W163 ML270 CDI Startprobleem bij warme moter

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
ReKML270
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2018 10:31

20 jun 2018 11:16

Hallo allemaal,

Ik ben een jaar of tien in het bezit van een ML270, diesel, automaat en deze heeft ondertussen vijf ton op de teller staan.

De afgelopen jaren hebben zich diverse problemen voorgedaan met mijn auto, maar die waren door de plaatselijke garage waar hij in onderhoud was allemaal op te lossen.

De afgelopen maanden heb ik een nieuw probleem met mijn ML waarvoor hij al diverse keren bij de garage is geweest, maar tot op heden is het probleem niet opgelost en bij mijn garage weten ze ondertussen ook niet meer waar ze het zoeken moeten.

Als ik mijn auto start zie ik de voorgloei lamp branden en als deze uit gaat start ik de auto. Het komt regelmatig voor dat nadat ik de auto heb gestart het gloeilampje de eerste paar 100 meter als ik weg rij wederom gaat branden, maar daarna blijft hij uit.

Ik moet dagelijks vanaf berkel en rodenrijs richting den haag voor mijn werk en voordat ik bij zoetermeer de A12 op draai staat de temperatuur al iets boven de 80 graden. Dit is na een stuk van ongeveer 6 a 7 km. Mijn inziens is dit behoorlijk snel.

Tijdens het rijden loopt de temperatuur op naar de 90 graden en dit blijft zo totdat ik op mijn werkplek in den haag ben aangekomen. Als ik mijn auto vervolgens uit zet staat de temperatuur nog steeds rond de 90 graden.

Als ik vervolgens een kwartier of 20 minuten later mijn auto weer wil starten, dan staat de temperatuur nog steeds tussen de 85 en 90 graden en start mijn auto niet.

Alles draait motorisch als ik de auto met boven vermelde temperaturen wil starten, maar de moter slaat niet aan.

Ik moet vervolgens een half uur tot 40 minuten wachten totdat de temperatuur is afgekoeld tot ruim onder de 80 graden voordat hij weer wil starten.

Ik heb ondertussen de brandstofleidingen laten vervangen en ook een nieuwe toerentalsensor laten plaatsen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ook zijn een aantal jaar geleden de injectoren vervangen.

Ik heb wel gemerkt dat als ik bijvoorbeeld dertig of veertig kilometer heb gereden met de auto dat het onderste gedeelte van mijn radiotor nog steeds koud is en het bovenste gedeelte lauw aanvoelt. Als ik de dop van de koelvloeistof losdraai merk ik dat er wel een vacuum trek is.

Ik hoop dat er hier iemand is die me hier meer over kan vertellen of een oplossing kan aandragen.
Jarno1111
Berichten: 938
Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
Specialisatie: Techniek
Locatie: Culemborg
Contacteer:

24 jun 2018 09:00

Nokkenas-/ en krukassensor zouden mijn eerste ingeving zijn. Worden er verder foutcodes aangeven? Wat is de brandstofdruk op moment van storing tijdens het starten?
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
ReKML270
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2018 10:31

12 jul 2018 11:57

Hoi Jarno,

Ik heb geen foutmeldingen en de brandstofdruk zo mijn inziens geen issue moeten zijn, want het probleem doet zich voor op elk moment dus zowel als de brandstof tank vol of half leeg is.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

12 jul 2018 13:26

Hoe is er uitgelezen? STAR? Bij dealer of specialist, of een garage op de hoek?
Plaats reactie