w116 leiding/slang tussen oliekoeler en blok 280SEL 1978 waar te koop?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
coenr
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2010 22:58
Mercedes-Benz: 1978 W116 280SEL // 2003 S211 270 CDI // voorheen: 1991 S124 300TE 4-Matic en 1998 S210 300 TDT

02 jul 2018 18:39

Beste forumleden,

Graag doe ik even een beroep op jullie kennis (en misschien wel kennissen). Mijn w116 280SEL staat inmiddels 2 maanden stil. Het begon ermee dat bij de APK naar voren kwam dat de radiateur lek was. Die is inmiddels succesvol vervangen door een nieuw exemplaar. Maar helaas raakte de oliekoeler beschadigd (draad aansluiting leiding naar de motor). Na enig zoeken nieuwe oliekoeler gevonden. Ook weer opgelost dacht ik...helaas... de boosdoener was (natuurlijk) de moer van de leiding zo bleek. Die kon er dus niet terug er op. Maar het vinden van een nieuwe complete leiding blijkt nog niet erg eenvoudig. Staat in bestelling bij de dealer, maar inmiddels al ruim 4 weken zonder opgave wanneer hij geleverd wordt.

Daarom lang verhaal kort: weet iemand waar ik zo'n leiding vandaan zou kunnen toveren?

Ter beeldvorming een foto van de leiding in kwestie.
oliekoelerleiding.jpg
oliekoelerleiding.jpg (389.81 KiB) 684 keer bekeken
Alvast dank voor uw meedenken....
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

02 jul 2018 18:49

als ik het dus zo begrijp is de moer van de leiding de boos doender deze zal dus de draad beschadigd hebben bedenk ik dan
nou kan je meerdere dingen doen
een de pers hulsen van de leiding los maken en de slang vervangen en een nieuwe moer plaatsen/vervangen en een nieuw stukje slang er tussen plaatsen

compleete slang en leiding vervangen maar dan moet je zeker weten welke koppelingen ect. er het beste tussen passen gezien de vorm van de leiding

gr pascal
Gebruikersavatar
coenr
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2010 22:58
Mercedes-Benz: 1978 W116 280SEL // 2003 S211 270 CDI // voorheen: 1991 S124 300TE 4-Matic en 1998 S210 300 TDT

02 jul 2018 20:29

pascalvd schreef:als ik het dus zo begrijp is de moer van de leiding de boos doender deze zal dus de draad beschadigd hebben bedenk ik dan
nou kan je meerdere dingen doen
een de pers hulsen van de leiding los maken en de slang vervangen en een nieuwe moer plaatsen/vervangen en een nieuw stukje slang er tussen plaatsen

compleete slang en leiding vervangen maar dan moet je zeker weten welke koppelingen ect. er het beste tussen passen gezien de vorm van de leiding

gr pascal
Hoi Pascal,

Ik neem aan dat ik het losmaken van die pershulzen niet zelf kan in mijn huis/tuin/keuken-garage? Of weet ik gewoon (nog) niet hoe dat moet?

Coen
Gebruikersavatar
coenr
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2010 22:58
Mercedes-Benz: 1978 W116 280SEL // 2003 S211 270 CDI // voorheen: 1991 S124 300TE 4-Matic en 1998 S210 300 TDT

02 jul 2018 20:38

ik heb even zitten googlen op pershulzen. Dan kom ik hier uit: https://hydrauliekdirect.nl/home . Als ik dat zo bekijk zouden zij een slang op maat kunnen maken. Dan is alleen nog even de uitdaging om de juiste bestelling te doen. Er staan allerlei soorten en maten die mij niks zeggen... Iemand een idee?
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

02 jul 2018 20:42

Dat los halen is geen probleem met behulp van een slijptol en niet te ver in slijpen net zo ver dat je de huls open wrikt/breekt met een schroevendraaier

Maar om de slang er weer op vast te zetten is een punt 2 je zou het kunnen proberen met een slangen klem en anders moet er een huls opnieuw op geperst worden maar dit doen/willen de meesten niet

Ik weet niet van waar je komt maar je zou ook met de slang/leiding eens langs kunnen komen dan kunnen we evt. even kijken hoe of wat het makkelijkst is
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

02 jul 2018 20:44

Hydrauliek is o.a. Pascal z’n vak, klik maar eens in de onderste regel bij “ Mijn hobby’s” op “werk”
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
coenr
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2010 22:58
Mercedes-Benz: 1978 W116 280SEL // 2003 S211 270 CDI // voorheen: 1991 S124 300TE 4-Matic en 1998 S210 300 TDT

02 jul 2018 21:02

Dank voor je reactie en aanbod Pascal. Ik zit in de regio Rotterdam, dus dat is helaas niet heel dichtbij Lemmer.

Je hebt me al enorm op weg geholpen, want eigenlijk hoeft er dus niet een nieuwe leiding te komen, maar moet de oude 'gewoon' even in de revisie. Ik ga hier in de buurt eens even kijken of ik iemand kan vinden die daar bij kan helpen met een nieuw deel slang en moer. Ik zat me even blind te staren op een compleet nieuw deel.

@Kees: dank voor de tip ;-)
MST
Forum Held
Berichten: 423
Lid geworden op: 06 sep 2010 15:03
Mercedes-Benz: W213 2020 Eq boost 200 aut9 Sport Style
Specialisatie: Havenkranen, straddle carriers
Locatie: Rotterdam en omstreken

03 jul 2018 00:07

Als je in de regio Rotterdam zit kan je eens langsgaan bij hebu in Hoogvliet of bij geeve hydraulics in Rotterdam. Dit zijn beide bedrijven die hydraulische slangen en dergelijke leveren en zelf samenstellen. Wellicht dat hun je verder kunnen helpen
Gaat t niet zoals t moet dan moet t maar zoals het gaat

Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
wiebren
Berichten: 441
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:47
Mercedes-Benz: Mercedes W115/114 240D 3.0
Specialisatie: w115 oderdelen liggen

03 jul 2018 18:51

Hoi

dit gaat wel goed komen denk ik.
maar ik heb ergens nog wel een bak vol met van dit soort leidingen liggen.
mocht het niet goed komen dan wil ik wel op zoek gaan voor de juiste leiding.

wens je suc6 met het herstel.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Gebruikersavatar
Mercedennis
Berichten: 296
Lid geworden op: 01 jan 2007 21:15
Mercedes-Benz: S212 350CDI, Ex-S211 280CDI, Ex-W124 300TD & Ex-W123 300TDT
Locatie: Amsterdam

04 jul 2018 09:03

Hi Coen,
Je kunt ook even bellen met Garage Wieman in Amsterdam, specialist in oude Benzen. Wie weet heeft hij er nog eentje liggen.
Groet,
Mercedennys
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

04 jul 2018 09:49

Is dat niet de 1101871282
Gebruikersavatar
coenr
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2010 22:58
Mercedes-Benz: 1978 W116 280SEL // 2003 S211 270 CDI // voorheen: 1991 S124 300TE 4-Matic en 1998 S210 300 TDT

04 jul 2018 18:03

Bedankt voor alle input heren. Ik ben er mee aan de slag. Dank ook voor het partnummer. Hoe zeker is het dat dit het juiste zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

04 jul 2018 18:31

Gebruikersavatar
coenr
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 mar 2010 22:58
Mercedes-Benz: 1978 W116 280SEL // 2003 S211 270 CDI // voorheen: 1991 S124 300TE 4-Matic en 1998 S210 300 TDT

04 jul 2018 21:07

Mooi! en inderdaad: dat is hem :-)
Plaats reactie