Beste mensen,
Ik heb een c180 cdi break uit 2011, ik heb deze auto nu 2 jaar en heb er altijd fijn mee gereden (nu nog steeds).
Ik heb sinds een 2a3 weken last van temperatuur schommelingen, ondertussen de waterpomp al laten vervangen.
Nu met de nieuwe waterpomp is het al wat gebeterd maar nog steeds gaat de temperatuur omhoog bij lange ritten en een gemiddelde snelheid van 125kmh. Nu is mijn vraag wat kan dit nog zijn want heb het vermoeden dat de garage me geld wil aftroggelen daar ze eerst een heel plan hebben van een busje radiatoronstopper tot het vervangen van de thermostaat en een koppakking die lek zou kunnen zijn?!
Ik heb wel opgemerkt dat in het koelvloeistof reservoir een soort roestkleur omhoog komt bij het bijvullen van de koelvloeistof.
Groeten Maikel
Hoge temperatuur
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
vul je wel de goede koelvloeistof bij, verschillende kleuren mengen kan ook een roestkleur tot gevolg hebben.
let goed op, in deze auto mag niet zomaar elke koelvloeistof.
let goed op, in deze auto mag niet zomaar elke koelvloeistof.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04 jun 2018 09:03
Hoi bedankt al voor de tips. De koelvloeistof word door de garage gedaan, dus lijkt me dat ze de juiste gebruiken (maar het is de roze).
Thermostaat ik weet het niet, tijdens het rijden gaat de temperatuur omhoog maar als ik dan de verwarming opzet komt deze vrij snel terug op temperatuur kan alleen niet harder dan 110kmh rijden anders gaat hij nog omhoog.
Thermostaat ik weet het niet, tijdens het rijden gaat de temperatuur omhoog maar als ik dan de verwarming opzet komt deze vrij snel terug op temperatuur kan alleen niet harder dan 110kmh rijden anders gaat hij nog omhoog.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
En over welke Temperatuur hebben we het dan 80 graden 100 graden ? Of hoger?
Als je de kachel er bij aan zet krijg je een extra radiateur en een extra mogelijkheid om warmte af te dragen
De thermostaat regelt de temperatuur om maar zo te zeggen deze stuurt het water bij +- 80/90 graden naar de radiateur door te open zodat het water afkoelt als het water kouder wordt gaat de thermostaat weer dicht
Maar wordt de radiateur gelijkmatig warm of zitten er koude delen tussen ?
En kan het ook nog lucht zijn als je Misschien eens onder peil gereden hebt
Draait de Vin wel mee of niet ?
Als je de kachel er bij aan zet krijg je een extra radiateur en een extra mogelijkheid om warmte af te dragen
De thermostaat regelt de temperatuur om maar zo te zeggen deze stuurt het water bij +- 80/90 graden naar de radiateur door te open zodat het water afkoelt als het water kouder wordt gaat de thermostaat weer dicht
Maar wordt de radiateur gelijkmatig warm of zitten er koude delen tussen ?
En kan het ook nog lucht zijn als je Misschien eens onder peil gereden hebt
Draait de Vin wel mee of niet ?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04 jun 2018 09:03
Hoi Pascal,
Bij een snelheid van +- 125kmh gaat hij tot de 120 graden. Over de radiateur daar heb ik nog niet naar gekeken ik zal dit zeker eens doen.
De vin draait wel, alleen als ik de auto uitzet hoor je deze nog loeien zeg maar( sorry ik ben een leek met autos).
Het peil is nu al enkele dagen hetzelfde, heb niks meer hoeven bijvullen.
Het gekke is als ik aan de 1e rit begin zeg maar dan heb ik minder problemen ofja geen problemen. Maar als ik stop om bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen, daarna stijgt hij maar alleen op de snelweg. De temperatuur in de stad of bij file is altijd rond de 87 graden.
Bij een snelheid van +- 125kmh gaat hij tot de 120 graden. Over de radiateur daar heb ik nog niet naar gekeken ik zal dit zeker eens doen.
De vin draait wel, alleen als ik de auto uitzet hoor je deze nog loeien zeg maar( sorry ik ben een leek met autos).
Het peil is nu al enkele dagen hetzelfde, heb niks meer hoeven bijvullen.
Het gekke is als ik aan de 1e rit begin zeg maar dan heb ik minder problemen ofja geen problemen. Maar als ik stop om bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen, daarna stijgt hij maar alleen op de snelweg. De temperatuur in de stad of bij file is altijd rond de 87 graden.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 11 mei 2018 20:17
- Mercedes-Benz: Mercedes c180 2.0 Sportcoupe
- Specialisatie: Knutselen
Ik zou toch de thermostaat Vervangen en weet je zeker dat de garage geen koelvloeistof vermengd heeft met water daardoor kan je ook die roestkleurigekleur vandaan komen
Mvg
Pascal
Mvg
Pascal
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04 jun 2018 09:03
Hij is uitgelezen en er waren geen meldingen
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04 jun 2018 09:03
Bij van wat ik gezien heb niet, of hij moet het vermengd hebben voor gebruik het kwam uit een 50liter vat ofzo. Maar ik denk dat ik de thermostaat dan maar ga laten vervangen. Weten jullie daar ongeveer een kostprijs van.C180coupe schreef:Ik zou toch de thermostaat Vervangen en weet je zeker dat de garage geen koelvloeistof vermengd heeft met water daardoor kan je ook die roestkleurigekleur vandaan komen
Mvg
Pascal
40 euro maar mss goedkoper te vinden als je wat geduld hebt.
Als ik het snel nodig heb, bestel ik vaak hier, niet de goedkoopste maar wel binnen een paar dagen in huis: http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... 9-w906-cdi
Als ik het snel nodig heb, bestel ik vaak hier, niet de goedkoopste maar wel binnen een paar dagen in huis: http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... 9-w906-cdi
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Ik heb exacte dezelfde (alleen dan een 200 maar dat moet niet uit maken) en de temperatuur komt nooit boven de 90c! Ook niet bij lange ritten, ook niet met extreme hitte, zelfs niet na een kwartier in de rij voor een ijsje in de macdrive bij 35 graden (2 weken geleden nog getest ). En bij mij zit er geen roze maar groene koelvloeistof in. Zoals gezegd; meng die 2 en je hebt roestkleur. Dus ondanks dat de garage weet wat ze doen zou het zo maar kunnen zijn dat ze toch e.e.a. vermengd hebben (en of de vorige eigenaar of de garage er nu de verkeerde in heeft gegooid laat ik dan in het midden).
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Volgens de BeVo moet er MB spec 325.0 of 325.6 in.
https://www.mas-ft.de/kuehlmittel/
325.0 is zo te zien de G48 variant (blauw/groene kleur) en 325.6 de G40 (roze kleur). Beide mogen dus en zouden gemengd mogen worden.https://www.mas-ft.de/kuehlmittel/