Foutmelding transmissie F W203 sport coupé automaat

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

09 jul 2018 19:39

Ook dát is dus nieuwe info. Dit is iets geheel anders dan een automaat.
Vergeet dus mn tip over de stekker op de automaat, waarmee in 99% van de gevallen naar de klassieke hydraulische MB 722.6 5 traps wordt verwezen. Is niet van toepassing. Waarschijnlijk wil ie niet starten omdat ie niet in zn vrij staat.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Stimske
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:31

09 jul 2018 19:53

René SLK230 schreef:Ook dát is dus nieuwe info. Dit is iets geheel anders dan een automaat.
Vergeet dus mn tip over de stekker op de automaat, waarmee in 99% van de gevallen naar de klassieke hydraulische MB 722.6 5 traps wordt verwezen. Is niet van toepassing. Waarschijnlijk wil ie niet starten omdat ie niet in zn vrij staat.
Dat is ook mijn idee maar hoe krijg ik hem in zijn vrij?

En dan de vraag of er weer gereden kan worden maar goed gaat zo ie zo naar de garage deze,week en als het goed is morgen. Gelukkig staat hij thuis en niet langs de A27 of A58 :goedzo:
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

09 jul 2018 20:27

Stimske schreef:
René SLK230 schreef:Ook dát is dus nieuwe info. Dit is iets geheel anders dan een automaat.
Waarschijnlijk wil ie niet starten omdat ie niet in zn vrij staat.
Dat is ook mijn idee maar hoe krijg ik hem in zijn vrij?
Geen idee. Het ding heet Sequentronic. Als je (ik) dat intik op een zoekmachine kom ik binnen een minuut allerlei treffers tegen met problemen.
Waaronder die met een hydroliekpomp en een relais. Laten afslepen naar een MB garage zou ik zeggen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

09 jul 2018 20:33

Stimske schreef:
mr. Michel schreef:
Of een goede foto


Staat duidelijk foutmelding (F) automatiche Transmissie
Maar goed t zal aan mijn liggen.
Als je die foto dus in de openingspost had geplaatst dan hadden de leden je direct gericht kunnen helpen. Ik vraag dat niet voor de flauwekul.
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Stimske
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:31

09 jul 2018 21:11

mr. Michel schreef:
Stimske schreef:
mr. Michel schreef:
Of een goede foto


Staat duidelijk foutmelding (F) automatiche Transmissie
Maar goed t zal aan mijn liggen.
Als je die foto dus in de openingspost had geplaatst dan hadden de leden je direct gericht kunnen helpen. Ik vraag dat niet voor de flauwekul.
Ik ben al dan niet een stuk wijzer weer . Al is het maar dat ik geleerd heb hoe ik moet handellen op een Forum :stom:

Hopelijk heb ik.komende week een positieve Update.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

09 jul 2018 21:13

Waar gaat de wagen nou naartoe???
Stimske
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:31

09 jul 2018 21:46

splunder schreef:Waar gaat de wagen nou naartoe???

Voor diagnose naar een vakgarage. Dit ivm transsport kosten. De garage is bijna de buurman. Daarna zien we verder. Mijn MB dealer is op de hoogte.
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1986
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

09 jul 2018 22:08

Stimske schreef:
René SLK230 schreef:Ook dát is dus nieuwe info. Dit is iets geheel anders dan een automaat.
Vergeet dus mn tip over de stekker op de automaat, waarmee in 99% van de gevallen naar de klassieke hydraulische MB 722.6 5 traps wordt verwezen. Is niet van toepassing. Waarschijnlijk wil ie niet starten omdat ie niet in zn vrij staat.
Dat is ook mijn idee maar hoe krijg ik hem in zijn vrij?

En dan de vraag of er weer gereden kan worden maar goed gaat zo ie zo naar de garage deze,week en als het goed is morgen. Gelukkig staat hij thuis en niet langs de A27 of A58 :goedzo:
Ik ben bang dat je 'm zelf niet zonder meer in z'n vrij meer krijgt als ik dit zo lees.
Als je die F in je display krijgt is de aktie zoals het hier staat "All further gear changes are suppressed".
Afslepen is de enigste mogelijkheid ben ik bang en dan uit laten lezen.
De regeleenheid voor het hele spul schijnt zich onder de schopplaat aan de passagierskant te bevinden. je zou eens kunnen kijken of daar niks los zit. Wie weet?
Stimske
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:31

09 jul 2018 22:18

Sneaky Pete schreef:
Stimske schreef:
René SLK230 schreef:Ook dát is dus nieuwe info. Dit is iets geheel anders dan een automaat.
Vergeet dus mn tip over de stekker op de automaat, waarmee in 99% van de gevallen naar de klassieke hydraulische MB 722.6 5 traps wordt verwezen. Is niet van toepassing. Waarschijnlijk wil ie niet starten omdat ie niet in zn vrij staat.
Dat is ook mijn idee maar hoe krijg ik hem in zijn vrij?

En dan de vraag of er weer gereden kan worden maar goed gaat zo ie zo naar de garage deze,week en als het goed is morgen. Gelukkig staat hij thuis en niet langs de A27 of A58 :goedzo:
Ik ben bang dat je 'm zelf niet zonder meer in z'n vrij meer krijgt als ik dit zo lees.
Als je die F in je display krijgt is de aktie zoals het hier staat "All further gear changes are suppressed".
Afslepen is de enigste mogelijkheid ben ik bang en dan uit laten lezen.
De regeleenheid voor het hele spul schijnt zich onder de schopplaat aan de passagierskant te bevinden. je zou eens kunnen kijken of daar niks los zit. Wie weet?
Sequentronic automated manual transmission driver information.pdf
Automated manual transmission control module location task design.pdf
Dank je voor de informatie. Zal morgen eens even kijken maar laat het verder even de garage over momenteel. Beste optie denk ik.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25801
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

10 jul 2018 10:25

Oh! Zeg dat dan meteen...
Waarschijnlijk moet er een pomp gaan draaien (kortstondig om druk op te bouwen) als de deur geopend wordt en is het belangrijk dat het niveau van de hydraulische olie (de bedieneenheid) goed is.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Stimske
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:31

10 jul 2018 18:35

Auto uitgelezen vandaag en blijkt de transmission control module te zijn. Kijken wat we hier mee kunnen en daarin de beste optie dan is.
Plaats reactie