Hallo Allemaal,
Sinds 4 weken ben ik de trotse eigenaar van een W221 S500.
Helaas heeft deze een lastig op te lossen storing.
het gaat hier om de 273.968 motor.
Deze heeft missfire problemen op cilinder 7 en 8. Hierdoor schud de auto bij stationair draaien. Tijdens het rijden merk je niet zo veel. Om dit op te lossen is het volgende gedaan:
-Dit forum en google afspeuren voor tips.
-8 nieuwe bougies
-Alle 8 de bobine's zijn vervangen
-De 4 camshaft solenoids zijn vervangen.
-De LMM is vervangen.
-Compressie test gedaan en alle cilinders waren vrijwel gelijk (180)
-Alle slangen en pakkingen gecontroleerd op lekkages.
-Als laatste is het inlaat spruitstuk eraf geweest. Deze is gereinigd en alle bewegende delen daarvan zijn gecontroleerd.
Bij het terugplaatsen zijn de pakkingen vervangen. Ook zijn de injectoren gereinigd door een professioneel bedrijf en voor de zekerheid in een andere volgorde teruggeplaatst.
Na deze laatste ingreep heeft de auto wel veel meer power. Dit waarschijnlijk door het reinigen van de injectoren.
Toch blijft de storing missfire 7 & 8 terugkomen. Het is altijd cilinder 7 en 8 nooit een andere cilinder.
De garage weet nu niet goed meer wat te doen. Ik hoop dat er mensen zijn die tips hebben wat we verder nog kunnen checken.
groeten,
Arie
W221 S500 misfire cilinder 7 & 8
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
De bekabeling gecontroleerd van de bobines en injectoren naar de computer ? Of Evt computer zelf aan het klooien als deze warmer word..
heb dit ooit gehad bij een 221 400hybrid, meestal alleen met koude motor. Lag toen aan het inlaatspruitstuk zelf,zeer lichte vacuum lek.
heb dit ooit gehad bij een 221 400hybrid, meestal alleen met koude motor. Lag toen aan het inlaatspruitstuk zelf,zeer lichte vacuum lek.