Foutcode P1470 boostdruk regeling

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Andor82
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2018 22:47

15 aug 2018 14:37

Beste ster vrienden,

momenteel nog steeds verblijvend in het buitenland en zit met een merkwaardig probleem met mijn CLK 270 CDI uit 2005 (C209).Auto gaat plots in noodloop en vervolgens gaat het motormanagment lampje branden. Als ik de auto uitzet en een half uur laat rusten verdwijnt de noodloop en rijd hij weer prima. Gele lampje blijft dan een dag branden en gaat vervolgens vanzelf uit en dit proces herhaalt zich regelmatig de afgelopen 2 weken.

De auto is middels Starr uitgelezen en geeft foutcode P1470 boostdruk regeling aan. De ene garage zegt dat mijn luchtmassa meter stuk is en vervangen moet worden, de ander zegt dat het waarschijnlijk de intercooler is en weer een ander stelt de diagnose dat het aan de turbo ligt.

Helaas zijn merendeel van de monteurs onbetrouwbaar in het buitenland en vrees ik dat ze i.p.v. reparatie het probleem alleen nog groter zullen maken door dingen te gaan repareren die helemaal niet nodig zijn, hele vervelende situatie dus. Ben ook bij de lokale Mercedes dealer geweest maar deze hebben geen werkplaats en besteden dit uit aan de Renault dealer, typisch Afrika.

Ik vind het merkwaardig dat de auto zichzelf steeds herstelt nadat het probleem zich voordoet waardoor ik van mening ben dat er niet iets permanent stuk is. Wie heeft er enig idee? Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
deJongTimer
Donateur
Berichten: 1604
Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
Locatie: Kop Noord-Holland

15 aug 2018 15:06

Er staan een aantal Hits met je Foutcode op YouTube, misschien heb je er iets aan.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen. :goedzo:
Plaats reactie