S klasse W221 diesel

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
MCSharry
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2015 09:28
Mercedes-Benz: S 320 cdi

22 mei 2018 17:23

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Mercedes S klasse uit 2006. Het betreft de w221 320cdi V6 met 330.000 op de teller.
Het olieverbruik is de laatste tijd toegenomen. Hij begint ook olie te lekken uit de vuldop het loopt na een ritje er langs af dan. Ik dacht dat dit door te hoge carterdruk kon komen dus heb de carterventilatie gecontroleerd. Deze was netjes in orde.
Hij stinkt en rookt ook wel. Is iemand bekend met dit probleem en heeft iemand goede suggesties hoe ik dit kan oplossen.
Bv eventueel met een engine flush, die potjes van de autohandel voor het verversen van de olie.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Groetjes Harry
cor groot
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2016 14:11

23 mei 2018 09:28

Probeer forumlid Denniscombi, die weet er wel raad mee, verwacht ik.
Banne
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 nov 2010 00:03
Mercedes-Benz: E63S AMG + S63 AMG + Maserati Quattroporte V

23 mei 2018 11:24

De pakking in het midden tussen de V kan lek gaan waardoor ie behoorlijk olie gaat verliezen. Best een klusje om te vervangen :(
MCSharry
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2015 09:28
Mercedes-Benz: S 320 cdi

23 mei 2018 13:38

Hardstikke bedankt, de ingang van de turbo was ook nat van de olie. Niet dat er plassen stonden ofzo. Is dit gebruikelijk en hoeveel radiale speling mag het turbo asje hebben. Ik weet dat het lastige vragen zijn maar hopelijk kom ik weer wat verder.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

23 mei 2018 17:45

De o ringen van de olie koeler die willen ook nog wel eens lekken . maar dan moet de turbo er eerst uit , als de turbo lekt dan krijg je vroeg of laat ook problemen met de stelmotor van de inlaat kleppen , en dan moet ook de turbo eruit om dat te vervangen.
Banne
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 nov 2010 00:03
Mercedes-Benz: E63S AMG + S63 AMG + Maserati Quattroporte V

23 mei 2018 21:01

gerardwb schreef:De o ringen van de olie koeler die willen ook nog wel eens lekken . maar dan moet de turbo er eerst uit , als de turbo lekt dan krijg je vroeg of laat ook problemen met de stelmotor van de inlaat kleppen , en dan moet ook de turbo eruit om dat te vervangen.
Oh ja, die heb ik ook gehad. Is tegelijk met de turbo vervangen :lol:
Plaats reactie