Ik had bij het plaatsen van de motor de kabelboom niet exact op de juist positie geplaatst blijkbaar waardoor de kabel die naar de krukas sensor gaat niet lang genoeg meer was. Ik heb zonder erg de 2 kabeltjes doorgeknipt en verlengd, gesoldeerd. Kan dit eventueel het probleem zijn voor foutcode 2045 krukassignaal geen, intermitterend ? Andere weerstand waarschijnlijk? Kan dit invloed hebben?
Gr
Mercedes w245 180cdi slaat niet aan na motor wissel.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:36
- Mercedes-Benz: 190E 1986 - 190c 1964 - 220SEb 1963 - 300se coupe 1963 - 190e 1991 niet rijdend 300se seddan 1963 - 230se 1963 - 190e 1992 -
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
ik denk dat je daar het probleem moet gaan zoeken vaak zijn dit ook afgeschermde kabels dus niet te verlengen
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Je vraagt naar iets wat je hoopt. Ik denk net als Bastian-hoen dat je op zoek moet gaan naar een vervangende kabel(boom).
Ik begrijp ook met de beste wil van de wereld niet waarom je de kabel hebt doorgesneden in plaats van opnieuw op de juiste wijze leggen...
gr J
Ik begrijp ook met de beste wil van de wereld niet waarom je de kabel hebt doorgesneden in plaats van opnieuw op de juiste wijze leggen...
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Inderdaad grote stomiteit van me.. Ik heb zojuist de kabels doorgemeten van aan de ecu en ze piepen door geen onderbrekingen. Een mechanieker ( buurman) heeft me net ook weten te zeggen dat de brandstof pomp in sommige gevallen ingeleerd/afgesteld moeten worden en dat dit ook de foutcode 2045 krukassensor geen signaal kan veroorzaken. ( delphi ds150e)
-
- Forum Held
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 06 sep 2010 15:03
- Mercedes-Benz: W213 2020 Eq boost 200 aut9 Sport Style
- Specialisatie: Havenkranen, straddle carriers
- Locatie: Rotterdam en omstreken
Zomaar een wilde gok. Heb je de kabel doorgeknipt toen er spanning op stond wat ervoor gezorgd heeft dat er een soort van sluiting is ontstaan en de ecu defect is geraakt?
Weet niet hoe zo'n auto opgebouwd is maar dit kan ik me wel voorstellen.
Weet niet hoe zo'n auto opgebouwd is maar dit kan ik me wel voorstellen.
Gaat t niet zoals t moet dan moet t maar zoals het gaat
Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
-
- Forum Held
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 06 sep 2010 15:03
- Mercedes-Benz: W213 2020 Eq boost 200 aut9 Sport Style
- Specialisatie: Havenkranen, straddle carriers
- Locatie: Rotterdam en omstreken
Dan vervalt mijn opmerking
Gaat t niet zoals t moet dan moet t maar zoals het gaat
Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
Ex W212 220 bluetec 2015 aut9 AMG pakket. Ex W212 220cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W212 250cdi 2012 aut7 AMG pakket. Ex W204 220cdi 2007 aut5 AMG pakket. Ex W203 200cdi 2004 Classic
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:36
- Mercedes-Benz: 190E 1986 - 190c 1964 - 220SEb 1963 - 300se coupe 1963 - 190e 1991 niet rijdend 300se seddan 1963 - 230se 1963 - 190e 1992 -
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
ik denk dat het tijd wordt voor een diagnose van een star diagnose systeem deze lezen veel meer uit
en weet je ook veel meer
en weet je ook veel meer
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
't is maar even meedenken dat ik doe,
de krukassensor zelf is ok? Misschien was deze defect op de donor blok?
Kan je met de scope een signaal meten? Of met de multimeter op wisselspanning?
de krukassensor zelf is ok? Misschien was deze defect op de donor blok?
Kan je met de scope een signaal meten? Of met de multimeter op wisselspanning?
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Je kan tijdens het starten altijd eens met de multimeter op wisselspanning doormeten of deze "iets" doorgeeft. Dan heb je geen exacte waarde, maar dan heb je in ieder geval al de info dat hij iets doorgeeft. Voor hetzelfde geld (ik zeg maar wat) is de afstand tot de tanden v/h vliegwiel niet goed (of zit het vliegwiel er niet goed op!).
Als ik mij niet vergis zit de krukassensor daar toch?
Als ik mij niet vergis zit de krukassensor daar toch?