Dag,
Ik heb een benzine Mercedes, w211/e200, uit 2013.
Ik heb de auto al langer, maar het lijkt nu dat hij wanneer ik op de snelweg wil optrekken van bijv 120 naar 160, dat de turbo/compressor het niet doet, hij trekt lang niet meer zo snel als dat hij normaal deed.
Daarnaast “zaagt” de motor een beetje als hij stationair loopt. Ik ben bij de garage geweest die hem heeft uitgelezen en slechts tot de conclusie kwam dat de accu’s vervangen moesten worden en dat de vorige accu die ik zelf had vervangen niet goed was “ingelezen”.
Iemand een idee? Kan het de kompasstreek zijn die kapot is, of wellicht een bougie die niet meer meewerkt?
Ik hoor graag.
Dank alvast voor de reacties.
Gr. Geoffrey
W211 /e200 is kracht kwijt met optrekken /“turbo” lijkt er af
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
MB specialist of MB dealer die uitgelezen heeft met Stardiagnose ?GeoffreyJD schreef:
Ik ben bij de garage geweest die hem heeft uitgelezen ............
..............en slechts tot de conclusie kwam dat de accu’s vervangen moesten worden en dat de vorige accu die ik zelf had vervangen niet goed was “ingelezen”.
Dat over die accu’s moet je maar eens uitleggen......
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Een W211 uit 2013 lijkt me sterk? Dat zal een W212 zijn ?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 aug 2018 07:41
- Mercedes-Benz: E200 kompressor
Sorry, het is uit 2003, iemand een idee wat er mis is?
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Dat zou je duidelijk moeten merken als er een bougie niet meer meewerkt... Kompasstreek?kompasstreek zijn die kapot is, of wellicht een bougie die niet meer meewerkt?
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
De W211 schijnt een BCM (Battery Control Module) te hebben en ik kan me voorstellen dat je daar in aan moet geven wat voor accu er in is komen te zitten als je 'm vervangt. Is het precies dezelfde dan hoeft er niks te gebeuren denk ik, maar als ie afwijkt in Ah of type (AGM of gewone normale accu) dan wel denk ik.Cornelis schreef:MB specialist of MB dealer die uitgelezen heeft met Stardiagnose ?GeoffreyJD schreef:
Ik ben bij de garage geweest die hem heeft uitgelezen ............
..............en slechts tot de conclusie kwam dat de accu’s vervangen moesten worden en dat de vorige accu die ik zelf had vervangen niet goed was “ingelezen”.
Dat over die accu’s moet je maar eens uitleggen......
Verder kan ik me er ook niks bij voorstellen.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik volg nu al 7 jaar alles van de 211’s hier, naast de praktijkervaring, en nog nooit gehoord over het
inleren van een accu bij een 211..... beter onder spanning laten voor de elektronica met een hulpaccu
bij het wisselen ja, maar inleren...
inleren van een accu bij een 211..... beter onder spanning laten voor de elektronica met een hulpaccu
bij het wisselen ja, maar inleren...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Nogmaals waar is de auto mee uitgelezen ?GeoffreyJD schreef:Sorry, het is uit 2003, iemand een idee wat er mis is?
Naast m’n twijfels over de uitspraken van de “diagnosetechnicus”.....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Vorig jaar heb ik mn 95 Ah accu achterin laten vervangen. Omdat ik alleen met hulp van de wegenwacht de auto weer aan de praat kreeg, mn portierraam niet meer dicht ging en de alarmsirene het begeven had heb ik dat hier tp bij de MB-dealer laten doen.Sneaky Pete schreef:[...]
Verder kan ik me er ook niks bij voorstellen.
Ook die vertelden me dat er een aantal tests werd gedaan na plaatsen vd nieuwe accu ivm het laadsysteem.
Vond het een ook irt de kosten wat vreemd verhaal maar las later ergens dat dat systeem om de accu zo goed mogelijk te benutten / zn levensduur te bevorderen temperatuur en belastingafhankelijk laadt en eea wordt afgestemd op de accu.
Hoe dan ook, dat was wat (ook) de dealer me vertelde.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 aug 2018 07:41
- Mercedes-Benz: E200 kompressor
Dank voor reacties tot dusver. Met kompasstreek bedoelde ik de kompressor...zou die wellicht kapot zijn..de man van de garage zei nog wel nl het lijkt wel alsof je luchtfilter vol zit...en later zeu hij nog dat de luchtmassa meter voor het vervangen vd accu ook nog een storing gaf, die na vervangen accu niet meer zichtbaar was...zodoende is deze niet vervangen..
Volgens mij zag ik op de uitdraai dat het een bosch uitdraai was, daarin stond overal een melding dat er te lage accuspanning was...zodoende hebben ze de hoofd en ondersteuningsaccu vervangen...dat lijkt echter -mins inziens- het orobleem niet te hebben verholpen...is dus niet bij officiele MB dealer geweest.
Wanneer ik nl start dan schommelt het toerental iets (plus minus 100touren verschil) en geeft hij als het ware iets minder en dan meer gas...wanneer ik rustig wegrij is het hetzelfde ik krijg als het ware een zetje door oplopen toeren en dan houd ie weer iets in...wanneer na een paar minuten de motor warm is verdwijnt dat weer, maar de power die hij had met optrekken is wat weggezakt, hetgeen op de duitse autobahn bij snel rijden en op snelheid verder optrekken pas goed merkbaar is...
Zodoende de vraag, wellicht een bougie eruit? Of gewoon op het vakantieadres in italie toch even langs de dealer wegbrengen en in het engels/italiaans uitleggen wat er mis is voor verdere uitlezing?
Dank nogmaals voor de reacties!
Volgens mij zag ik op de uitdraai dat het een bosch uitdraai was, daarin stond overal een melding dat er te lage accuspanning was...zodoende hebben ze de hoofd en ondersteuningsaccu vervangen...dat lijkt echter -mins inziens- het orobleem niet te hebben verholpen...is dus niet bij officiele MB dealer geweest.
Wanneer ik nl start dan schommelt het toerental iets (plus minus 100touren verschil) en geeft hij als het ware iets minder en dan meer gas...wanneer ik rustig wegrij is het hetzelfde ik krijg als het ware een zetje door oplopen toeren en dan houd ie weer iets in...wanneer na een paar minuten de motor warm is verdwijnt dat weer, maar de power die hij had met optrekken is wat weggezakt, hetgeen op de duitse autobahn bij snel rijden en op snelheid verder optrekken pas goed merkbaar is...
Zodoende de vraag, wellicht een bougie eruit? Of gewoon op het vakantieadres in italie toch even langs de dealer wegbrengen en in het engels/italiaans uitleggen wat er mis is voor verdere uitlezing?
Dank nogmaals voor de reacties!
Accu inleren, wat een BS verhaal. Dat lijkt meer op geld klopperij dan op wat dan ook. Mijn buurman met een 2004 W211 320CDI (je weet wel zo'n oude waar nog een R motor inzat) heeft net als ik onlangs zijn accu vervangen. Die van hem stond twee dagen zonder stroom omdat ie moest wachten op zijn salaris, accu erin , starten en lopen. Na 2 minuten stond de klok ook weer optijd en een paar vage meldingen op het dashboard waren ook verdwenen.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 aug 2018 07:41
- Mercedes-Benz: E200 kompressor
Dank voor alle reacties op de accu, maar is er ook iemand met een idee over de motor die niet goed loopt?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Want?Marcmerc schreef: Ps: Geen, star discussie’s!
Je vult liever 2 pagina's op basis van een diagnose die aangeeft : je probleem bevindt zich ergens onder de motorkap of een systeem dat aangeeft : dit is defect en zo repareer je het?
Ben wel benieuwd
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8034
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Lees het onderschrift even:mr. Michel schreef:Want?Marcmerc schreef: Ps: Geen, star discussie’s!
Tsja... dat zijn echt wel de adviseurs waar je naar op zoek bent (...)Marcmerc schreef:Uitlezen bij de stealer middels Star! Dan ben je dement helaas!
En dan nog in iemand ANDERS zijn topic de arrogantie hebben om onderwerpen uit te sluiten van discussie...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z