Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
-
Mussie023
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
13 jul 2018 17:23
Peter schreef:zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.....
Cornelis zegt wel rare dingen, maar ik denk dat je dit verkeerd hebt begrepen.
Denk het ook haha
-
Mussie023
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
13 jul 2018 17:31
Deperik schreef:Heeft een 6 in lijn een soortgelijk roetfilter als een V6?
Ik heb exact hetzelfde gehad (320cdi V6).
Bij mij was de drukverschilsensor van het roetfilter kapot, ook geen foutmelding maar wel noodloop.
Bij uitlezen gaf hij daarentegen wel een storing aan.
Beste Deperik,
De 6 in lijn heeft geen roetfilter
-
TheDiver
- Berichten: 4276
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
13 jul 2018 18:16
Peter schreef:zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.....
Cornelis zegt wel rare dingen, maar ik denk dat je dit verkeerd hebt begrepen.
Ik weet zeker dat Cornelis dit gezegd heeft.....
grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
-
MerMer
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18 nov 2016 20:01
- Mercedes-Benz: C200 CDI W203/ W211 E200 Kompressor, W211 E270 CDI
- Locatie: Purmerend
13 jul 2018 18:51
Beste Mussie. Dit probleem heb ik ook gehad met mijn e270 cdi. Het bleek de turbodruk sensor te zijn. Kost rond 60 euro bij de dealer. Als je hem uit laat lezen, moeten ze kijken naar historische fouten met de stardiagnose. Zo kwam het ook uit bij mij. Nog een fijne reis. Grt. Mer
-
Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
13 jul 2018 18:52
zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.
net andersom. Als je mij “quote” doe het dan wel juist
Ik rij m’n R6 “op” omdat ik geen V6 wil en dat gaat inmiddels al >423.000 km probleemloos
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
Mussie023
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
13 jul 2018 19:09
MerMer schreef:Beste Mussie. Dit probleem heb ik ook gehad met mijn e270 cdi. Het bleek de turbodruk sensor te zijn. Kost rond 60 euro bij de dealer. Als je hem uit laat lezen, moeten ze kijken naar historische fouten met de stardiagnose. Zo kwam het ook uit bij mij. Nog een fijne reis. Grt. Mer
Beste mermer
Je turbo druk sensor is dat niet je map sensor ?
Zoja die is al vervangen en helaas problemen doen zich nog voor
-
MerMer
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18 nov 2016 20:01
- Mercedes-Benz: C200 CDI W203/ W211 E200 Kompressor, W211 E270 CDI
- Locatie: Purmerend
13 jul 2018 19:17
Nee. Je map sensor is toch je lmm? Deze was bij mij ook goed. Stardiagnose gaf aan turbodruk ventiel oftewel sensor. Heeft een driepunts kleine slangetjes verbinding en zit boven ergens bij de compressor. Waneer je vlot rijdt, dus boven de 3000 3500 toeren ging ie in noodloop en kwam niet boven 2100 toeren. Auto uit en aan deed ie het weer
-
Mussie023
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
13 jul 2018 19:37
MerMer schreef:Nee. Je map sensor is toch je lmm? Deze was bij mij ook goed. Stardiagnose gaf aan turbodruk ventiel oftewel sensor. Heeft een driepunts kleine slangetjes verbinding en zit boven ergens bij de compressor. Waneer je vlot rijdt, dus boven de 3000 3500 toeren ging ie in noodloop en kwam niet boven 2100 toeren. Auto uit en aan deed ie het weer
Nou bij mij doet ie het echt juist bij 100km per uur ( continue snelheid).. als ik dan even vol gas geef doet ie alsof ie verzuipt schiet in de noodloop! Maar bij andere snelheden helemaal geen problemen.. in Duitsland top snelheid getest en bij 250 vond ik het zelf wel genoeg haha
-
MerMer
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 18 nov 2016 20:01
- Mercedes-Benz: C200 CDI W203/ W211 E200 Kompressor, W211 E270 CDI
- Locatie: Purmerend
13 jul 2018 19:43
Ik kan je alleen maar advies geven om opgesagen foutcodes uit te laten lezen. Er komt echt verl info uit. Op het moment dat je hem uitlaat lezen is meestal de noodloop weg en komt er geen foutcodes uit.
-
Mussie023
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
13 jul 2018 19:53
MerMer schreef:Ik kan je alleen maar advies geven om opgesagen foutcodes uit te laten lezen. Er komt echt verl info uit. Op het moment dat je hem uitlaat lezen is meestal de noodloop weg en komt er geen foutcodes uit.
Die opgeslagen codes kan je toch ook wissen met star diagnose ? Want met star kunnen ze geen foute codes vinden
-
Omer37
- Berichten: 616
- Lid geworden op: 04 nov 2013 19:28
- Mercedes-Benz: W211 E280 CDI
13 jul 2018 20:29
zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.
(heb je niks aan dat antwoord, ik weet het) Rij je door Servie heen? en dan Bulgarije? Zoja misschien dat ik je helpen kan dan.
Het is ech heel vervelend om zo te rijden, gevaarlijk ook nog. Pas goed op/ wees voorzichtig onderweg.
De reguliere route is idd Hongarije, Servië en daarna Bulgarije.
-
zjelko
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 19 mei 2018 08:11
- Specialisatie: CEH
-
Contacteer:
13 jul 2018 21:47
Zie net dat er nog een topic geopend is over een 6 in lijn met problemen, ongelooflijk wat een kennis die Cornelis in huis heeft.
Ik ben zo blij dat ik een V6 heb, die is probleemloos op een paar niet motorische ongemakken, bedankt voor het advies Cornelis!
-
Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
13 jul 2018 21:54
Grote woorden voor iemand die net lid is, advies vroeg over de 211 en met weinig ervaring met en kennis van de 211...…….
( en in paniek als de accu leeg is....)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
zjelko
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 19 mei 2018 08:11
- Specialisatie: CEH
-
Contacteer:
13 jul 2018 21:58
Lange tenen voor iemand die niet tegen een grapje kan, heel jammer dit.
-
Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
13 jul 2018 21:59
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....