hoi met ger
ik heb een vraag een kennis van mij heeft een a klasse 160
naar dat er een andere versnelling bak en een deel van de stuur inrichting in is gekomen werk de stuur bekrachting nu meer 100 %
de a is uitgelezen en reset en geeft nu nog aan de de stuurhuis hoek censor stuk is
mijn vraag is waar zit deze censor en heeft dit iets te maken met de werking van de stuur bekracting
en als laatste vraag hou is de uvel te verhelpen
sterren groet ger
a klasse 2002 stuuurbekrachting
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik gok op een elektrische. Dat vreet stroom (Amperes) zorg in ieder geval dat kabels (ook massaverbindingen) goed contact maken, accu in goede staat is en je dynamo zijn werk doet.
Stuursensor en elektromotor zou ik achter het stuur verwachten. Je schrijft niet wat er aan de stuurinrichting vervangen is. Daar zou een aanwijzing in kunnen zitten.
Bij mijn non-MB heb ik verleden jaar zelf de sensor vervangen. Ik moest daarbij uitermate secuur werken, maar behalve dat vond ik het prima te doen.
Houd er wel rekening mee dat er nog softwarematig gecalibreerd moet worden.
gr J
Stuursensor en elektromotor zou ik achter het stuur verwachten. Je schrijft niet wat er aan de stuurinrichting vervangen is. Daar zou een aanwijzing in kunnen zitten.
Bij mijn non-MB heb ik verleden jaar zelf de sensor vervangen. Ik moest daarbij uitermate secuur werken, maar behalve dat vond ik het prima te doen.
Houd er wel rekening mee dat er nog softwarematig gecalibreerd moet worden.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
hoi nog een keer met ger
vervangen bij het stuurhuis is deze in zijn geheel vervangen behave het stuur gedeelte dat naar boven loopt
voor het uitlezen werkte deze voor 75% wel alleen soms als je een bocht maakte naar links of rechts viel hij soms weg
nu na het uitlezen doet de stuur bekrachting het voor geen meter
dit even als exrta info
sterren groet ger
vervangen bij het stuurhuis is deze in zijn geheel vervangen behave het stuur gedeelte dat naar boven loopt
voor het uitlezen werkte deze voor 75% wel alleen soms als je een bocht maakte naar links of rechts viel hij soms weg
nu na het uitlezen doet de stuur bekrachting het voor geen meter
dit even als exrta info
sterren groet ger
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Mijn voertuigje deed het (door nauwkeurig werken) ook zonder calibratie. Ik had wel de software, maar (nog) niet het juiste OBDverloopkabeltje.
Toch stuurde hij na calibreren net wat lekkerder.
gr J
Toch stuurde hij na calibreren net wat lekkerder.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
hoi sterren vrienden
we hebben alles al ge probeert ook hebben we de stuur huis hoek sensor vervangen
maar naar een proef rit ging de stuurbrekrachting sturen het weer stroef
we hebben de accu en dynamo door gemeten en deze blijf op 14.2 volt hangen is dus goed
ook als de stuurbekr. uit valt blijft de volt waarde 14.1
of moet de a opnieuw uitgelezen worden
of kan het zijn dat de pomp kuren heeft en het soms wel en soms niet wil werken naar behoren
elke tip of is welkom
en nog een vraag past er ook een pomp van een ander model in
sterren groet ger
we hebben alles al ge probeert ook hebben we de stuur huis hoek sensor vervangen
maar naar een proef rit ging de stuurbrekrachting sturen het weer stroef
we hebben de accu en dynamo door gemeten en deze blijf op 14.2 volt hangen is dus goed
ook als de stuurbekr. uit valt blijft de volt waarde 14.1
of moet de a opnieuw uitgelezen worden
of kan het zijn dat de pomp kuren heeft en het soms wel en soms niet wil werken naar behoren
elke tip of is welkom
en nog een vraag past er ook een pomp van een ander model in
sterren groet ger
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Dat zou je kunnen meten neem ik aan. Meet de voeding op de stuurpomp na als hij t wel en niet doet.gervito schreef:hoi waar kan dit aan liggen krijgt hij dan geen stroom of geen singiaal
bedank voor het snelle antwoordt
sterren groet ger
greetings Evan
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Zoals gezegd vreet dit stroom. Zorg in ieder geval voor een goed opgeladen, verse accu (en uiteraard een dynamo in goede conditie).
Kort na het starten ver insturen en dan problemen krijgen, wijst op een te lage spanning (die aankomt). Heb je de voeding en massa al goed gecheckt? Overgangsweerstanden zijn ook funest.
gr J
Kort na het starten ver insturen en dan problemen krijgen, wijst op een te lage spanning (die aankomt). Heb je de voeding en massa al goed gecheckt? Overgangsweerstanden zijn ook funest.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Er zit een massapunt in de buurt van de pomp, waar ook de stuurbekrachtiging bij aangesloten is. Zit deze goed vast en de kabel niet beschadigd?
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Je moet ook meten op de pomp. Wel belast meten, anders heb je nog geen goede informatie.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |