Comand NTG4.0 en audio-in kabel

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Lounge Deluxe
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2017 18:48
Mercedes-Benz: - eventjes Benzloos -

14 jun 2018 08:24

Hi, ik wil Apple AirPlay in mijn W204 uit 2007 met Comand APS NTG4.0 installeren zodat ik vanaf iPad of iPhone via AirPlay lossless audio kan streamen. Ik heb nu een Bluetooth receiver aangesloten op de Aux-aansluiting in het handschoenenkastje, maar het geluid moet kwalitatief nog beter kunnen naar mijn mening.

Om AirPlay mogelijk te maken, ga ik een Apple Airport Express modificeren zodat hij via USB van stroom voorzien wordt (dmv een simple modificatie die ik via Google vond). Via de Wifi-verbinding van de Airport Express kan ik dan vanaf iPhone en iPad streamen

Ik zou echter een rechtstreekse aansluiting willen tussen de Airport Express en de Comand NTG4.0 (en de aux-aansluiting in het handschoenenkastje niet gebruiken), dus ik ben op zoek naar een snoertje met aan de ene kant een 3,5mm jack, maar wat voor aansluiting heb ik aan de andere kant van de kabel nodig? Waar kan ik deze kabel inpluggen aan de achterkant van de NTG4.0 voor het beste geluid?
W204 C-klasse 320 CDI (MY 2007)
deebridge
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2017 13:53
Locatie: Dronten

14 jun 2018 09:30

Klinkt als een leuk idee.
Ik vraag me alleen iets af, je moet dan een WiFi verbinding maken met je AirPort Express om vervolgens via airplay te streamen.
(AirPort ondersteunt voor zover ik weet geen Bluetooth)
Je bouwt dan volautomatisch een TCP/IP verbinding op waarbij je telefoon verwacht dat er ook overige data overheen kan.
En aangezien WiFi een hogere prioriteit heeft dan 3/4G heb je volgens mij dan in de auto geen internet meer op je telefoon.

Of zie ik iets over het hoofd?
Lounge Deluxe
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2017 18:48
Mercedes-Benz: - eventjes Benzloos -

14 jun 2018 14:47

Goede vraag, maar volgens https://lifehacker.com/how-to-add-airpl ... -512312902 blijf je gewoon data via 3G/4G ontvangen indien je de iPhone configureert als beschreven!
W204 C-klasse 320 CDI (MY 2007)
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1986
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

14 jun 2018 15:27

Ik ken die Apple meuk verder niet maar waarom wil je persé niet de AUX ingang gebruiken? Uit dat Apple kastje komt uiteindelijk een analoog audio signaal, dus dat zul je ook moeten verbinden met een analoge ingang op je Comand. En daar is die AUX ingang toch voor? Waarom zou je een andere ingang gebruiken, die er denk ik niet eens is? Die AUX ingang in je handschoenenkastje is volgens mij gewoon de AUX ingang op je Comand.
Lounge Deluxe
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2017 18:48
Mercedes-Benz: - eventjes Benzloos -

14 jun 2018 16:12

De aux-ingang wordt thans gebruikt door een BT receiver, dat zal niet veranderen omdat mijn vriendin die gebruikt voor Spotify, vandaar de vraag of er nog een andere ingang beschikbaar is voor een extra aux-ingang.
W204 C-klasse 320 CDI (MY 2007)
Plaats reactie