Hallo allemaal,
Laats een beurt gegeven aan de Mercedes. Kwam tot de ontdekking dat 1 verstuiver lekt. De motor loopt rijd start goed.
Nu wil ik er niet te lang mee doorrijden i.v.m. vast koeken van de verstuiver. Wie met ervaring en gereedschap natuurlijk wil het voor mij vervangen? ik weet dat er een verstuiver kan sneuvelen maar daar gaan we niet van uit Met de juiste gereedschap is het inprincipe zo te verhelpen maar ik heb zelf de gereedschap er niet voor.(om de schacht uit te vrezen enz enz)
Iemand tips of iemand die voor een vergoeding het wil doen graag.
Liefst in de omgeving van Zwolle maar ben wel bereid om een stukje te rijden. En de rekbout(en) en koperen brandplaatje(s) te halen bij de dealer
Gaat om een s320 cdi v6 om642
320 cdi v6 brandplaatje vervangen(wie wil dat doen)
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Dan zou ik fijn naar Autobedrijf Jansen gaan in Balkbrug.
Gespecialiseerd in MB.
Grtzz
Gespecialiseerd in MB.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
https://www.woltingeautos.nl/
Mijn vaste garage, bijzonder vakkundig en zeer klantgericht.
En ouderwets vriendelijk nog.
Mijn vaste garage, bijzonder vakkundig en zeer klantgericht.
En ouderwets vriendelijk nog.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Afgelopen zaterdag wou ik het klusje zelf gaan doen. Alle troep op de kleppendeksel en om de verstuiver heen verwijderd. Toen kwam ik aan bij de retourleiding(nippels) die is van plastic en moest ook los en dus kans dat de nippels kunnen breken, dus uitgesteld naar aankomende zaterdag(om bij de dealer lossen nippels te bestellen) Na informeren bij de dealer kon je dit niet per stuk kopen maar een compleet setje. En daar hangt een prijs kaartje aan van €153,- dat vind ik dus wat te veel voor een paar nippels en een halve meter slang. Nu is mijn vraag hoe krijg ik de nippels eraf?? ik weet dat het een klik systeem is. Onder nippeltje heb je een rond gevalletje moet je daar wat indrukken en dan nippel eraf trekken?
Alvast bedankt
Zie bijlage
Alvast bedankt
Zie bijlage
- Bijlagen
-
- retourleiding.jpg (119.57 KiB) 4331 keer bekeken
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ff navraag doen bij een diesel Service die hebben deze nippels vaak wel liggen en aan de andere kant de nieuwe mb nippels zijn vaak van staal tegenwoordig althans toendertijd bij mijn w639 om646 wel en ze breken makkelijk af voor dat je er erg in hebt
Vaak zit er een klemmetje in een u vorm (deze steekt door de verstuiver en boven het puntje van het nippeltje ) in de verstuiver deze met een schroevendraaier weg wippen en dan kan het nippeltje omhoog soms met een beetje motivatie
Succes gr Pascal
Vaak zit er een klemmetje in een u vorm (deze steekt door de verstuiver en boven het puntje van het nippeltje ) in de verstuiver deze met een schroevendraaier weg wippen en dan kan het nippeltje omhoog soms met een beetje motivatie
Succes gr Pascal
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Volgens mij worden ze ook van staal. Het plastic retour nippeltje is denk ik wel keihard. Het is niet voor niks dat ze naar een ander soort materiaal zijn afgeweken.
Ik heb ze toen wel gehaald, had der toch, 1 nodig.
Weer niet waar je zit maar terlouw diesel techniek heb ik hele goeie ervaringen mee!
Ik moet mijn kap er ook nog een x vanaf trekken in te kijken of ze lekken. Ik heb gelukkig de lijn motor. Is iets makkelijker denk ik
Ik heb ze toen wel gehaald, had der toch, 1 nodig.
Weer niet waar je zit maar terlouw diesel techniek heb ik hele goeie ervaringen mee!
Ik moet mijn kap er ook nog een x vanaf trekken in te kijken of ze lekken. Ik heb gelukkig de lijn motor. Is iets makkelijker denk ik
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
V6 stelt ook niks voor luchtfilter eraf. Schuim boven injectoren eraf en je kan erbij. De nieuwe zijn inderdaad van staal.
Maar kevin woon jij er dichtbij mischien dat jij wat kan regelen? Of vragen woon zelf in zwolle. Ik ga zaterdag gewoon proberen knapt het bestel ik er 1 uit duitslands daar zijn ze rond de 100 euro
Maar kevin woon jij er dichtbij mischien dat jij wat kan regelen? Of vragen woon zelf in zwolle. Ik ga zaterdag gewoon proberen knapt het bestel ik er 1 uit duitslands daar zijn ze rond de 100 euro
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Met draaiende motor kan ook haha zag ik laatst een youtube filmpje van haha:) ik heb een verstuiverslag trekker en dan moet het te doen zijn. Zal als het lukt foto's maken zaterdag. Meteen nieuwe luchtfilters besteld dus die kunnen er ook mooi in. Rubberen ring voor de luchtmassabuis. Dus de motor krijgt lekker een beurt
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ik woon in Dordrecht dus niet echt om de hoek. Vond 't niet zo lekker werk. Ik moest me verstuiver gat ruimen.
Bij mijn vorige had die flink gelekt... Succes en gewoon op 't gemak!
Bij mijn vorige had die flink gelekt... Succes en gewoon op 't gemak!
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die maak ik altijd even schoon met een ruimer. Brandplaatje verwijderen kan soms ook nog lastig zijn (ook daar zijn gereedschappen voor overigens).
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Nou afgelopen zaterdag om 12:30 begonnen om de brandplaatjes te vervangen van mijn s204 320 cdi v6. Week daarvoor heb ik de meeste smurrie en aangekoekte troep verwijderd en alles goed ingespoten met wd40.
Alle benodigde materiaal verzameld zodat ik niet iets mis en ergens heen moet rijden voor dat ene kleine onderdeel(ergernis nummer 1)
Dit is de eerste keer voor mij dat ik dit doe.
Moeilijkheidsgraad>?. Het valt allemaal reuze mee als je ervaring hebt met sleutelen en je hebt geen linker handen is het zeer goed te doen. De meeste tijd gaat zitten in het schoonmaken en dat is ook het belangrijkste. Ik zal wat foto's plaatsen.
Alle benodigde materiaal verzameld zodat ik niet iets mis en ergens heen moet rijden voor dat ene kleine onderdeel(ergernis nummer 1)
Dit is de eerste keer voor mij dat ik dit doe.
Moeilijkheidsgraad>?. Het valt allemaal reuze mee als je ervaring hebt met sleutelen en je hebt geen linker handen is het zeer goed te doen. De meeste tijd gaat zitten in het schoonmaken en dat is ook het belangrijkste. Ik zal wat foto's plaatsen.
- Bijlagen
-
- Hier duidelijk te zien dat er 2 verstuivers lek zijn. De eerste al Maanden de 2de was net begonnen.
- 2 verstuivers lek.jpg (188.71 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Omdat de oude niet meer goed is meteen nieuwe Nieuw gekocht omdat de andere gescheurd is
- afdekking boven verstuivers.jpg (261.71 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Meteen nieuwe afdichtrubbers voor de LMM
- Nieuwe afdichtingsrubbers Lmm.jpg (140.94 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Omdat ik toch bezig ben meteen nieuwe Mann filters
- Nieuwe filters.jpg (172 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Eerst begonnen met de makkelijkste verstuiver. Deze kon ik na verwijderen bout zo eruit pakken
- Lekker verstuiver 2.jpg (117.3 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Deze ging wat moeizamer maar ook met de hand kunnen eruit halen. De slagtrekker paste niet op de verstuiver waren voor de kleine cdi motoren
- verstuiver 1.jpg (145.01 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Verstuiver snel even schoongemaakt(later beter schoongemaakt)
- verstuiver 1 na het schoonmaken.jpg (121.8 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Dit is de brandplaatje van de erg lekkende verstuiver
- brandplaatje lekker verstuiver.jpg (93.97 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Deze is van de andere verstuiver
- brand plaatje net beginnende lekkage.jpg (66.32 KiB) 3852 keer bekeken
-
- geleend van een vriend
- Frees setje.jpg (265.13 KiB) 3852 keer bekeken
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Alle troep is trouwens uitgezogen met een industriële stofzuiger met een slang eraan.
Na het schoonmaken en monteren van de verstuivers beide bouten met een moment sleutel aangedraaid.
Nou dit was het dan wel. Tijdbesteding 12:30 begonnen 15:30 klaar. Zoals ik al zei schoonmaken is de allerbelangrijkste en waar het meeste tijd in gaat zitten.
Na het schoonmaken en monteren van de verstuivers beide bouten met een moment sleutel aangedraaid.
Nou dit was het dan wel. Tijdbesteding 12:30 begonnen 15:30 klaar. Zoals ik al zei schoonmaken is de allerbelangrijkste en waar het meeste tijd in gaat zitten.
- Bijlagen
-
- om de schacht naderhand schoon te maken zodat alle kleine vieze deeltjes echt weg is.
- Origineel mercedes schacht schoonmaak borstel.jpg (129.65 KiB) 3848 keer bekeken
-
- origineel Mercedes verstuiver vet.
- verstuivervet.jpg (93.32 KiB) 3848 keer bekeken