Goedendag,
Betreft een Mercedes W211 e320 CDI uit 2004 6 in lijn
ongeveer 2 maand geleden begon ik vermogen verlies te merken als ik sportief op het gas ging ( boven de 4000 toeren). als ik de auto uit en weer aan deed was er geen probleem meer ( denk noodloop). op een warme zondag middag nadat ik een stuk had gereden had ik weer vermogen verlies ik deed de auto weer aan en uit echter kreeg ik nu een oranje motorstorings lampje voor me neus. ik ben hiermee de volgende dag naar de lokale garage geweest en die zagen dat de turbo druk te hoog was, op hun advies Turbo Hoet gebeld en mijn verhaal gedaan zij gaven aan dat dit niks hoeft te betekenen en als het weer gebeurde moest ik maar weer bellen. ik heb daarna enkele dagen zonder problemen doorgereden echter kwam het probleem terug ook de turbo begon te fluiten als ik accelereerde dit begon soms op 1000 al en soms pas bij 3000. Ik merkte op dat het het ergste was als het warm weer was ( boven de 20 a 25 graden). ik had smorgens opweg naar me werk nergens last van en smiddags naar huis elke keer vermogen verlies ik kreeg echter geen motorstoring. ik heb toen gebeld met de garage en aangegeven dat het steeds erger werd en die gaven aan dat ze de Turbo konden opsturen naar een speciaalist, ik heb hiervoor toen een afspraak gemaakt. de warme zondag voor de afspraak bij de garage had ik weer vermogen verlies ook nu deed ik de auto weer uit en aan maar nu had ik wel weer motorstoring. de volgende dag naar de garage geweest en die gaven aan dat ik de auto beter eerst kon laten uitlezen door een specialist of dealer omdat hun verder in de auto kond. ik heb toen een afspraak gemaakt bij de Mercedes dealer is Zwolle. hun zagen dat er vijf keer de turbo druk te hoog was en een keer te laag. ik vroeg hun om mogelijke oorzaken en advies, ze zeiden dat het de turbodruksensor, roetfilter, wastegate of eventueel de luchtmassa meter kon zijn, zelf zat ik te denken aan de acurator. ik was van plan om de turbo op te laten sturen naar een turbo specialist zodat deze goed bekeken of eventueel gereviseerd kon worden, dit is kost echter aardig wat geld en ik zou het zonde vinden als dit niet het probleem is. weten jullie wat mijn probleem eventueel kan zijn zodat ik de mogelijkheden kan indunnen en daar vanuit verder kan.
ik hoor graag van jullie
met vriendelijke groet
Thymar
W211 vermogen verlies en motorstoring
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Mogelijke oorzaken zijn al genoemd. Die zullen dus beter bekeken moeten worden, dat is lastig vanaf een schermpje...Thymar schreef:ik vroeg hun om mogelijke oorzaken en advies, ze zeiden dat het de turbodruksensor, roetfilter, wastegate of eventueel de luchtmassa meter kon zijn, zelf zat ik te denken aan de acurator.
Logboek S500.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Bij deze gaat de wastegate vast zitten, deze is vacuum gestuurd evt met een vacuumhandpompje makkelijk te controleren.
Wij spoten destijds deze met onderhoud flink in o.a wd40,teflon enzz...
Wij spoten destijds deze met onderhoud flink in o.a wd40,teflon enzz...
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Gewoon nieuwsgierig : zijn de R6 320 cdi blokken met dpf/roetfilter af-fabriek geleverd in de 211 ?
En zo ja, in welke klasse vallen ze dan qua uitstoot ?
En zo ja, in welke klasse vallen ze dan qua uitstoot ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
als je in zijn neutraal gas geeft dient de variabele schroefverstelling zich dan te verstellen?W204Avantgarde schreef:Bij deze gaat de wastegate vast zitten, deze is vacuum gestuurd evt met een vacuumhandpompje makkelijk te controleren.
Wij spoten destijds deze met onderhoud flink in o.a wd40,teflon enzz...
dit gebeurt namelijk niet, zou dan eventueel wastegate of actuateur kunnen zijn?
- W204Avantgarde
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik meen dat deze stationair niet word begrends in het toerental, dus je kan zoveel gasgeven als je wilt.
Variabele schoepen dienen dan zeker op en neer te gaan.
Variabele schoepen dienen dan zeker op en neer te gaan.