Mercedes w245 180cdi slaat niet aan na motor wissel.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Volky
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2018 23:47

24 mei 2018 08:26

Beste,
Na het afbreken van een gloeibougie en 2 lekkende verstuivers en 215 000 km bij mij b klasse van 2009 180 cdi beslist om een nieuwe motorblok (12000km) te plaatsen in plaats van herstelling huidige motor.

Nieuwe motor had geen turbo en vliegwiel voor de rest volledig., egr klep en uitlaatcollector mee overgeplaatst omdat de nieuwe een andere variant van egr had.

Vliegwiel zag er nog goed uit, koppelingsplaat, druklager en drukgroep vervangen.
Alles terug geplaatst en aangesloten., klaar om te starten .. Motor wil starten maar slaat niet aan. Diagnose toestel van Delphi aangesloten. Foutcode 2045 geen krukassignaal intermitterend. Om de krukassensor te kunnen uitsluiten deze vervangen, weer geprobeerd zelfde draait maar slaat niet aan., kan het zijn dat de injectoren, brandstofpomp ingeleerd moet worden? Of niet nodig? Alle hulp is welkom..
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

24 mei 2018 09:48

Wel de oude ECU gebruikt? Anders wordt hoogstwaarschijnlijk de startonderbreker niet vrijgegeven.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Volky
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2018 23:47

24 mei 2018 11:37

De oude ecu en kabelboom gebruikt. Indien startonderbreking hoe kan dit opgelost worden? En kan ik op een of andere manier testen om er zeker van te zijn?

Thx
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4574
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

24 mei 2018 11:54

Soms wordt bij een motorwissel de massa kabel die aan het motorblok vastzit vergeten?
Volky
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2018 23:47

24 mei 2018 12:13

Helaas massakabel is aangesloten :(
Foetske
Berichten: 902
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

24 mei 2018 12:49

Rail onder druk, ofwel goed ontlucht? Probeer eens met één verstuiverleiding iets laten lekken. (geeft rotzooi, veel doeken nodig)
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Volky
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2018 23:47

24 mei 2018 12:59

Ook al geprobeerd mocht niet baten..
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

24 mei 2018 13:11

Krijg je nu nog steeds de krukassensorfout? Zit die op het vliegwiel of aan de poeliekant? Weet van mijn vorige auto dat de positie van de sensor vrij kritisch was. De sensor moest de poelie net niet raken.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Volky
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2018 23:47

24 mei 2018 13:41

Jeroen sensor zit aan vliegwiel kant, er is 1 boutje te bevestigen kan niet echt verkeerd geplaatst worden denk ik? Die fout is er nog steeds aanwezig ja.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

24 mei 2018 15:28

Als je 100% zeker bent dat de sensor goed zit, zou ik de bekabeling van sensor naar ECU gaan doormeten. Stekkers bij de ECU ook kritisch bekijken. Soms maken pennetjes geen contact.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Volky
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2018 23:47

24 mei 2018 15:50

Hallo allemaal, ik heb zojuist de auto nogmaals proberen uitlezen en heb nu de foutcode 2500 controleklep brandstofdruk: open circuit permanent...einde raad
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

24 mei 2018 16:09

Kan dat een losse stekker zijn?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

24 mei 2018 17:07

Er staat me ook een oud onderwerp bij over een O-ring bij de sensor in de hogedrukrail. Dan krijg je én deze melding én slaat ie niet aan denk'k (Westfries voor beginners).

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

24 mei 2018 23:03

Lukt het ook niet met een beetje hulp van startpilot/remmenreiniger? soms willen diesels nogal moeilijk doen als ze even niet gelopen hebben of als er het nodige los is geweest.
Volky
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2018 23:47

24 mei 2018 23:21

Ik heb 1 keer kort remreiniger gespoten, de motor heeft evenngedraaid het ging precies wel bijna hoog in toeren ik heb onmiddelijk afgelegd het betreft een motor van 12000km ik had schrik deze te beschadigen.. Morgen ga ik alle kabel aansluitingen voor de 3 de keer nachecken.. Ben er ondertusseb al bijna 2 weken mee bezig dit loont nog niet...
Plaats reactie