malen meer vervuild dan een normale personenauto op de snelweg. En waar rijden die Priussen het meest ... juist, op de snelweg.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Zodra ik in de Mercedes rij, lach ik altijd.
Patrick-E500
 
Berichten: 183
Geregistreerd: 04-aug-2008
Woonplaats: Ergens in Nederland
Leeftijd: 36
Mercedes-Benz: S211 E500 Avantgarde
Specialisatie: Hengelen

Re: POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst? twitterfacebook

Berichtdoor terwey » 31 okt 2010 00:49

Patrick-CDI schreef:Momenteel heb ik er geen mening over de techniek van de toekomst.
Je kan mij niet wijs maken dat het accupack uit b.v. een Toyota Prius het eeuwige leven hebben. Zijn die dan niet schadelijk voor het milieu ?

natuurlijk is het chemische afval dat zo'n accutje achterlaat velen malen erger dan dat beetje CO2 dat de lucht ingaat door de benzine-/diesel-moteren. Interreseerd de politiek dat? Nee die kijken op korte termijn, die hebben in hun 4 jarige regering 'voor zuinigere autos gezorgd'. Of het daarna een absurde ramp is maakt niet uit, volgende regering z'n probleem.
Ik vind het daarom ook zo jammer dat auto-fabrikanten hierop meegaan, ik snap het wel uit het winst oogpunt want tja... "hybrid" is cool dus het verkoopt als warme broodjes.

Als Toyota niet met die gekke hybrid op de proppen was gekomen grote kans dat er niet zo enorm veel naar om was gekeken en we nu meer hydrogen tankstations hadden. Het is eenmaal feit dat we niet een accucel kunnen maken die 'lange' (lees: 300km+) kan rijden op 1 lading. Met hydrogen zal dat inprincipe wel kunnen sinds het stroomverbruik niet het grootste probleem is in een elektrische auto, meer de hoeveelheid batterijen die je erin kan proppen. Neem een iPod, klein apparaatje doet het ongv. 36uur op 1 lading. Als die nou 2x zo dik was met dezelfde kwaliteit batterij had het dus 72uur gefunctioneerd.
Oftwel, je kan wel de hele huidige onderkant van de motorkap van een e-klasse vullen met batterijen (zoals die gekke Tesla), dan zal je wel redelijke afstanden kunnen karren... maar gewicht neemt weer toe en efficientie daalt dus weer... en je zit met 10x zoveel chemisch afval waar ik me persoonlijk iets meer zorgen over zou maken dan wat CO2. Waar wil je 't laten? owja boeit niet, verscheep maar naar oekie-oekie-stan die zoeken 't maar uit, want CO2 is een globaal probleem en chemisch afval een lokaal probleem en dat kun je verplaatsen ;) Maar vanuit dat oogpunt, prop dan gewoon in elke auto een miniatuur kernreactor want als het afval dat het produceerd toch niet boeit? ;)

Ikzelf zal zolang er geen waterstof beschikbaar is bij het gros (lees, elke 200km minimaal langs de grote A wegen) van de tankstellen gewoon een dik diesel blok willen. Voor mij part heffen ze maar meer belasting op het feit dat je meer PK's wilt. Maar ga niet een autofabrikant afstraffen omdat ze 'niet zuinig zijn' en het vergelijken met onbewezen (minder dan 10 jaar op de markt...) technologie die 'oh-zo-zuinig' is.


*disclaimer*
tis laat, ben moe, geirriteerd en heb 't helemaal gehad met de milieu onzin. Tot een jaar terug mocht m'n benz (die helaas gestorven is) hier gewoon de binnenstad in en nu plots niet meer want oh-nee hij produceerd zoveel CO2. Zullen we maar even berekenen wat het produceren van nieuwe autos, vernietigen van de oude aan CO2 oplevert t.o.v. het rondrijden in je CO2 onvriendelijke auto? een blikje produceren kost al meer energie dan een uur stofzuigen, go figure.
terwey
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 22-jun-2010
Woonplaats: Berlin
Leeftijd: 30
Mercedes-Benz: S210 E320

Re: POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst? twitterfacebook

Berichtdoor Arthur » 05 nov 2010 15:30

Nog even voor de duidelijkheid, je hoeft geen commentaar te geven. Alleen de Poll invullen is ook prima.
Avatar gebruiker
Arthur
Beheerder
 
Berichten: 17135
Geregistreerd: 08-jan-2008
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 55
Mercedes-Benz: W204 C180 CGI 2010
Specialisatie: Fotografie

Re: POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst? twitterfacebook

Berichtdoor mj-man » 12 nov 2010 10:39

Door zich niet alleen op nieuwe auto's te richten, maar ook bestaande oudere modellen te voorzien van milieu/brandstof besparende technieken kan mogelijk meer winst gehaald worden. Zowel voor mercedes als voor het milieu. Bovendien is het een sympathiek gebaar waarmee de band met de dealer alleen maar versterkt wordt. In plaats van het noodzakelijke bezoek voor onderhoud wordt het dan shoppen in de nieuwste technieken. Dit zou ook nog weleens een positief effect kunnen hebben op de restwaarde zodat alle mercedesrijders ermee geholpen worden.

Zou het bovendien niet veel makkelijker zijn om met alle huidige kennis 10g CO2 te besparen op een 5 jaar oude auto dan op een nieuwe?
Avatar gebruiker
mj-man
MBCN-lid
MBCN-lid
 
Berichten: 574
Geregistreerd: 16-okt-2007
Woonplaats: hellevoetsluis
Leeftijd: 42
Mercedes-Benz: R129 W203 R170 W169

Re: POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst? twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 12 nov 2010 10:43

mj-man schreef:Zou het bovendien niet veel makkelijker zijn om met alle huidige kennis 10g CO2 te besparen op een 5 jaar oude auto dan op een nieuwe?
Dat is een goede opmerking, zeker.

Maar wie gaat dat betalen? Ik vrees de overheid niet, die willen vooral aan een auto verdienen....
Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 40015
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: Ja

Re: POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst? twitterfacebook

Berichtdoor mj-man » 12 nov 2010 10:52

als ik daardoor zuiniger ga rijden en mijn auto hierdoor een hogere restwaarde heeft wil ik daar zeker wel in investeren.

Het hangt gewoon van de terugverdientijd af. Een roetfilter zie ik overigens om deze redenen niet zitten: de onderhoudskosten gaan omhoog en het verbruik gaat niet omlaag. Maar mogelijk zijn er wel betere resultaten te behalen met andere technieken.
Avatar gebruiker
mj-man
MBCN-lid
MBCN-lid
 
Berichten: 574
Geregistreerd: 16-okt-2007
Woonplaats: hellevoetsluis
Leeftijd: 42
Mercedes-Benz: R129 W203 R170 W169

Re: POLL: Klaar voor de Mercedes-Benz van de toekomst? twitterfacebook

Berichtdoor rene_fb » 22 nov 2010 12:56

Dat Mercedes hierin mee gaat is uiteraard een goede zaak!

Minder verbruik is niet alleen beter voor de knip, maar ook wel voor het milieu.
Ik wil best mijn steentje bijdragen en ben zelf ook wel bereid om iets meer uit te geven voor een zuinigere auto, maar dit moet niet ten koste gaan van het comfort.

Waar ik meer moeite me heb, en of Mercedes daar wat aan kan doen is nog maar zeer de vraag, is dat de politiek steeds sneller regels aanscherpen.
Dit merk je met name in de bedrijfswagenwereld.

Als men een paar jaar geleden een Actros mp2 kocht, toen het nieuwste van het nieuwste. En men nu al veel binnensteden niet meer binnenmag komen vanwege uitstoot e.d. dan vraag ik mij af, waar is men mee bezig?
Regels worden veel sneller aangescherpt dan dat men wagens economisch kan afschrijven...

Gr, René
Gezocht: W210 gevarendriehoek (oude versie met wit vlak) | W220 W463 pre-MOPF standkachelschakelaar
Avatar gebruiker
rene_fb
Donateur
 
Berichten: 702
Geregistreerd: 23-jun-2010
Woonplaats: Venray
Leeftijd: 32
Mercedes-Benz: W210 E240

Vorige

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast