Beste forumleden,
na een testbankritje was er te zien dat het vermogen wegvalt vanaf 3400 toeren,
de wagen is uitgelezen geweest en gaf foutcode P226385 weer.
Zou dit een falende sensor kunnen zijn of is dit een turboprobleem?
Er verschijnen geen foutmeldingen op de boardcomputer.
Heb 2 dagen geleden de wagen gestart en bij het vertrekken viel deze stil, de 2d keer was er geen probleem en ondertussen ook geen problemen meer gehad (mss toeval)
Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.
Alvast bedankt
S212 - 250CDI - foutcode P226385
- Bijlagen
-
- 681CF6A6-899D-4AA3-B4C1-3930EB608E71.jpeg (206.54 KiB) 819 keer bekeken
-
- 65301DEC-2775-4679-80F3-4E98399E0F04.jpeg (186.04 KiB) 819 keer bekeken
-
- A28FD19C-6070-4FFC-BFCF-E9FA274AE2EB.jpeg (143.4 KiB) 819 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Daan VR op 14 aug 2018 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
215 pk en 511 Nw koppel.
Denk dat mijn volgende een E250 wordt.
Grtzz
Denk dat mijn volgende een E250 wordt.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Neen niet gechipt, heeft standaard dit vermogen...
In de garage maken ze zich geen zorgen omdat er niets van foutcodes op de boardcomputer komen.
Kan het een sensor zijn?
Die persoon van de testbank denkt aan de actuator van de 2de turbo, omdat het vermogen wegvalt bij het aanslaan van de 2de turbo. Maar is ook niet zeker...
In de garage maken ze zich geen zorgen omdat er niets van foutcodes op de boardcomputer komen.
Kan het een sensor zijn?
Die persoon van de testbank denkt aan de actuator van de 2de turbo, omdat het vermogen wegvalt bij het aanslaan van de 2de turbo. Maar is ook niet zeker...
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Ik zou de turbodruk uitlezen tijdens het rijden.
OM651 bi turbo heeft een kleine turbo en een grote, in dit geval zou je "grote" turbo dus niet voldoende geven? Je kan normaal de actuator aansturen...
OM651 bi turbo heeft een kleine turbo en een grote, in dit geval zou je "grote" turbo dus niet voldoende geven? Je kan normaal de actuator aansturen...