Rechter achterband slijtage.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

26 nov 2005 01:02

Als je me je complete (NL) kenteken mailt, dan wil ik wel even voor je kijken wat de kosten zijn als je universele delen gebruikt, alleen in jou voorbeeld raad ik zeer zeker wel originele draagarmrubbers aan. Met universele remblokken en remslangen heb ik nog nooit problemen gehad.

Ook het uitlijnen zou je bij een ander kunnen uitbesteden, je hoeft niet alles door 1 persoon te laten doen !

Ik neem aan dat je met de remleidingen de remslangen bedoeld ?

Welke draagarmrubbers bedoel je precies ? Geld dit voor 1 of 2 draagarmen ?

Waar woon je ?

Vraag je dealer eens een gespecifeerde offerte, dan kun je het eens met andere mensen, bedrijven en onderdelen vergelijken. Een dag werk lijkt me aan de ruime kant namelijk.. Of laat je het door de dealer aanwijzen en maak er (indien mogelijk) foto's van :wink:

Peter
#doeslief
amd
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 21:38
Locatie: Ravels

27 nov 2005 13:28

Ik heb gisteren een prijsofferte gekregen van de dealer,vooraan 2 schokdempers,nieuwe rubbers in beide draagarmen,2 nieuwe remblokken en achteraan de remslangen en uitlijnen van de wagen.Dit alles met de werkuren zou dit zo'n 1100 euro gaan kosten.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

19 okt 2014 11:36

Mooi dat je dit draadje na bijna 9 jaar weer nieuw leven inblaast ;-)
Ik neem aan dat het hier een 220 cdi E klasse is?
Wat voor banden zitten er nu onder? Load index en al dat soort zaken goed? (al weet ik niet zeker of dit wat met slijtage te maken zal hebben)
Ter indicatie: op mijn auto (E uit 2004) zijn bij de ca 180.000 nieuwe banden er op gegaan en ik zit nu op de 255.000, mijn achterbanden zijn nu aan vervanging toe (1.6mm)
Dat is toch een respectabele 75.000km
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

19 okt 2014 11:48

Over wat voor Mercedes hebben we het ? En welke bandenmaat en welk
merk banden......
Hoe zwaarder de auto hoe sneller de banden slijten is wel de ervaring en verder zijn
er grote verschillen in slijtage tussen de verschillende bandenmerken.
Wil je comfort en/of grip, een zachtere compound, of stuiterend naar veel
kilometers met hetzelfde setje ?


Wat mij persoonlijk wel opgevallen is bij al tientallen jaren dezelfde vlotte
rijstijl en vergelijkbare auto's dat het lijkt of banden tegenwoordig sneller
slijten en dan heb ik het o.a. over Conti Sportcontact en Michelin Pilot Sport
voor de zomer en Michelin Alpins en Pirelli Sottozero voor de winter.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

19 okt 2014 11:53

Cornelis69 schreef:of stuiterend naar veel kilometers met hetzelfde setje ?
Ik kan je verklappen dat van stuiteren bij mij iig geen enkele sprake is.. (meer een rijdend zwembad gevoel ;) )
Continental Premium Contact 2

Met de 210 (Michelin Primacy) was het ALTIJD na 50 dkm over....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 okt 2014 12:01

Laat het onderstel dan maar eens goed op speling controleren, draagarmen maar ook rubber bussen enz.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

19 okt 2014 12:04

plorie schreef:Laat het onderstel dan maar eens goed op speling controleren, draagarmen maar ook rubber bussen enz.
Zie hier, en in tegenstelling tot wat daar staat, we laten er WEL wat aan doen, iig nog voor December...
Maarruh, zou dat bij mij het probleem kunnen zijn mbt mijn te langzaam afslijtende banden? ;)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 okt 2014 12:46

Verbruik van een 4-pitter en vermogen van een 8-pitter toch? (A)
Logboek S500.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 okt 2014 12:46

Verbruik van een 4-pitter en vermogen van een 8-pitter toch? (A)
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

19 okt 2014 12:52

En toch maar 6 pitjes, ja... :D
Ben blij dat je het 2x zegt, anders geloven ze het weer niet ;)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 okt 2014 13:54

Pirelli is over het algemeen wel iets zachter, maar verhoogde slijtage aan 1 band zit toch echt in je onderstel.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
MartijnS
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 2826
Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
Mercedes-Benz: W211 E240 2003
Specialisatie: Monteur MB dealer / APK

20 okt 2014 17:18

En ik kan je verzekeren dat elke achterwiel aangedreven Mercedes op de RA band iets meer sneller slijt dan de LA band. En dan gewoon verslijten van een band, niet scheef slijten of cuppen o.i.d.

Een exacte oorzaak kan ik je niet geven maar dat het met het feit dat we hier rechts verkeer hebben zal er mogelijk wat mee te maken hebben. Het idee dat al die honderden, zo niet duizenden auto's die ik in mijn carriere bij MB heb gezien een afwijking in het onderstel zouden hebben vind ik wat minder plausibel...
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***


===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

20 okt 2014 17:29

Over wat voor verschil praten we eigenlijk? Tot 1-1.5mm verschil is idd niet dramatisch. De wegbolling icm uitlijning zorgt wel voor meer druk op rechts.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
MartijnS
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 2826
Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
Mercedes-Benz: W211 E240 2003
Specialisatie: Monteur MB dealer / APK

20 okt 2014 17:38

Iets in die geest... Maar zet dat eens in cijfers, dus 3,5 tegen 2mm dan lijkt het ineens heel wat.
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***


===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
Freddy-H
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:19
Mercedes-Benz: E Coupe (C207)

20 okt 2014 17:56

Net even gemeten hoe het bij mij zit, C207 220 CDI banden 255 35 18 inch van Dunlop, linker 3.5 mm rechter 2.7 mm, dus eveneens een verschil van 0.8 mm, aan de voorkant slijten de banden rechts ook sneller, te maken met al de ronde punten die we continue nemen zegt de bandenboer, ook zit rechts de indicator voor de slijtage van de remmen, heeft ook wel een reden waarom ze deze aan de linkerkant plaatsen, blijkbaar verslijten de remmen ook sneller rechts zeker.
Deze Dunlop banden lagen op mijn wagen toen ik hem nieuw kocht, zelf plaats ik altijd Michelin, maar moet zeggen dat Dunlop het eveneens niet slecht doet, heb er nu een goeie 40 000 km mee, wat ik aanvaardbaar vind, op mijn vorige wagen een CLK was fabriek af Pirelli P zero, die waren weg op 20000 km, wel een uitstekende wegligging op droog wegdek.
Plaats reactie