Wat is dan het voordeel cq rendement t.o.v. een top 10 band ?jam250td schreef: Goedekoop band moet je eerder en op tijd vervangen. I.p.v. een a merk. Dit speelt vooral een rol
goedkoop adresjes voor nieuw autobanden.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
wat kan ik het beste onder mijn 560 SEC plaatsen? Michelin? Goodyear? Een stille band met veel grip is gewenst. Ik ben de trillingen zat. De velgen worden nu gepoedercoat en zijn binnen 2 weken wel klaar. Dan meteen maar nieuwe banden
de oude banden zitten er al jaren onder. Mijn vader reedt zo veel niet meer. Denk dat ze nu wel af zijn. slijtage ivm slechte uitlijning etc
de oude banden zitten er al jaren onder. Mijn vader reedt zo veel niet meer. Denk dat ze nu wel af zijn. slijtage ivm slechte uitlijning etc
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik heb onder een zware auto goede ervaringen met de Goodyear Efficient Grip. Goede prijs-kwaliteit verhouding.Berniebas schreef:wat kan ik het beste onder mijn 560 SEC plaatsen? Michelin? Goodyear? Een stille band met veel grip is gewenst. Ik ben de trillingen zat. De velgen worden nu gepoedercoat en zijn binnen 2 weken wel klaar. Dan meteen maar nieuwe banden
de oude banden zitten er al jaren onder. Mijn vader reedt zo veel niet meer. Denk dat ze nu wel af zijn. slijtage ivm slechte uitlijning etc
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Een lagere investering op dit moment.Cornelis schreef:Wat is dan het voordeel cq rendement t.o.v. een top 10 band ?jam250td schreef: Goedekoop band moet je eerder en op tijd vervangen. I.p.v. een a merk. Dit speelt vooral een rol
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Let bij dat poedercoaten wel op dat het gedeelte dat aansluit op de remschijf (het pasvlak waar je bouten doorgaan)mr. Michel schreef:Ik heb onder een zware auto goede ervaringen met de Goodyear Efficient Grip. Goede prijs-kwaliteit verhouding.Berniebas schreef:wat kan ik het beste onder mijn 560 SEC plaatsen? Michelin? Goodyear? Een stille band met veel grip is gewenst. Ik ben de trillingen zat. De velgen worden nu gepoedercoat en zijn binnen 2 weken wel klaar. Dan meteen maar nieuwe banden
de oude banden zitten er al jaren onder. Mijn vader reedt zo veel niet meer. Denk dat ze nu wel af zijn. slijtage ivm slechte uitlijning etc
niet mee gepoedercoat wordt ! Als daar poedercoating zit kom je nooit van je trilling af.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Ik heb een splinternieuwe set(4stuks) Hankook 205/60/16 W92 gekocht voor amper 240 €, gemonteerd en uitgebalanceerd.
Jammer maar ik weet de naam van het bedrijf(je) niet meer, maar het was in Tilburg, aan 't water op een binnenkoer waar nog andere bedrijven waren, en het waren Armeniers...
Ze hadden een héél magazijn vol banden en allerhande onderdelen, hoofdzakelijk Mercedes en BMW
Een aanrader, ik ben zeer tevreden.
Jammer maar ik weet de naam van het bedrijf(je) niet meer, maar het was in Tilburg, aan 't water op een binnenkoer waar nog andere bedrijven waren, en het waren Armeniers...
Ze hadden een héél magazijn vol banden en allerhande onderdelen, hoofdzakelijk Mercedes en BMW
Een aanrader, ik ben zeer tevreden.
bedankt voor de tip. Ik ga het voor de zekerheid even doorgeven maar ze doen heel veel velgen dus ik ga er even vanuit dat ze dat wel weten.Cornelis schreef:Let bij dat poedercoaten wel op dat het gedeelte dat aansluit op de remschijf (het pasvlak waar je bouten doorgaan)mr. Michel schreef:Ik heb onder een zware auto goede ervaringen met de Goodyear Efficient Grip. Goede prijs-kwaliteit verhouding.Berniebas schreef:wat kan ik het beste onder mijn 560 SEC plaatsen? Michelin? Goodyear? Een stille band met veel grip is gewenst. Ik ben de trillingen zat. De velgen worden nu gepoedercoat en zijn binnen 2 weken wel klaar. Dan meteen maar nieuwe banden
de oude banden zitten er al jaren onder. Mijn vader reedt zo veel niet meer. Denk dat ze nu wel af zijn. slijtage ivm slechte uitlijning etc
niet mee gepoedercoat wordt ! Als daar poedercoating zit kom je nooit van je trilling af.
Hier kan je de prijzen van de meest voorkomende banden vergelijken: https://banden.autoweek.nl
- jam250td
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 14 feb 2008 00:18
- Mercedes-Benz: w204 C250 CDI AMG pakket
- Locatie: Den Haag
Inmiddels 6000 km afgelegd met het setje merk hifly zomerbanden 17 inch. Ik kan zeggen dat het absoluut geen slechte banden zijn. Ik heb er gerust hoge snelheden mee afgelegd in spanje (salamaca). Wat betreft de slijtage valt het reuze mee. Wat eventueel misschien het verschil maakt is dat de brandstof verbruik hoger is en de rolgeluid van de autobanden in vergelijken met anderen merken zoals Michelin. Dit kan helaas niet meten.
Verder is de rem afstand prima.
Verder is de rem afstand prima.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Het verschil tussen goede en slechte banden merk je meestal aan de grip bij accelereren, grip op nat wegdek en weerstand tegen aquaplaning.jam250td schreef:Inmiddels 6000 km afgelegd met het setje merk hifly zomerbanden 17 inch. Ik kan zeggen dat het absoluut geen slechte banden zijn. Ik heb er gerust hoge snelheden mee afgelegd in spanje (salamaca). Wat betreft de slijtage valt het reuze mee. Wat eventueel misschien het verschil maakt is dat de brandstof verbruik hoger is en de rolgeluid van de autobanden in vergelijken met anderen merken zoals Michelin. Dit kan helaas niet meten.
Verder is de rem afstand prima.
Dat kan bij goedkopere banden soms dramatisch slecht zijn in vergelijk t.o.v. een premium band.
Bovendien soms ook gevoeliger voor onbalans/ moeilijk goed te balanceren.
Goedkoop hoeft niet per definitie altijd heel slecht te zijn, kan soms best onverwacht redelijk zijn, maar is altijd minder dan premium.
Zo heb ik wel eens een auto gekocht zonder op de banden te letten (niet van belang, gingen er toch onderuit) die in de regen bij een rotonde uitbrak met een heftigheid die ik bij een zelfde auto nog nooit meegemaakt had, bij controle bleken er Nangkang banden onder te zitten, qua grip absolute troep.
Daarentegen heb ik tijdje geleden voor mijn dagelijkse auto een licht gebruikte set grotere en bredere wielen gekocht waar bijna nieuwe GRIPMAX STATURE H/T 265/45 R21 104 W XL op zitten, heel goedkoop spul, in deze maat ca 125 E, de helft van een premium band en verwachtte dat het troep zou zijn, ging mij om de zeldzame velgen.
Omdat de banden nog 7mm profiel hadden heb ik ze toch zo onder de auto geschroefd en ben eerlijk gezegd verrast hoe goed ze toch nog blijken te zijn.
Ze hebben zowel droog alsook nat wel iets minder grip en zijn wat gevoeliger voor aquaplaning dan een premium band zoals Conti/Pirelli/ Michelin, maar voor de gemiddelde bestuurder die geen stevige rijstijl heeft, een zeker niet verkeerde prijsknaller, ik ben positief verrast door deze goedkope band.
Er gaan echter tegen de winter toch wel premium banden onder, kan in extreme situatie toch het verschil maken tussen op de weg blijven of tegen een paal hangen..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Want een gemiddelde bestuurder hoeft nooit plotseling uit te wijken of een noodstop te maken....E55amg schreef:voor de gemiddelde bestuurder die geen stevige rijstijl heeft, een zeker niet verkeerde prijsknaller,
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
gfgf schreef:Want een gemiddelde bestuurder hoeft nooit plotseling uit te wijken of een noodstop te maken....E55amg schreef:voor de gemiddelde bestuurder die geen stevige rijstijl heeft, een zeker niet verkeerde prijsknaller,
Nee, ik bedoel een "rustige" rijder, die zal zelden of nooit in een dergelijke situatie in grensbereik komen.
Uiteraard is beste band altijd mooiste, maar voor het geld is dit een verbazend goede band, ik voel me er veilig mee.
Dat in tegenstelling tot de mij eerder bekende prijsvechters uit onduidelijke landen (Nangkang, Wanli etc) die simpelweg gevaarlijk kunnen zijn en ten zeerste af te raden.
Er zijn veel mensen die gewoon de premium bandenprijzen niet willen/ kunnen betalen en voor middelmatig of bagger gaan, want goedkoop..
Vind ik persoonlijk ook niet aan te raden, want banden en remmen zijn belangrijkste aan een auto, maar zijn keuzen die mensen maken.
De door mij genoemde band is in dat kader verbazend goed
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
De vraag is dan waarom, als dat zo is, vzv ik gelezen heb geen van de tests van de NL of D autobladen of automobielclubs laat zien dat deze Hinfly wel zo goed zijn...
En ook een rustige rijder kan te maken krijgen met plots veel water op de weg, een noodstop of uitwijkmanoeuvre.
En ook een rustige rijder kan te maken krijgen met plots veel water op de weg, een noodstop of uitwijkmanoeuvre.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Kan me zeker vinden in het betoog van E55amg.
Daarbij: de bandenfabrikanten zitten ook niet stil, heb begrepen dat Kumho nu ook al bij BMW 3 serie vanaf fabriek worden gemonteerd.
Ik kijk wel eens naar de remafstanden in bandentesten van 13 jaar terug (2005 is onze W211 geleverd) en de c-merken van nu halen die waardes gemakkelijk. Zo zou het mij niet verbazen als bijvoorbeeld de 2018 Nankang winterbanden uitstekend zullen scoren in vergelijk met een winterbandentest van bijvoorbeeld 6 jaar terug. De nog goedkopere merken a la Minerva (mijn neefje zweert hierbij) blijven vooral achter met grip in de regen maar omdat de meeste bestuurders dan toch al voorzichtiger rijden (of juist willen driften), blijkt dat niet op te vallen.
Blijft een leuk topic met een goede tip voor als ik 21 inch velgen mocht willen nemen; zit voor mn 7 serie naar 20 inch te kijken dus kom in de buurt, zal ik maar zeggen.
Daarbij: de bandenfabrikanten zitten ook niet stil, heb begrepen dat Kumho nu ook al bij BMW 3 serie vanaf fabriek worden gemonteerd.
Ik kijk wel eens naar de remafstanden in bandentesten van 13 jaar terug (2005 is onze W211 geleverd) en de c-merken van nu halen die waardes gemakkelijk. Zo zou het mij niet verbazen als bijvoorbeeld de 2018 Nankang winterbanden uitstekend zullen scoren in vergelijk met een winterbandentest van bijvoorbeeld 6 jaar terug. De nog goedkopere merken a la Minerva (mijn neefje zweert hierbij) blijven vooral achter met grip in de regen maar omdat de meeste bestuurders dan toch al voorzichtiger rijden (of juist willen driften), blijkt dat niet op te vallen.
Blijft een leuk topic met een goede tip voor als ik 21 inch velgen mocht willen nemen; zit voor mn 7 serie naar 20 inch te kijken dus kom in de buurt, zal ik maar zeggen.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
En als die dan toch voor een goedkope band willen gaan, dan is de door mij genoemde Gripmax in dat segment een goede keuze denk ik.René SLK230 schreef:De vraag is dan waarom, als dat zo is, vzv ik gelezen heb geen van de tests van de NL of D autobladen of automobielclubs laat zien dat deze Hinfly wel zo goed zijn...
En ook een rustige rijder kan te maken krijgen met plots veel water op de weg, een noodstop of uitwijkmanoeuvre.
Ik heb het dus helemaal niet over Hinfly, die vallen voor mij gevoelsmatig in de "foute" categorie, maar ken ik niet.
De Gripmax vertel ik uit eigen (verraste) ervaring, wat anderen daarmee doen moeten ze zelf weten en kan in een andere maat ook anders uitvallen, want ook dat maakt verschil
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..