Hallo allemaal,
Ik heb een Mercedes 180 c (w202) uit 1998 van de eerste eigenaar gekocht.
De auto reed goed en de motor liep ook goed.
Heb de auto een grote beurt gegeven.
Oliefilter, luchtfilter, interieurfilter en benzinefilter vervangen. Olie ook heb ik ook ververst.
Daarna er gewoon goed mee gereden.
Na 2 dagen wilde de auto bij een koude motor niet aangaan.
De 1e keer start hij en valt hij meteen weer uit. De 2e keer gaat hij wel meteen aan, maar dan schokt de motor.
Na een paar minuten rijden , start en loopt de auto weer helemaal vlekkeloos.
Dit is dus steeds weer bij een koude motor.
Heeft iemand enig idee, wat het kan zijn ?
De bougies wil ik trouwens vandaag of morgen ook nog vervangen. (heb ze al gekocht, moet alleen nog een Torx sleutel T 45 kopen, om te demonteren)
Mvg.
W202 C180 Start pas na 2 keer en schokt ( BIJNA OPGELOST !! )
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Laten uitlezen bij de dealer of iemand met Star. En als goed is krijg je meteen te zien wat het probleem is
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Klinkt als iets met de brandstofdruk, zit je brandstoffilter wel goed?
Niet alles is uit te lezen, dat is niet altijd de oplossing...
Niet alles is uit te lezen, dat is niet altijd de oplossing...
Logboek S500.
Klinkt inderdaad als een brandstofleiding / filterhuis die niet helemaal goed is waardoor bij stilstand de brandstof langzaam terugloopt en er wat lucht in de leidingen komt.
Bij een grote bel lucht start ie niet, bij een kleine bel zal ie even stotteren.
Doordat je pomp wel goed werkt zal het als ie eenmaal is gestart wel voldoende op druk blijven.
Wel is er kans dat je bij draaiende motor een kleine lekkage rondom het filter of leidingen ziet. (of ruikt)
Bij een grote bel lucht start ie niet, bij een kleine bel zal ie even stotteren.
Doordat je pomp wel goed werkt zal het als ie eenmaal is gestart wel voldoende op druk blijven.
Wel is er kans dat je bij draaiende motor een kleine lekkage rondom het filter of leidingen ziet. (of ruikt)
ANWB is geweest en zonder te kijken zei hij, dat het de temperatuursensor moest zijn. Daarna zei hij, dat er de verkeerde olie in zat. Er moest 5W30 in en geen 5W40. Dit vond ik heel raar, maar hij zei , dat daarom de auto afsloeg. De olie was niet goed en te dun en van de Action. Ik zei , dus alle olie moet eruit en er moet dure olie in van 5W30. Hij zei jazeker en toen keken we voor de zekerheid nog op google. Daar stond duidelijk dat er 5W40 in moet. Toen was het dus toch niet de olie en hij kon ook niet uitgelezen worden. Hij gaf nog ff flink gas en zei toen dat de brandstoffilter goed zat, vanwege het goed gas kunnen geven. Even later zei hij , dat het ook de brandstoffilter kon zijn. Tot slot zei hij, dat het van alles kan zijn....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik heb zoiets gehad met een Xantia en toen was destijds de tank ontluchting verstopt. Kun je simpel testen door na een rit de tankdop wat los te draaien. Start hij de volgende dag makkelijker of gewoon zonder gedoe dan weet je al vast in welke richting je moet zoeken.
Goedkoop te testen ook
Goedkoop te testen ook
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Koud is 5W30 net zo dik (dun?) als 5W40. En op die goudkleurige bussen loopt mijn kart (die niet echt wordt gespaard) al 5 jaar.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Bedankt voor de tip Mr. Michel, zal ik ff proberen. Dat verhaal over olie vond ik sowieso al vreemd idd. Hij was er echt helemaal van overtuigd en hield ook een heel betoog, dat dure olie goed is en die van de action allemaal slecht. Met als eindbetoog : Waarom zou het anders zo duur zijn ??? Die ANWB-er had nog een goed idee trouwens. Hij zei , dat ik mijn auto een paar dagen bij een garage moest laten staan. Die garage kon dan van alles gaan proberen en de volgende dag kijken of hij goed zou starten bij een koude motor....Je auto een paar dagen bij een garage achter laten...., dat is de kat op het spek binden. Het lijkt me ook leuk, om een paar dagen alles te doen met het OV. Geweldig.
Is nog steeds niet opgelost. Ik hoor nu ook bij de 2e keer starten harde tikken onder de auto. Ik heb de bougiekabels ook vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Ik wil nu de bobine vervangen. Er kwam wel een code uit na het uitlezen. Dit was - lambdasonde , zwak mengsel.