Beste forumleden,
Ik ben in het bezit van een Mercedes S klasse uit 2006. Het betreft de w221 320cdi V6 met 330.000 op de teller.
Het olieverbruik is de laatste tijd toegenomen. Hij begint ook olie te lekken uit de vuldop het loopt na een ritje er langs af dan. Ik dacht dat dit door te hoge carterdruk kon komen dus heb de carterventilatie gecontroleerd. Deze was netjes in orde.
Hij stinkt en rookt ook wel. Is iemand bekend met dit probleem en heeft iemand goede suggesties hoe ik dit kan oplossen.
Bv eventueel met een engine flush, die potjes van de autohandel voor het verversen van de olie.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Groetjes Harry
S klasse W221 diesel
Hardstikke bedankt, de ingang van de turbo was ook nat van de olie. Niet dat er plassen stonden ofzo. Is dit gebruikelijk en hoeveel radiale speling mag het turbo asje hebben. Ik weet dat het lastige vragen zijn maar hopelijk kom ik weer wat verder.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
De o ringen van de olie koeler die willen ook nog wel eens lekken . maar dan moet de turbo er eerst uit , als de turbo lekt dan krijg je vroeg of laat ook problemen met de stelmotor van de inlaat kleppen , en dan moet ook de turbo eruit om dat te vervangen.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 28 nov 2010 00:03
- Mercedes-Benz: E63S AMG + S63 AMG + Maserati Quattroporte V
Oh ja, die heb ik ook gehad. Is tegelijk met de turbo vervangengerardwb schreef:De o ringen van de olie koeler die willen ook nog wel eens lekken . maar dan moet de turbo er eerst uit , als de turbo lekt dan krijg je vroeg of laat ook problemen met de stelmotor van de inlaat kleppen , en dan moet ook de turbo eruit om dat te vervangen.