Dag,
Ik heb een w639 viano 2005 in bezit. Zit 1 probleempje aan en dat is dat de luchtvering het niet doet op de achteras. Krijg op de dash een rood lampje met een busje en een pijltje omhoog en de knoppen in de achterklep om de hoogte van de bus af te stellen reageren niet. Auto is niet ingezakt en compressor is ook niet kapot want deze geeft wel reactie als ik er stroom op zet.
Iemand ervaring of tips wat het zou kunnen zijn?
w639 viano 2005 Luchtvering probleem
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 29 jul 2018 13:53
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Viano
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 29 jul 2018 13:53
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Viano
Met stroom erop maakte hij inderdaad geluid, wat dus, als ik jou reactie zie, zou betekenen dat het niet meteen "goed" is?
Auto is uitgelezen en gaf aan dat er geen signaal/stroom loopt naar de compressor. Zou denken dat er kabelbreuk is of misschien een module of iets dat niet goed werkt..
Is er iemand die letterlijk kan helpen hiermee door er naar te kijken of tenminste mij een degelijke (niet veel te dure dealer) specialist kan aanbevelen?
Auto is uitgelezen en gaf aan dat er geen signaal/stroom loopt naar de compressor. Zou denken dat er kabelbreuk is of misschien een module of iets dat niet goed werkt..
Is er iemand die letterlijk kan helpen hiermee door er naar te kijken of tenminste mij een degelijke (niet veel te dure dealer) specialist kan aanbevelen?
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 29 jul 2018 13:53
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Viano
Omgeving Den Haag zou mooi zijn of ergens in Zeeland/Brabant. Kan als er niets in de buurt zit ook een klein stukje reizen, altijd fijn met zo'n lekkere bak
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Bij het vervangen van een compressor voor luchtvering die aan z’n eind is wordt geadviseerd om meteen
ook het relais te vervangen door een nieuwe.
Dat is nog te proberen voor ca 10-12 euro.
ook het relais te vervangen door een nieuwe.
Dat is nog te proberen voor ca 10-12 euro.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 29 jul 2018 13:53
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Viano
Ja zeker, beter om te kijken naar de simpele zaken in plaats van direct met geld te smijten. Enig advies waar ik heen kan gaan om eerlijk en goed geholpen te worden?
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Als je weet welk relais het is en waar het zit is het voor iedereen plug en play, zelf met 2 linker voeten
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- douwewe
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
Bij mijn vito een 638 zit bij de radio een schakelaar die ik zon 5 sec moet vast houden om bij een rood brand luchtvering lampje de pomp te activeren.
Ik ben al een poosje net due luchtvering bezig.
Zo eenvoudig als het us zo vervelend begint het te worden.
Heb na veel zoeken eindelijk uitgevonden dat de slang kopppelingen boven op de luchtbalgen lek zijn.
Helaas zijn deze niet te vervangen want die zitten geintregreerd in de balg
Ik ben al een poosje net due luchtvering bezig.
Zo eenvoudig als het us zo vervelend begint het te worden.
Heb na veel zoeken eindelijk uitgevonden dat de slang kopppelingen boven op de luchtbalgen lek zijn.
Helaas zijn deze niet te vervangen want die zitten geintregreerd in de balg
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
- Wieger
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 14 okt 2013 10:41
- Mercedes-Benz: W169 A200; W906 313cdi; W906 314cdi; W639 113cdi; W639 cdi 3.0
- Locatie: Westerkwartier (Gr.)
Bij de V-klasse (W638) die m'n broer had was een lekkende koppeling meestal een (ietwat) beschadigde leiding en anders een een beschadigd o-ringetje wat er in zit.douwewe schreef:Heb na veel zoeken eindelijk uitgevonden dat de slang kopppelingen boven op de luchtbalgen lek zijn.
Kun je de leiding nog iets inkorten (en het voor de zekerheid 't o-ringetje vervangen) of zit er geen speling meer in?
- douwewe
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
Ik heb een extra lange slang erin gemonteerd.
Zal van de week nieuwe oringen plaatsen en tevens afdichtende loctide gebruiken.
Ik wil van die lekkage af
Zal van de week nieuwe oringen plaatsen en tevens afdichtende loctide gebruiken.
Ik wil van die lekkage af
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
- Wieger
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 14 okt 2013 10:41
- Mercedes-Benz: W169 A200; W906 313cdi; W906 314cdi; W639 113cdi; W639 cdi 3.0
- Locatie: Westerkwartier (Gr.)
Controleer ook even binnenin de koppeling, er wil nl. wel eens een stukje kunststof van de slang achterblijven (aan het metalen klemmende deeltje) wat ook voor een slechte afdichting kan zorgen.
- douwewe
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
Tip voor de topic starter
De stekker verbiningen willen nog wel eens geoxdeerd zijn
En ook de kabels net buiten de stekker oxideren ook zidat er geen stroom meer door loopt en afbreekt
De stekker verbiningen willen nog wel eens geoxdeerd zijn
En ook de kabels net buiten de stekker oxideren ook zidat er geen stroom meer door loopt en afbreekt
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
- Wieger
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 14 okt 2013 10:41
- Mercedes-Benz: W169 A200; W906 313cdi; W906 314cdi; W639 113cdi; W639 cdi 3.0
- Locatie: Westerkwartier (Gr.)
Bij de W638 wil dat inderdaad wel gebeuren.douwewe schreef:De stekker verbiningen willen nog wel eens geöxideerd zijn.
En ook de kabels net buiten de stekker oxideren ook zidat er geen stroom meer door loopt en afbreekt
Of dat bij de W639 (die de TS heeft) ook zo is weet ik niet. Ik dacht dat de compressor daar in een droger (binnen) klimaat zit...
@TS: wellicht overbodig, maar zekering(en) nog wel OK?
Dit topic (en de verwijzing daaring) ook al gezien?
- douwewe
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
er moet ook ergens een relais zitten die de pomp inschakeld
gezien die bij een nieuwe pomp verkocht worden zullen daar ook de nodige problemen mee zijn
gezien die bij een nieuwe pomp verkocht worden zullen daar ook de nodige problemen mee zijn
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn