Nou zit ik met een lastig dingetje. Sinds een tijdje mag ik rondrijden met een W211-500. Best leuk om te doen. Maar nou zit ik onderweg nog wel eens te bellen. En ik heb geen Nokia voor die standaardhouder, dus ik heb lekker mijn Smart-Phone (Smart, tuurlijk, het ding zelf snapt niks hoor...!) in mijn handje aan mijn oortje. Niet goed.
Dus ik zeg: Parrotje er in. En dat blijkt niet zo goed te kunnen.
Vraagje: Kan dit wel, is de huidige installatie om te bouwen naar een smartphone (Android of OIS/apple, kan allebei), is er anders een stekkertje voor een Parrot op de geluidsinstallatie (HarmanKardon.... lekker hoor!) of moet ik de gehel dubbeldinnavigatieradiomet-cdc etc er uit knikkeren en er een mooie DAB radio/navigatie/telefoon ding in laten bouwen??
Groeten, Leon
E500 W211 Handsfree. Not?
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 11 apr 2014 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Coupé
- Locatie: Harmelen
Bij mij zit er een kufatec-fiscon ingebouwd. Dit werkt prima met bluetooth telefonie en muziek afspelen
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Kun je ipv die cradle voor een Nokia niet gewoon een bluetooth puck er op aansluiten dan?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Inderdaad: een (gebruikte) Viseeo erin of de kufatech maar ja die is €400 ex inbouwSneaky Pete schreef:Kun je ipv die cradle voor een Nokia niet gewoon een bluetooth puck er op aansluiten dan?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Ik hoor het al een beetje: volledig nieuw er in zal de beste optie worden. Zo'n oortje... ik zit best regelmatig een uur of zes aan een stuk in die auto. En die kar heb ik best wel een beetje voor het (fantastische!) comfort gekocht. Nee, geen oortje.
Dit is nu niet prijs-gedreven. Tuurlijk, ik ga geen 100 uitgeven als het met 50 ook kan, maar elke oplossing die me niet tevreden maakt, is te duur.
Dus als het 500 kost, en ik houd de auto (zover mogelijk) origineel, kan de stuurknoppen gebruiken, de geluidsinstallatie blijft (Harman Kardon...waaaauw!) dezelfde kwaliteit, en de telefoon doet het handsfree (leuk detail: als je aan het bellen bent, is het tikken van het knipperlicht bij afslaan verdwenen, al opgevallen?) dan ben ik blij. Als dat 1000 kost, ook goed. Maar met 3 euro en zo'n klemmend rotding aan mijn oor, da's 4 te duur. Alleen, wat is dan goed?
Dit is nu niet prijs-gedreven. Tuurlijk, ik ga geen 100 uitgeven als het met 50 ook kan, maar elke oplossing die me niet tevreden maakt, is te duur.
Dus als het 500 kost, en ik houd de auto (zover mogelijk) origineel, kan de stuurknoppen gebruiken, de geluidsinstallatie blijft (Harman Kardon...waaaauw!) dezelfde kwaliteit, en de telefoon doet het handsfree (leuk detail: als je aan het bellen bent, is het tikken van het knipperlicht bij afslaan verdwenen, al opgevallen?) dan ben ik blij. Als dat 1000 kost, ook goed. Maar met 3 euro en zo'n klemmend rotding aan mijn oor, da's 4 te duur. Alleen, wat is dan goed?
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Ik had in mijn toenmalige S211 een Viseoo en die doet het nog steeds naar tevredenheid.
Succes
Met vr gr
Han
Succes
Met vr gr
Han
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Eehhh... waarom is zo'n ViseeO of originele Mercedes HFP cradle geen optie?Foetske schreef:Ik hoor het al een beetje: volledig nieuw er in zal de beste optie worden. Zo'n oortje... ik zit best regelmatig een uur of zes aan een stuk in die auto. En die kar heb ik best wel een beetje voor het (fantastische!) comfort gekocht. Nee, geen oortje.
Dit is nu niet prijs-gedreven. Tuurlijk, ik ga geen 100 uitgeven als het met 50 ook kan, maar elke oplossing die me niet tevreden maakt, is te duur.
Dus als het 500 kost, en ik houd de auto (zover mogelijk) origineel, kan de stuurknoppen gebruiken, de geluidsinstallatie blijft (Harman Kardon...waaaauw!) dezelfde kwaliteit, en de telefoon doet het handsfree (leuk detail: als je aan het bellen bent, is het tikken van het knipperlicht bij afslaan verdwenen, al opgevallen?) dan ben ik blij. Als dat 1000 kost, ook goed. Maar met 3 euro en zo'n klemmend rotding aan mijn oor, da's 4 te duur. Alleen, wat is dan goed?
Nokia cradle eruit,MB/ViseeO er in, je smartphone pairen en klaar ben je voor ca. 150 piek.
Hooguit 5 minuten werk als het goed is.
Zelf weten natuurlijk maar ik zou daar eerst eens naar kijken.
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
En blijft dan alles werken? Opnemen en zo via de knoppen op het stuur? Ik hoorde dat dat alles verdween.Sneaky Pete schreef:Eehhh... waarom is zo'n ViseeO of originele Mercedes HFP cradle geen optie?Foetske schreef:Ik hoor het al een beetje: volledig nieuw er in zal de beste optie worden. Zo'n oortje... ik zit best regelmatig een uur of zes aan een stuk in die auto. En die kar heb ik best wel een beetje voor het (fantastische!) comfort gekocht. Nee, geen oortje.
Dit is nu niet prijs-gedreven. Tuurlijk, ik ga geen 100 uitgeven als het met 50 ook kan, maar elke oplossing die me niet tevreden maakt, is te duur.
Dus als het 500 kost, en ik houd de auto (zover mogelijk) origineel, kan de stuurknoppen gebruiken, de geluidsinstallatie blijft (Harman Kardon...waaaauw!) dezelfde kwaliteit, en de telefoon doet het handsfree (leuk detail: als je aan het bellen bent, is het tikken van het knipperlicht bij afslaan verdwenen, al opgevallen?) dan ben ik blij. Als dat 1000 kost, ook goed. Maar met 3 euro en zo'n klemmend rotding aan mijn oor, da's 4 te duur. Alleen, wat is dan goed?
Nokia cradle eruit,MB/ViseeO er in, je smartphone pairen en klaar ben je voor ca. 150 piek.
Hooguit 5 minuten werk als het goed is.
Zelf weten natuurlijk maar ik zou daar eerst eens naar kijken.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 11 apr 2014 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Coupé
- Locatie: Harmelen
Met de cradle durf ik dat niet te zeggen. Ik weet alleen uit eigen ervaring van de kufatec dat de stuurbediening perfect blijft functioneren. Met als bonus dat je spotify en dergelijke kan gebruikenFoetske schreef:En blijft dan alles werken? Opnemen en zo via de knoppen op het stuur? Ik hoorde dat dat alles verdween.Sneaky Pete schreef:Eehhh... waarom is zo'n ViseeO of originele Mercedes HFP cradle geen optie?Foetske schreef:Ik hoor het al een beetje: volledig nieuw er in zal de beste optie worden. Zo'n oortje... ik zit best regelmatig een uur of zes aan een stuk in die auto. En die kar heb ik best wel een beetje voor het (fantastische!) comfort gekocht. Nee, geen oortje.
Dit is nu niet prijs-gedreven. Tuurlijk, ik ga geen 100 uitgeven als het met 50 ook kan, maar elke oplossing die me niet tevreden maakt, is te duur.
Dus als het 500 kost, en ik houd de auto (zover mogelijk) origineel, kan de stuurknoppen gebruiken, de geluidsinstallatie blijft (Harman Kardon...waaaauw!) dezelfde kwaliteit, en de telefoon doet het handsfree (leuk detail: als je aan het bellen bent, is het tikken van het knipperlicht bij afslaan verdwenen, al opgevallen?) dan ben ik blij. Als dat 1000 kost, ook goed. Maar met 3 euro en zo'n klemmend rotding aan mijn oor, da's 4 te duur. Alleen, wat is dan goed?
Nokia cradle eruit,MB/ViseeO er in, je smartphone pairen en klaar ben je voor ca. 150 piek.
Hooguit 5 minuten werk als het goed is.
Zelf weten natuurlijk maar ik zou daar eerst eens naar kijken.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Ja hoor. Alles blijft gewoon werken. Heb net als Motorhan jaren zo'n ding gehad. Je hebt wel een UHI connector nodig. Weet niet hoe oud je W211 is maar kijk anders even op je datacard of er optie 386 op staat. Je paired je telefoon met die BT cradle, en je Comand weet niet beter of dat er een cradle met telefoon erin is aangesloten. Ik dacht dat er ook ViseeO's zijn voor de oudere niet-UHI aansluitingen. Zet anders even een fotootje van wat er nu in zit neer.Foetske schreef:En blijft dan alles werken? Opnemen en zo via de knoppen op het stuur? Ik hoorde dat dat alles verdween.Sneaky Pete schreef:Eehhh... waarom is zo'n ViseeO of originele Mercedes HFP cradle geen optie?Foetske schreef:Ik hoor het al een beetje: volledig nieuw er in zal de beste optie worden. Zo'n oortje... ik zit best regelmatig een uur of zes aan een stuk in die auto. En die kar heb ik best wel een beetje voor het (fantastische!) comfort gekocht. Nee, geen oortje.
Dit is nu niet prijs-gedreven. Tuurlijk, ik ga geen 100 uitgeven als het met 50 ook kan, maar elke oplossing die me niet tevreden maakt, is te duur.
Dus als het 500 kost, en ik houd de auto (zover mogelijk) origineel, kan de stuurknoppen gebruiken, de geluidsinstallatie blijft (Harman Kardon...waaaauw!) dezelfde kwaliteit, en de telefoon doet het handsfree (leuk detail: als je aan het bellen bent, is het tikken van het knipperlicht bij afslaan verdwenen, al opgevallen?) dan ben ik blij. Als dat 1000 kost, ook goed. Maar met 3 euro en zo'n klemmend rotding aan mijn oor, da's 4 te duur. Alleen, wat is dan goed?
Nokia cradle eruit,MB/ViseeO er in, je smartphone pairen en klaar ben je voor ca. 150 piek.
Hooguit 5 minuten werk als het goed is.
Zelf weten natuurlijk maar ik zou daar eerst eens naar kijken.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Kufatec is een prima oplossing als je nog geen telefoon optie in je auto hebt. Het nadeel van de inbouw van een Fiscon is dat je je huidige af-fabriek telefoonspullen moet afkoppelen/uitbouwen.
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
- Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i
Bij mij is er een Comand NTG2.5 in gezet door de vorige eigenaar.
Heeft telefoon via BT en besturing op het stuur. Pairen ging bijna vanzelf.
Alleen is er een probleem met de microfoon want ik moet zeer luid spreken anders horen ze me niet (volume UIT op hoogste stand).
Gebruik het om die reden eigenlijk niet en heeft voor mij zo'n lage prioriteit dat er nog niet naar gekeken is...
Heeft telefoon via BT en besturing op het stuur. Pairen ging bijna vanzelf.
Alleen is er een probleem met de microfoon want ik moet zeer luid spreken anders horen ze me niet (volume UIT op hoogste stand).
Gebruik het om die reden eigenlijk niet en heeft voor mij zo'n lage prioriteit dat er nog niet naar gekeken is...
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Optie 386 zit er niet in, volgens deze lijst: (is auto van ander forumlid, Wesley, geweest, vandaar) http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... lit=wesleySneaky Pete schreef:Ja hoor. Alles blijft gewoon werken. Heb net als Motorhan jaren zo'n ding gehad. Je hebt wel een UHI connector nodig. Weet niet hoe oud je W211 is maar kijk anders even op je datacard of er optie 386 op staat. Je paired je telefoon met die BT cradle, en je Comand weet niet beter of dat er een cradle met telefoon erin is aangesloten. Ik dacht dat er ook ViseeO's zijn voor de oudere niet-UHI aansluitingen. Zet anders even een fotootje van wat er nu in zit neer.Foetske schreef:En blijft dan alles werken? Opnemen en zo via de knoppen op het stuur? Ik hoorde dat dat alles verdween.Sneaky Pete schreef:Eehhh... waarom is zo'n ViseeO of originele Mercedes HFP cradle geen optie?Foetske schreef:Ik hoor het al een beetje: volledig nieuw er in zal de beste optie worden. Zo'n oortje... ik zit best regelmatig een uur of zes aan een stuk in die auto. En die kar heb ik best wel een beetje voor het (fantastische!) comfort gekocht. Nee, geen oortje.
Dit is nu niet prijs-gedreven. Tuurlijk, ik ga geen 100 uitgeven als het met 50 ook kan, maar elke oplossing die me niet tevreden maakt, is te duur.
Dus als het 500 kost, en ik houd de auto (zover mogelijk) origineel, kan de stuurknoppen gebruiken, de geluidsinstallatie blijft (Harman Kardon...waaaauw!) dezelfde kwaliteit, en de telefoon doet het handsfree (leuk detail: als je aan het bellen bent, is het tikken van het knipperlicht bij afslaan verdwenen, al opgevallen?) dan ben ik blij. Als dat 1000 kost, ook goed. Maar met 3 euro en zo'n klemmend rotding aan mijn oor, da's 4 te duur. Alleen, wat is dan goed?
Nokia cradle eruit,MB/ViseeO er in, je smartphone pairen en klaar ben je voor ca. 150 piek.
Hooguit 5 minuten werk als het goed is.
Zelf weten natuurlijk maar ik zou daar eerst eens naar kijken.
- Bijlagen
-
- IMG_20180813_121152_resized_20180813_122323637klein.jpg (102.33 KiB) 664 keer bekeken
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed