Heb met m'n 202 eventjes dezelfde symptonen gehad maar is vanzelf weer weggegaan.
Ik had een vermoeden van problemen met brandstofdruk en vond tijdelijke remedie :
Het contact aan (alle lampjes aan en dan hoor je de pomp) en niet starten maar na een paar seconden contact terug volledig uit en dan pas echt starten.
Op die manier bleef hij wel aan de praat.
Na een paar dagen kon ik langs de garage maar was het voorbij en is nooit meer teruggekomen.
Geen idee wat er loos was.
W202 C180 Start pas na 2 keer en schokt ( BIJNA OPGELOST !! )
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Als hij meldt arm mengsel dan denk ik in eerste instantie altijd aan een vacuumlek. Als tweede aan foutieve temperatuurinformatie naar de motorcomputer gat waardoor de koudstartverrijking niet wordt aangestuurd. En als derde inderdaad aan een verstopt brandstoffilter en/of een pomp die niet voldoende druk levert.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ja
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Een monteur heeft me pas verteld , dat dit de symptomen zijn van een defecte luchtmassameter en dat dit een bekend euvel is bij de W202.. Weet iemand of het een goed idee is , om de lmm los te koppelen en dan te kijken of dat iets uitmaakt ? Weet iemand misschien nog andere manieren , om te controleren of de lmm idd het probleem is ?
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Volgens mij moet je het zoeken in de tank deze bestaat uit 2 delen en zitten met elkaar verbonden
- Bijlagen
-
- tank w202.png (210.01 KiB) 552 keer bekeken
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Vaak gaat ie met de stekker los, terug naar een standaardprogramma. Rijdt hij dan beter, dan is de LMM wel een waarschijnlijke oorzaak.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Dus als ik het goed begrijp ,gaat de auto gewoon goed starten en rijden , zonder de lmm ( wanneer de lmm dus niet goed werkt) ? Hij zou dan wel in 1 x moeten starten ? Dan zou ik dus ook geen nieuwe lmm hoeven te kopen, of begrijp ik het nou verkeerd ? Lijkt me niet logisch...Of gaat dat noodprogramma alleen aan voor een korte periode ? Iemand anders zei , dat zonder de lmm, de auto juist gaat stotteren enz....
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het standaardprogramma loopt minder netjes en zuinig dan met een goede LMM. Hij meet immers niet meer hoeveel lucht er binnenkomt.
Logboek S500.