Beste forumleden,
Afgelopen weekend heeft onze bus helaas een aanrijding gehad. Met ongeveer 40 km/h een auto van rechts geschept.
Kreukelzone helemaal naar links verbogen. Kan niet zien of de motor(steunen) ook verbogen is. Zie foto's.
Heeft iemand weleens iets dergelijk bij de hand gehad en is het überhaupt mogelijk de kreukelzone te vervangen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Sam
Schade Sprinter
- Bijlagen
-
- IMG_20180608_145650.jpg (141.96 KiB) 1224 keer bekeken
-
- IMG_20180608_145650.jpg (141.96 KiB) 1224 keer bekeken
-
- IMG_20180608_150028.jpg (226.55 KiB) 1224 keer bekeken
-
- IMG_20180608_145801.jpg (125.57 KiB) 1224 keer bekeken
-
- IMG_20180608_144045.jpg (147.77 KiB) 1224 keer bekeken
-
- IMG_20180608_145738.jpg (111 KiB) 1224 keer bekeken
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Uiteindelijk is alles te repareren, de vraag is of het economisch nog rendabel is. Dit ziet er uit als een flinke klus...…….
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Inderdaad alles is te repareren, echter denk ik dat de bus economisch Total loss is, de schade overstijgt de dagwaarde.
Verzekerings technische. Ligt er een beetje aan hoe je verzekerd bent. Hoe dan ook zal er een schade-expert een dagwaarde moeten vast stellen.
Misschien is reparatie met gebruikte delen nog een optie?
Verzekerings technische. Ligt er een beetje aan hoe je verzekerd bent. Hoe dan ook zal er een schade-expert een dagwaarde moeten vast stellen.
Misschien is reparatie met gebruikte delen nog een optie?
We zouden dan voor gebruikte delen gaan inderdaad. Maar het gaat me meer om die kreukelzone; is dat überhaupt te repareren / vervangen?
In de bijlage nog een foto met alle frontdelen eraf.
In de bijlage nog een foto met alle frontdelen eraf.
- Bijlagen
-
- IMG-20180608-WA0020.jpeg (273.59 KiB) 1105 keer bekeken
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
In het Oosten van Europa en verder draaien ze hier hun hand niet voor om, op Youtube genoeg
over te vinden.
Als ik die knikken zie denk ik niet dat je het redt met een richtbank, maar dat er delen vervangen
moeten moeten worden. Geen idee of daar vervanginsdelen voor geleverd worden.
Ook vraag ik me af in hoeverre de “kop” nog recht staat, die klap kan ook dieper naar binnen
doorgezet zijn.
over te vinden.
Als ik die knikken zie denk ik niet dat je het redt met een richtbank, maar dat er delen vervangen
moeten moeten worden. Geen idee of daar vervanginsdelen voor geleverd worden.
Ook vraag ik me af in hoeverre de “kop” nog recht staat, die klap kan ook dieper naar binnen
doorgezet zijn.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Als je zelf bezig wilt gaan is kijken naar wat videos van Arthur heel handig. (Sowiezo een mooi kanaal)
https://www.youtube.com/user/tussik01/videos
https://www.youtube.com/user/tussik01/videos
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Sow, aardige tik geweest. Denk met een dergelijke "zij impact" dat de airbags er nog in zitten hè? Zal geen gordijn airbags hebben gok ik. Want dat is ook een dure kostenpost.
Het is maar net wat je kwijt wil, zoals gezegd alles is te repareren.
Beide langsdragers zouden vervangen moeten worden, dus eerst op een richtbank recht trekken daarna de oude eraf en de nieuwe er weer aan lassen.
Persoonlijk zou ik prijstechnisch er niet aan beginnen, te veel schade
Beide langsdragers zouden vervangen moeten worden, dus eerst op een richtbank recht trekken daarna de oude eraf en de nieuwe er weer aan lassen.
Persoonlijk zou ik prijstechnisch er niet aan beginnen, te veel schade
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 09 mei 2012 20:42
- Mercedes-Benz: W205 C220 Bleutec 7G-tronic
Eerste auto die ik ooit heb gerepareerd met schade was een Transporter T5 met exact dezelfde schade, alleen had ik de auto zo gekocht. Ik heb toen een trekbank en wat hydraulisch gereedschap met klemmen en kettingen gekocht t.w.v. +- € 1500,-. Geen professioneel spul, maar achteraf meer dan voldoende gebleken.
Heel veel YouTube filmpjes verder heb ik besloten de balken voor de (ge)kreukel(de) zone af te snijden en nieuwe te lassen. Waar je op moet letten dat de omgeving van de balken niet te heet mag worden met het lassen, omdat het om HSS staal gaat kunnen de eigenschappen van het staal veranderen worden en dat wil je niet. En natuurlijk dat de boel tegelijkertijd ook recht blijft. Dat zijpanelen, voorbumper, motorkap mooi zitten met de juiste tussenruimtes. Ik heb het toen met lasers (heel handig!) en zelfgemaakt meetgereedschap gedaan.
Bij de RDW nog de vraag gekregen waar de schade heeft gezeten, omdat ze geen foto's konden vinden van de schade van de auto en de schade zo goed hersteld was. Bij het meten van de carrosserie perfecte resultaten gekregen. Dus zelfs een onervaren iemand kan het. Mijn TP rijdt nu inmiddels 2,5 jaar en 120.000 km verder nog steeds rond.
Wat moet je hebben voordat je begint:
-Tijd
-Geduld
-Ruimte
Heb je een van deze drie niet? ...
P.S. heel veel geld gaat zitten in het kopen van plastic deeltjes die kapot zijn gegaan, en plugjes, schroefjes. Onderschat dit niet.
P.S.S. hier is ongeveer 100 uur aan werk in gaan zitten, neem dat mee in je beslissing/calculatie
Heel veel YouTube filmpjes verder heb ik besloten de balken voor de (ge)kreukel(de) zone af te snijden en nieuwe te lassen. Waar je op moet letten dat de omgeving van de balken niet te heet mag worden met het lassen, omdat het om HSS staal gaat kunnen de eigenschappen van het staal veranderen worden en dat wil je niet. En natuurlijk dat de boel tegelijkertijd ook recht blijft. Dat zijpanelen, voorbumper, motorkap mooi zitten met de juiste tussenruimtes. Ik heb het toen met lasers (heel handig!) en zelfgemaakt meetgereedschap gedaan.
Bij de RDW nog de vraag gekregen waar de schade heeft gezeten, omdat ze geen foto's konden vinden van de schade van de auto en de schade zo goed hersteld was. Bij het meten van de carrosserie perfecte resultaten gekregen. Dus zelfs een onervaren iemand kan het. Mijn TP rijdt nu inmiddels 2,5 jaar en 120.000 km verder nog steeds rond.
Wat moet je hebben voordat je begint:
-Tijd
-Geduld
-Ruimte
Heb je een van deze drie niet? ...
P.S. heel veel geld gaat zitten in het kopen van plastic deeltjes die kapot zijn gegaan, en plugjes, schroefjes. Onderschat dit niet.
P.S.S. hier is ongeveer 100 uur aan werk in gaan zitten, neem dat mee in je beslissing/calculatie
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Heel veel van die plugjes kun je kopen bij Ali. Lang wachten maar scheelt een bult geld. Als je van tevoren weet wat je moet hebben, ruim op tijd bestellen. Alle besparingen helpen hè.