4 matic lagers

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ccv-d1
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2016 09:18
Mercedes-Benz: W211 E280 cdi 6 cylinder diesel avantgarde 4matic
Specialisatie: prive chauffeur

10 jul 2018 18:42

Hallo allemaal,

Ik heb een 280cdi avantgarde 4 matic uit Juni 2006.
Pas geleden zijn de voorremschijven en blokken vervangen, nu heb ik sindsdien dat mijn stuur trilt als ik zachtjes rem.
probleem zou kunnen zijn dat de schijven krom zijn maar het kan ook een lagerprobleem zijn, heb ik begrepen van een mercedes monteur.
Lagers kan ik me wel iets bij voorstellen, als ik parkeer en mijn stuur draai lijkt het een beetje of ik over de buitenkant van mijn banden rij, qua geluid. Heeft iemand ervaring met het vervangen van lagers van een 4 matic?
Is er iemand die ervaring heeft met sleutelen aan een 4matic en hier iets over durft te roepen?
Ben zo wie zo, erg benieuwd of deze specifieke auto bekend is met 4matic gerelateerde problemen?

Groet,

rob.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20871
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 jul 2018 19:30

Toevallig he, als net je schijven vervangen zijn. Laat de naaf eens goed schoonborstelen en de schijven op vlakheid controleren.
Logboek S500.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

10 jul 2018 22:15

Net wat plorie zegt :-)
En op de buitenkant van je banden rijden ken ik wel terwijl je rijdt en iets een bocht instuurt, dat was bij mij destijds een fuseekogel. Maar aangezien bij jou pas de voorremschijven en blokken vervangen zijn, dat had diegene dan wel moeten merken, dan gok ik toch de schijven.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

12 jul 2018 10:26

Ben het met plorie en Funswijk eens, zelf gebruik ik een staalborstel op mijn boormachine maar afgelopen weekend een paarse 3M schijf gebruikt van een monteur waarmee het nog makkelijker gaat. Kan het iedereen aanbevelen want bij deze paarse schijf, haal je je handen niet open als je uitschiet.
Hier een afbeelding van de 3M schijf:
3M.png
3M.png (485.47 KiB) 171 keer bekeken
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Plaats reactie