Hallo,
sinds kort heb ik een vaag probleem bij mijn W207 5g tronic. Soms na een tijdje rijden merk ik dat bij het vertragen de automaat niet meer terugschakelt en dat hij zijn verznelling vasthoud. Ook is er weinig vermoigen beschikbaar op dat moment. Kickdown of meer gas geven reageert de wagen niet op. Geen terugschakelen of meer koppel. Manueel schakelen lukt door alle versnellingen maar ook weer gellimiteerd vermogen.
Ook valt me op dat de automaat schakelt op lage (vaste) toerentallen bij bv volgas vanuit stilstand. als ik de wagen uitzet en direct erna opnieuw start is het hele probleem weg.
Ook geen motorlampje wat gaat branden. Ik ben benieuwd wat het gaat zijn? en of iemand van jullie het probleem al eens gehad heeft?
W207 250CDI weinig vermogen en automaat doet raar
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Gek genoeg kun je dat allemaal uitlezen en een diagnose laten stellen. Klinkt als noodloop. Daar zal de oorzaak van moeten worden verholpen.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 jun 2018 21:33
- Mercedes-Benz: W205
Ok dus ook zonder lampje kan ik laten uitlezen?
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 jun 2018 21:33
- Mercedes-Benz: W205
Ok dankjewel! Dan ga ik dat eens doen. Eerst mijn waterpomp vervangen, die lekt ook zag ik sinds gisteren..
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Hoewel die waterpomp zonder twijfel belangrijk is, zou ik zelf op korte(re) termijn willen weten wat het andere probleem veroorzaakt.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 jun 2018 21:33
- Mercedes-Benz: W205
Ik kom erop terug , bedankt dusver!
Als je door welke reden dan ook (electrische of mechanische storing) minder vermogen hebt, met of zonder lampje gaat je automaat vreemd schakelen. Heb het zelf misschien wel 10x meegemaakt. Die van mij staat op 390k. Heb wel een W212, maar ook met E250 CDI en 5G tronic.
Overigens kan het probleem van alles zijn. Uit laten lezen met star diagnose en niet zo een simpel uitleesapparaat want dan kan je gelijk alles zien. Met star diagnose kan je ook gelijk zien hoe vol het roetfilter zit enzo en hoe de verstuivers er aan toe zijn.
Overigens kan het probleem van alles zijn. Uit laten lezen met star diagnose en niet zo een simpel uitleesapparaat want dan kan je gelijk alles zien. Met star diagnose kan je ook gelijk zien hoe vol het roetfilter zit enzo en hoe de verstuivers er aan toe zijn.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 jun 2018 21:33
- Mercedes-Benz: W205
Ok, dankje voor de hulp! Het kan dus eigenlijk heel veel zijn.. Ik kom erop terug.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 jun 2018 21:33
- Mercedes-Benz: W205
Ok hier ben ik weer. Had nu een moterlampje branden en is uitgelezen.. Hij zegt druksensor roetfilter en turbo druk.. Dus roetfilter vol waarschijnlijk? Ook was er nog een storing. De dynamo comuniceert niet goed of zoiets... Ik denk dat ik de roetfilter laat leeghalen.. Of is er een andere goede optie?