Beste leden ,
Ik Hèb een cklasse uit 2002 .
Sinds 2 weken geleden begon het ineens met als ik voor een stoplicht stond dat je het gevoel had dat hij uit zou vallen dit was Constant zodra ik weer kon rijden was het goed en niks te merken .
Ook viel hij soms in de noodloop en kwam dus langzaam op snelheid .
Na het aan en uitzetten kon ik uiteraard weer normaal rijden .
Nu heb ik hèm bij de garage laten uitlezen en hier kwam niks uit ,
De monteur dacht wel of luchtfilter verstopt of egr klep .
Luchtfilter was perfect .
De egr klep zat wel behoorlijk dicht ook ging het asje niet meer op en neer dus we hebben een andere egr klep erop gezet .
Geen succes want de problemen bleven .
Nu kwamen we erachter dat de auto begon te stotteren en zodra we de lmm los gooide dat het weg was dus uiteraard een nieuwe en het probleem was weg .
Alleen nu wil hij nog niet doortrekken de kickdown werkt totaal niet en ook als hij goed warm is wil hij niet meer starten ,
Zodra je een paar uur wacht start hij perfect .
We hebben al bij de turbo gekeken maar die is brandschoon en werkt .
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ?
W203 trekt niet door en wil als hij warm is niet starten
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 10 apr 2014 18:04
- Mercedes-Benz: c 220 cdi w 203
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik kan mij voorstellen dat wanneer de LMM al een tijdje niet meer fris is, de (zelflerende) ECU nu met heel foute waardes aan het werk is.
Je kunt wachten tot hij zichzelf weer de juiste waardes heeft aangeleerd, of de ECU resetten. Meestal werkt een half uurtje de accu los daar prima voor.
gr J
Je kunt wachten tot hij zichzelf weer de juiste waardes heeft aangeleerd, of de ECU resetten. Meestal werkt een half uurtje de accu los daar prima voor.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 10 apr 2014 18:04
- Mercedes-Benz: c 220 cdi w 203
Beste Jeroen
We hebben dit geprobeerd en het blijft hetzelfde ,
Wederom egr klep na gekeken en deze werkt perfect vacuüm krijgt hij en de egr is brand schoon ook de turbo is nog perfect schoon .
We hebben dit geprobeerd en het blijft hetzelfde ,
Wederom egr klep na gekeken en deze werkt perfect vacuüm krijgt hij en de egr is brand schoon ook de turbo is nog perfect schoon .
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Misschien dat het gaspedaalsensor niet meer goed werkt?
Heb ook zoiets meegemaakt toen ik terugkwam vanuit een ritje naar Schiphol: in de Wijkertunnel bleek hij opeens geen vermogen te hebben of iig maar een kwart van de oorspronkelijke pk's.
Sleutel in de 2de stand gezet voor 3,5 minuten, deze daarna eruitgehaald en direct er weer in en de auto gestart.
Vermogen was weer terug.
Ondanks dit heb ik toch preventief het gaspedaalsensor laten vervangen.
Heb ook zoiets meegemaakt toen ik terugkwam vanuit een ritje naar Schiphol: in de Wijkertunnel bleek hij opeens geen vermogen te hebben of iig maar een kwart van de oorspronkelijke pk's.
Sleutel in de 2de stand gezet voor 3,5 minuten, deze daarna eruitgehaald en direct er weer in en de auto gestart.
Vermogen was weer terug.
Ondanks dit heb ik toch preventief het gaspedaalsensor laten vervangen.
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 10 apr 2014 18:04
- Mercedes-Benz: c 220 cdi w 203
Beste leden .
Gisteren hebben we de auto laten uitlezen bij een Mercedes dealer .
Hier kwam dus de fout luchtmassameter
En de nokkenas en krukassensor
Voor de rest geen fout te zien .
De lmm was al vervangen .
Dus uiteraard meteen een nieuwe nokkenas en krukas sensor mee genomen .
Gisteren avond nog gestart toen hij was afgekoeld .
We zijn vanavond de sensors gaan vervangen en geen succes hij start helemaal niet zelfs niet met remreiniger .
Iemand enig idee ?
Gisteren hebben we de auto laten uitlezen bij een Mercedes dealer .
Hier kwam dus de fout luchtmassameter
En de nokkenas en krukassensor
Voor de rest geen fout te zien .
De lmm was al vervangen .
Dus uiteraard meteen een nieuwe nokkenas en krukas sensor mee genomen .
Gisteren avond nog gestart toen hij was afgekoeld .
We zijn vanavond de sensors gaan vervangen en geen succes hij start helemaal niet zelfs niet met remreiniger .
Iemand enig idee ?
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Maar als er in een foutcode een onderdeel wordt genoemd, betekent het niet automatisch dat het vervangen van dat onderdeel je probleem oplost.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)