Ik heb nu een E klasse S212. 220 cdi.van 2010.
Stiekem kijk ik weleens naar een S320 cdi van 2006.
Prachtig maar 4 jaar ouder.
Hoe zit dat met milieu zones en regels die er in steden in europa komen?
Zou je al snel nergens meer mogen komen met deze S klasse?
Want dan kan ik beter mijn E ff doorrijden en een nieuwere kopen over paar jaar.
Diesel en milieu regels S320 CDI 2006
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Vanmiddag wezen kijken bij een S 320 CDI van 2006.
Was helaas net verkocht.
Wel gehad over de milieuzones enzo.
Deze S zit in de euro 5 norm en voorlopig kan je daar nog aardig mee uit de voeten.
Was helaas net verkocht.
Wel gehad over de milieuzones enzo.
Deze S zit in de euro 5 norm en voorlopig kan je daar nog aardig mee uit de voeten.
Eens een Benz, altijd een Benz!
Denk niet dat een 320 cdi van 2006 een euro 5-norm heeft. Met een euro 4-diesel kan je voorlopig wel een aantal jaar in Nederland rijden.
Arnhem heeft volgens mij als eerste Nederlandse stad een euro 4-norm vanaf 2019 (bouwjaar 2004 en nieuwer verstonden ze eronder maar die cdi’s zijn nog euro 3 maar dat terzijde).
In Duitsland willen ze zelfs diesels helemaal verbieden maar dat duurt nog wel.
Arnhem heeft volgens mij als eerste Nederlandse stad een euro 4-norm vanaf 2019 (bouwjaar 2004 en nieuwer verstonden ze eronder maar die cdi’s zijn nog euro 3 maar dat terzijde).
In Duitsland willen ze zelfs diesels helemaal verbieden maar dat duurt nog wel.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Die 221 heeft toch al de V6 320 cdi en die zou wel eens 5 kunnen zijn afhankelijk van het bouwjaar, maar misschien ook wel va de 350 cdi. Je kan dit checken op o.a de Finnik kenteken app
En in Duitsland is wel een gerechterlijke uitspraak geweest voor 1 stad die gezien kan worden als precedent voor alle steden maar als ik het Duitse nieuws zo volg is er nog geen stad die z’n vingers er aan wil branden, op 2 straten in Hamburg na...
Voorlopig kunnen we nog wel even doordieselen.
En in Duitsland is wel een gerechterlijke uitspraak geweest voor 1 stad die gezien kan worden als precedent voor alle steden maar als ik het Duitse nieuws zo volg is er nog geen stad die z’n vingers er aan wil branden, op 2 straten in Hamburg na...
Voorlopig kunnen we nog wel even doordieselen.
Laatst gewijzigd door Cornelis op 26 mei 2018 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/ ... ilieuzonesrutger schreef:Hoe zit dat met milieu zones en regels die er in steden in europa komen?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
https://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/201 ... -stuttgartCornelis schreef:Die 221 heeft toch al de V6 320 cdi en die zou wel eens 5 kunnen zijn afhankelijk van het bouwjaar, maar misschien ook wel va de 350 cdi. Je kan dit checken op o.a de Finnik kenteken app.
https://www.autobahn.eu/3164/ook-autome ... de-diesel/
Een OM642 blijft euro 4. Ook bij de W211, misschien is de E300 Bluetec alleen euro 5. Bij de W221 heb je meerdere uitvoeringen van de OM642 maar de meeste zijn echt euro 4.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
@Omer
rutger schreef:Vanmiddag wezen kijken bij een S 320 CDI van 2006.
Deze S zit in de euro 5 norm en voorlopig kan je daar nog aardig mee uit de voeten.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7560
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
BR211 E300 BlueTEC is inderdaad Euro-5, en de BR221 S320 CDI is inderdaad Euro-4.Omer37 schreef: Een OM642 blijft euro 4. Ook bij de W211, misschien is de E300 Bluetec alleen euro 5. Bij de W221 heb je meerdere uitvoeringen van de OM642 maar de meeste zijn echt euro 4.
Maar even een correctie: de OM642 is ook in hogere Euro-klasses gecertificeerd, namelijk als Euro-6 in de S350 BlueTEC en als Euro-5 in bijvoorbeeld de BR212/BR218.
Zoals Cornelis al eerder aangaf: gebruik de kentekenchecker van het RDW, onder Motor & Milieu staat bij Milieuprestaties onder andere welke Euro-norm is behaald.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Klopt wat hierboven staat.
De w221 S320 CDI valt onder euro 4
De verkoper zei euro 5 dat klopt dus niet.
Weet niet of je dan meteen moet zeggen niey nemen dat ding,
Verder valt mijn S212 E220 cdi onder de euro 5 norm.
De w221 S320 CDI valt onder euro 4
De verkoper zei euro 5 dat klopt dus niet.
Weet niet of je dan meteen moet zeggen niey nemen dat ding,
Verder valt mijn S212 E220 cdi onder de euro 5 norm.
Eens een Benz, altijd een Benz!
Ik had op Mobile.de gekeken en zag bij een 221 350 cdi van 2009 ook euro 4 staan, vandaar dat ik aannam dat wat oudere 221’s ook euro 4 zijn (uitgezonderd van hybrid-uitvoeringen e.d.). Ook denk ik trouwens dat de verkoper geen juiste informatie heeft verschaft aan de topicstarter want in 2006 is de 320 cdi echt geen euro 5?
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Ja daar was ik ook inmiddels achter. De verkoper gaf verkeerde info.
Nou ik rij toch nog wel even pasr jasrtjes met mijn E klasse S212 met 220 cdi euro 5!
Dan misschien over 4 jaar een 2013 w222 kopen met euro 6 diesel erin.
Nou ik rij toch nog wel even pasr jasrtjes met mijn E klasse S212 met 220 cdi euro 5!
Dan misschien over 4 jaar een 2013 w222 kopen met euro 6 diesel erin.
Eens een Benz, altijd een Benz!
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Mijn 350 Bluetec uit 2012 is ook Euro 6..
Volgens mij heb ik ook euro 5 met mijn 300 tdt... Mij krijgen ze niet zo gek om de hobby af te pakken, ben daarom verhuist na een klein rustig dorpje.... Past mijn Mercedes tractor diesel perfect tussen.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Nog steeds heb ik geen w221.
Dit omdat mijn E klasse nog zo goed bevalt. Mijn S212 220 cdi valt in de euro 5 norm.
Nu heb ik een mooie S gezien.
Een 320 CDI met 331.000 km erop van 2008.
Deze valt in de euro 4 norm.
Hij is 2 jaar ouder dan mijn E en heeft 30.000 km minder op de teller dan mijn E.
De kilometerstand schrikt me niet af.
Ik heb aan de E straks een beurt en apk.
Zou het een slimme zet zijn deze S te kopen? Ook wegens de euro4. Mijn E kan nog overal in maar weet niet hoe dat met de S zit.
Dit omdat mijn E klasse nog zo goed bevalt. Mijn S212 220 cdi valt in de euro 5 norm.
Nu heb ik een mooie S gezien.
Een 320 CDI met 331.000 km erop van 2008.
Deze valt in de euro 4 norm.
Hij is 2 jaar ouder dan mijn E en heeft 30.000 km minder op de teller dan mijn E.
De kilometerstand schrikt me niet af.
Ik heb aan de E straks een beurt en apk.
Zou het een slimme zet zijn deze S te kopen? Ook wegens de euro4. Mijn E kan nog overal in maar weet niet hoe dat met de S zit.
Eens een Benz, altijd een Benz!
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Een beurt van een 221 valt ook in een andere klasse net als de reparaties en feilloos zijn ze niet......
(kijk maar eens naar het (verkoop)topic van Wes z’n 500 en ja je kan geluk hebben maar elke loterij
kent meer verliezers dan winnaars...)
(kijk maar eens naar het (verkoop)topic van Wes z’n 500 en ja je kan geluk hebben maar elke loterij
kent meer verliezers dan winnaars...)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....