W204 Facelift M271 of M274

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

08 jul 2018 12:18

Hallo,

Nog even een vraag betreft de w204 facelift.

Welke motor raden jullie mij aan om te nemen ? De m271 of de m274 , ik weet dat de m271 kettingproblemen heeft tenminste voor 2010. Heb zelf nog de w203 , ook al ketting en spanner vervangen.

Nu heb ik gelezen en gehoord dat de m271 een verbetering zou hebben gehad vanaf cgi turbos de zogenoemde ' EVO ' er zouden een paar dingen zijn veranderd waardoor de ketting niet zo snel meer uitrekt etc. De m271 is 1.8 liter en de m274 is 1.6 liter. De m274 zou nog weer meer dingen verbeterd hebben en een extra iets erop zoals camtronic.

Ik hoor de 1 zeggen de m274 met 1.6 liter is minder krachtiger en vooral met hogere snelheden maar hoor ook weer dat ie wat zuiniger zou moeten zijn.

Veel zeggen ook dat de m271 van 2012 ook prima motoren zijn, omdat ze toch een 1.8 liter hebben en de nieuwere turbo (cgi) en amper verschil hebben met de 1.6 liter m274.

Ik weet nu niet meer precies wat ik moet nemen.

Hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven, want als de 1.6 liter inderdaad een stuk moeilijker heeft met trekken en kracht of slijtage neem ik toch liever 1 van de laatste m271 ( 4/2012 ofzo).

Ik laat de auto waarschijnlijk toch nog chippen omdat ik een aanschaf tussen de 40.000 of 60.000 km in duitsland.

En een 1.6 lijkt mij dan minder goed te kunnen chippen dan een 1.8. Heb ook wel eens een aanhanger erachter vandaar dat ik geen kracht wil verliezen of snellere slijtage om in 1 x een 1.6 motor te nemen (m274)


De een zegt een 1.8 is meer voor langere afstanden en de 1.6 meer voor kortere en stad ritten. ( op duitse forums) meningen zijn iniedergeval verschillend.

Hoor graag jullie ervaring omdat ik nu een dillema heb met het aanschaffen van welke motor.
:applaus: :D
Gebruikersavatar
Robbie_C180
Berichten: 255
Lid geworden op: 17 jun 2014 19:17
Mercedes-Benz: W204 C180 CGI Avantgarde 2012
Specialisatie: Genieten van mijn W204 ;-)
Locatie: Rotterdam

08 jul 2018 13:09

hoi, ik heb een 1.8 met een R4-OTTOMOTOR M271. En ik ben hier zeer tevreden mee. Draait heel rustig altijd voldoende power. qua verbruik ben ik zeer tevreden. heb een handbak en rij 1 op 10. voor 65% stads verkeer.

op snelweg met cruisecontrol op 120 aan rij ik 1 op 15.

heb ooit een W205 met 1.6 motor automaat mee gekregen als leenauto, van mijn dealer. maar de 1.6 motor vind ik zelf te licht voor de auto. veel meer toeren maken om maar weg te komen. Mijn broer heeft een zelfde w204, maar dan met automaat. Hij wil ook niet lichter rijden dan de 1.8

mare gewoon proef rijden hier met een paar verschillende type motoren, heb ik ook gedaan. alvorens in duitsland tot aankoop over te gaan.

Rob
My Benz is my Temple
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

08 jul 2018 13:30

Robbie_C180 schreef:hoi, ik heb een 1.8 met een R4-OTTOMOTOR M271. En ik ben hier zeer tevreden mee. Draait heel rustig altijd voldoende power. qua verbruik ben ik zeer tevreden. heb een handbak en rij 1 op 10. voor 65% stads verkeer.

op snelweg met cruisecontrol op 120 aan rij ik 1 op 15.

heb ooit een W205 met 1.6 motor automaat mee gekregen als leenauto, van mijn dealer. maar de 1.6 motor vind ik zelf te licht voor de auto. veel meer toeren maken om maar weg te komen. Mijn broer heeft een zelfde w204, maar dan met automaat. Hij wil ook niet lichter rijden dan de 1.8

mare gewoon proef rijden hier met een paar verschillende type motoren, heb ik ook gedaan. alvorens in duitsland tot aankoop over te gaan.

Rob

Daar ben ik dus ook bang voor. Dat een 1.6 te licht is. Wat ik raar vind dat ze wel dezelfde 156 pk hebben. Vandaar dat ik vraag als ik hem zou chippen ,dit goed zou komen met de 1.6.

Had al weer gelezen dat de 271 evo ook het ketting probleem nog steeds heeft, hoop dat er nog meer mensen info hebben :D


Jij iniedergeval ook bedankt voor je reactie.
:applaus: :D
Gebruikersavatar
David_O
Berichten: 1386
Lid geworden op: 18 jul 2017 22:44

10 jul 2018 15:14

Misschien heb je nog iets aan onderstaand bericht (of dat gehele topic):

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 90#p890421

Ik heb ook een 271 (01-2009, 158k km), luister altijd goed bij het starten maar tot op heden geen problemen (afkloppen).
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

11 jul 2018 09:21

David_O schreef:Misschien heb je nog iets aan onderstaand bericht (of dat gehele topic):

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 90#p890421

Ik heb ook een 271 (01-2009, 158k km), luister altijd goed bij het starten maar tot op heden geen problemen (afkloppen).

Bedankt, ik rijd tot nu toe nog de w203 , heeft ook het 271 blok. Maar ze zeggen dat hij bij de w204 verbeterd zou zijn vanaf 2010 ongeveer.. , ik zit vervolgens een beetje met het 1.6 blok,heel veel zeggen dat hij te licht zou zijn voor zon auto. Misschien maar eens proef gaan rijden..
:applaus: :D
Gebruikersavatar
wieldop123
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mar 2018 11:37
Mercedes-Benz: W203 200CDI Classic 2005 (SOLD) / S204 180 Elegance 2012 (SOLD) / X247 2020 / W124 200E 1992

11 jul 2018 11:52

Kemmo schreef:
David_O schreef:Misschien heb je nog iets aan onderstaand bericht (of dat gehele topic):

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 90#p890421

Ik heb ook een 271 (01-2009, 158k km), luister altijd goed bij het starten maar tot op heden geen problemen (afkloppen).

Bedankt, ik rijd tot nu toe nog de w203 , heeft ook het 271 blok. Maar ze zeggen dat hij bij de w204 verbeterd zou zijn vanaf 2010 ongeveer.. , ik zit vervolgens een beetje met het 1.6 blok,heel veel zeggen dat hij te licht zou zijn voor zon auto. Misschien maar eens proef gaan rijden..
Ikzelf heb de 1.6 en een vriend van mij de 1.8, maar er zit vrijwel geen verschil in de auto's qua trekkracht etc. Wel is de 1.6 iets "onrustiger", wat je bij alle moderne (kleine blazers) blokken ervaart. Deze onrust voel je vooral als je belast doortrekt (bijv hoge versnelling vanuit laag toerental).
Ik ben verder aangenaam verrast door de souplesse van het blok, deze is bijna gelijk aan de 200CDI die ik hiervoor had (W203u). Wat ik mis aan het blok? Snelheid..... maar ja, ik kom vanuit de 200CDI dus deze is al veeeeel sneller, haha!
Gebruikersavatar
Kemmo
Berichten: 436
Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
Locatie: Overijssel

11 jul 2018 18:05

wieldop123 schreef:
Kemmo schreef:
David_O schreef:Misschien heb je nog iets aan onderstaand bericht (of dat gehele topic):

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 90#p890421

Ik heb ook een 271 (01-2009, 158k km), luister altijd goed bij het starten maar tot op heden geen problemen (afkloppen).

Bedankt, ik rijd tot nu toe nog de w203 , heeft ook het 271 blok. Maar ze zeggen dat hij bij de w204 verbeterd zou zijn vanaf 2010 ongeveer.. , ik zit vervolgens een beetje met het 1.6 blok,heel veel zeggen dat hij te licht zou zijn voor zon auto. Misschien maar eens proef gaan rijden..
Ikzelf heb de 1.6 en een vriend van mij de 1.8, maar er zit vrijwel geen verschil in de auto's qua trekkracht etc. Wel is de 1.6 iets "onrustiger", wat je bij alle moderne (kleine blazers) blokken ervaart. Deze onrust voel je vooral als je belast doortrekt (bijv hoge versnelling vanuit laag toerental).
Ik ben verder aangenaam verrast door de souplesse van het blok, deze is bijna gelijk aan de 200CDI die ik hiervoor had (W203u). Wat ik mis aan het blok? Snelheid..... maar ja, ik kom vanuit de 200CDI dus deze is al veeeeel sneller, haha!

Top bedankt voor je opmerking. Ik weet dus niet als dit veranderd als ik hem zou chipppen tot 175 pk.

Weet niet wat je precies bedoelt met snelheid ? Maar als je optrekken bedoeld gaat bij de 1.8 wel redelijk lekker. Top snelheid van mijn w203 is 230 a 240 km. Ene keer wat makkelijker dan andere keer.

Heb zo af en toe ook een aanhanger erachter dus denk dan toch dat de 1.8 (m271 evo ) beter is. Wat ik wel jammer vind trouwens..
:applaus: :D
Gebruikersavatar
wieldop123
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mar 2018 11:37
Mercedes-Benz: W203 200CDI Classic 2005 (SOLD) / S204 180 Elegance 2012 (SOLD) / X247 2020 / W124 200E 1992

12 jul 2018 11:51

Kemmo schreef:
wieldop123 schreef:
Kemmo schreef:
David_O schreef:Misschien heb je nog iets aan onderstaand bericht (of dat gehele topic):

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 90#p890421

Ik heb ook een 271 (01-2009, 158k km), luister altijd goed bij het starten maar tot op heden geen problemen (afkloppen).

Bedankt, ik rijd tot nu toe nog de w203 , heeft ook het 271 blok. Maar ze zeggen dat hij bij de w204 verbeterd zou zijn vanaf 2010 ongeveer.. , ik zit vervolgens een beetje met het 1.6 blok,heel veel zeggen dat hij te licht zou zijn voor zon auto. Misschien maar eens proef gaan rijden..
Ikzelf heb de 1.6 en een vriend van mij de 1.8, maar er zit vrijwel geen verschil in de auto's qua trekkracht etc. Wel is de 1.6 iets "onrustiger", wat je bij alle moderne (kleine blazers) blokken ervaart. Deze onrust voel je vooral als je belast doortrekt (bijv hoge versnelling vanuit laag toerental).
Ik ben verder aangenaam verrast door de souplesse van het blok, deze is bijna gelijk aan de 200CDI die ik hiervoor had (W203u). Wat ik mis aan het blok? Snelheid..... maar ja, ik kom vanuit de 200CDI dus deze is al veeeeel sneller, haha!

Top bedankt voor je opmerking. Ik weet dus niet als dit veranderd als ik hem zou chipppen tot 175 pk.

Weet niet wat je precies bedoelt met snelheid ? Maar als je optrekken bedoeld gaat bij de 1.8 wel redelijk lekker. Top snelheid van mijn w203 is 230 a 240 km. Ene keer wat makkelijker dan andere keer.

Heb zo af en toe ook een aanhanger erachter dus denk dan toch dat de 1.8 (m271 evo ) beter is. Wat ik wel jammer vind trouwens..

Met snelheid bedoel ik dan echt de acceleratie inderdaad, tenzij je volle bak doortrekt natuurlijk.
Plaats reactie