Hallo
Weet iemand hoe je kan zien of testen of joint
Culase stuk is
Rij met mijn vrouweke haar SLK op autostrade en moet
Koelvloeistof bij geeft hij aan op werk kom ik toe en
Doe dit maar ik zie als ik dop af doe klein beetje
Witachtig vet precies op dop
Geeft geen rook en geen temperatuur stijging
Rijd maar 3000 a 4500 km per jaar korte afstanden
Mechanieker op werk zegt om na te kijken of join culase
Kapot is
Hoe kan ik dit zien of testen
Of enkel mee naar garage gaan
SLK bouwjaar 1998 koppakking stuk of niet
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Compressie test uitvoeren, en aan de hand van de resultaten daar van weet je al meer.
iedere fatsoenlijke garage kan dit.
iedere fatsoenlijke garage kan dit.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
- Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
- Locatie: Belgie
Zoals benzkepower schrijft heb je 9/10 uitsluitsel.
Meer eenvoudig als je de oliedop er afschroeft en je heb daar ook witte brij dan ben je al vrij zeker dat het van dat is. Maar gezien je weinig km doet kan dit ook dan optreden. Dan kan je de vuldop kuisen en een paar 10 tal km rijden, zit hij weerom onder de witte drap...........compressietest of druk test via expansievat maar dan heb je dan al meer gespecialiseerde apparatuur vr nodig ook vr compressietest trouwens. Je kan ook testen door bougies er één voor één uit te draaien ( alle bougies kabels vooraf afkoppelen )en motor laten ronddraaien, daar waar pakking stuk zou zijn spat water er veelal ( niet altijd ) uit . met de laatste methode en met de compressietest heb je wel kans dat de boordcomputer nadien een foutmelding geeft.
K weet niet van waar je bent maar k wil wel eens voor jou kijken en kan de meeste fouten resetten.
Succes
Meer eenvoudig als je de oliedop er afschroeft en je heb daar ook witte brij dan ben je al vrij zeker dat het van dat is. Maar gezien je weinig km doet kan dit ook dan optreden. Dan kan je de vuldop kuisen en een paar 10 tal km rijden, zit hij weerom onder de witte drap...........compressietest of druk test via expansievat maar dan heb je dan al meer gespecialiseerde apparatuur vr nodig ook vr compressietest trouwens. Je kan ook testen door bougies er één voor één uit te draaien ( alle bougies kabels vooraf afkoppelen )en motor laten ronddraaien, daar waar pakking stuk zou zijn spat water er veelal ( niet altijd ) uit . met de laatste methode en met de compressietest heb je wel kans dat de boordcomputer nadien een foutmelding geeft.
K weet niet van waar je bent maar k wil wel eens voor jou kijken en kan de meeste fouten resetten.
Succes
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!