vermogensverlies mercedes A45 AMG

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

18 mei 2018 09:50

Wat René zegt, klopt als een bus. Er zijn zoveel variabelen die een rol kunnen hebben.

Blijft wel de vraag waarom de kromme eerst niet vlak was getuige het plaatje, later we en nu weer niet. Het vermogen van nu tov de eerste metingen in het plaatje zijn namelijk gelijk.
Waarom was die kromme later wel vlak? Vind ik namelijk ook raar. Laat dat plaatje eens zien.

Zijn de bougies nog schoon? Juiste types erin? Optimale benzine (RON 98, denk ik)?

En zo zijn er nog heel veel andere onderdelen die je kunt controleren
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3197
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

18 mei 2018 10:50

Is direct injection bij deze motor toch? Is er gecontroleerd op vervuiling?
Ik weet niet of walnut blasting een optie is voor deze motor
Swey25
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2017 19:27

18 mei 2018 12:19

de auto krijgt altijd de het aangeschreven onderhoud bij mercedes dus ik ga er van uit dat alles ok is met schone bougies en juiste types er in.
er wordt altijd aan de goede benzine pompe (Q8, Shell) getankt en RON 98
Wat juist nog naar boven is gekomen dat het misschien aan de evap klep kan liggen?
De kromme die gemeten is toen ik de auto een paar maand had was in 2016 en was toen een mooie opbouw.
De drie dat nu gemeten zijn is van 2 andere dagen 21.04.2018 en 15.05.2018, daar tussen is een klep vervangen in de gril van den auto mercedes dacht dat het daar aan zou kunnen liggen daarom deze 2 aparte dagen.
De auto doet 7000 km per jaar en wordt nooit niet afgetrapt en normaal mee gereden.
TK38
Forum Held
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 dec 2013 17:55
Mercedes-Benz: ,R170,A168, w211

18 mei 2018 12:32

Bij goede tuner is dit allemaal uit te vinden waar het mis gaat (als het al mis gaat). Uitlezen van waardes is een moment opname meer zeker nog geen verklaring voor de gestelde vragen. Als dit een belangrijk item is dan zal er verder mee moeten gaan naar bedrijven die verder kijken dan alleen curves. Zij zullen ahv de curves metingen/aanpassingen gaan doen om te zien waarop te verbeteren en hoe.
Bedenk wel dat met motormangement en alle andere slimme computers het een zoekplaatje kan zijn om na te gaan welk onderdeel wellicht niet 100% functioneerd.
Kortom lange adem en vooral niet bij de eerste de beste gelijk in de stress raken.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

18 mei 2018 19:07

Swey25 schreef:Hier een foto van de curve. (vanaf de 4500rpm zie je de lijn op en neer gaan)
De vermogensbank meet letterlijk de pk's van de auto dus deze worden omgerekend.
Wat is er op 21 april in die vijf minuten gedaan? Een beduidend lager vermogen bij de tweede meting. Ook het gedrag bij hoge toeren lijkt geheel anders in die twee metingen.
Ik ben niet heel goed ingewerkt, maar bij warmere motor zou dat toch juist beter moeten worden?
Wat zegt de “meet-meneer” daarvan?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Swey25
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2017 19:27

19 mei 2018 09:48

wij hebben tussen deze 2 metingen in de curve eens bekeken en dan nog eens gemeten.
Er is niet gewijzigd geweest.
weet er iemand juist hoe de EVAP klep werkt? als ik me niet vergis zit deze ook bij op de vacuüm en als deze lekt dat auto mss te veel vacuüm verliest die hij nog heeft voor op een ander plaats?
CarlosA45
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2020 02:48

08 apr 2020 02:59

Hallo allemaal ik rij een A45 AMG w176 facelift en heb het zelfde probleem vermogen verlies en bij de 4500 toeren dat m’n auto in houdt en bij de 5000 toeren weer oppakt het is hetzelfde probleem als wat Sander heeft

De auto is ook al meerdere malen bij Mercedes geweest maar niemand weet wat het probleem is

Weet iemand van hier wat het kan zijn?

MVG

Carlos
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

08 apr 2020 09:17

Borgmonster schreef: 18 mei 2018 19:07
Swey25 schreef:Hier een foto van de curve. (vanaf de 4500rpm zie je de lijn op en neer gaan)
De vermogensbank meet letterlijk de pk's van de auto dus deze worden omgerekend.
maar bij warmere motor zou dat toch juist beter moeten worden?
Een warme motor is prima, een te warme motor niet. Als je op een dyno start met een auto op bedrijfstemp. dan wordt het geheel al snel aardig warm. Goede koeling is daar erg belangrijk. Anders zie je dat ook zeker terug in meerdere run's.

Ik denk zelf dat MB weinig "kan" met een uitdraai van een willekeurige bank. Er zit idd aardig wat verschil tussen die dingen en de instellingen en de gevolgen daarvan in de uitkomst. Neemt niet weg dat er best iets mis kan zijn natuurlijk.
TK38
Forum Held
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 dec 2013 17:55
Mercedes-Benz: ,R170,A168, w211

08 apr 2020 10:05

CarlosA45 schreef: 08 apr 2020 02:59 Hallo allemaal ik rij een A45 AMG w176 facelift en heb het zelfde probleem vermogen verlies en bij de 4500 toeren dat m’n auto in houdt en bij de 5000 toeren weer oppakt het is hetzelfde probleem als wat Sander heeft
De auto is ook al meerdere malen bij Mercedes geweest maar niemand weet wat het probleem is
Ik ga ervanuit dat de dealer/garage ermee gereden heeft en het probleem zelf heeft ondervonden en aangeven dat er inderdaad een probleem is in dat rpm gebied?
B200ZH
Berichten: 174
Lid geworden op: 06 mar 2020 10:11
Mercedes-Benz: BMW i3S 2018

08 apr 2020 10:20

Is de auto helemaal standaard? (Uitlaat, inlaat, wielmaat enz) En in welke driving mode stond je auto tijdens de dyno run?
EdwinAC
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 feb 2020 13:42
Mercedes-Benz: W204 220CDI

08 apr 2020 11:10

Gewoon eens live de waardes van de inspuiting en de luchtmassa en ook de turbodruk bekijken en dat vergelijken met 1 die wél goed is?

Als je turbodruk wel hoog genoeg is maar je luchtmassa niet, dan heb je inderdaad last van vervuiling bijvoorbeeld of een LMM die te weinig registreert.

Je lambda-waardes ook eens live bekijken onder normale last maar zeker bij vollast. Mocht er niet voldoende verrijking zijn eens brandstofdruk bekijken erbij?

Ach, er kan nog zoveel geanalyseerd worden ........ Daar maar eens mee beginnen! Die vermogensbank komt daarna wel.
CarlosA45
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2020 02:48

14 apr 2020 13:05

TK38 schreef: 08 apr 2020 10:05
CarlosA45 schreef: 08 apr 2020 02:59 Hallo allemaal ik rij een A45 AMG w176 facelift en heb het zelfde probleem vermogen verlies en bij de 4500 toeren dat m’n auto in houdt en bij de 5000 toeren weer oppakt het is hetzelfde probleem als wat Sander heeft
De auto is ook al meerdere malen bij Mercedes geweest maar niemand weet wat het probleem is
Ik ga ervanuit dat de dealer/garage ermee gereden heeft en het probleem zelf heeft ondervonden en aangeven dat er inderdaad een probleem is in dat rpm gebied?

De garage heeft ermee gereden maar die weet niet wat het probleem is, de auto was voorheen ook al meerdere malen bij mercedes geweest voor een diagnoze maar daar is niks uitgekomen
CarlosA45
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2020 02:48

14 apr 2020 13:11

B200ZH schreef: 08 apr 2020 10:20 Is de auto helemaal standaard? (Uitlaat, inlaat, wielmaat enz) En in welke driving mode stond je auto tijdens de dyno run?
hij doet het bij elke drive mode. de auto heeft een Scorpion downpipe maar wat de auto eigenlijk niet wil doen is dat m'n ontsteking niet naar 25 graden wilt gaan hij blijft maar op 12,5 graden hangen.
CarlosA45
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2020 02:48

14 apr 2020 13:15

EdwinAC schreef: 08 apr 2020 11:10 Gewoon eens live de waardes van de inspuiting en de luchtmassa en ook de turbodruk bekijken en dat vergelijken met 1 die wél goed is?

Als je turbodruk wel hoog genoeg is maar je luchtmassa niet, dan heb je inderdaad last van vervuiling bijvoorbeeld of een LMM die te weinig registreert.

Je lambda-waardes ook eens live bekijken onder normale last maar zeker bij vollast. Mocht er niet voldoende verrijking zijn eens brandstofdruk bekijken erbij?

Ach, er kan nog zoveel geanalyseerd worden ........ Daar maar eens mee beginnen! Die vermogensbank komt daarna wel.
daar zijn we al mee bezig maar alle waardes staan goed

er is iets met de auto want de ontsteking moet naar 25graden gaan maar dat doet die niet hij blijft aller tijden op 12,5 raden staan.
B200ZH
Berichten: 174
Lid geworden op: 06 mar 2020 10:11
Mercedes-Benz: BMW i3S 2018

14 apr 2020 20:09

CarlosA45 schreef: 14 apr 2020 13:11
B200ZH schreef: 08 apr 2020 10:20 Is de auto helemaal standaard? (Uitlaat, inlaat, wielmaat enz) En in welke driving mode stond je auto tijdens de dyno run?
hij doet het bij elke drive mode. de auto heeft een Scorpion downpipe maar wat de auto eigenlijk niet wil doen is dat m'n ontsteking niet naar 25 graden wilt gaan hij blijft maar op 12,5 graden hangen.

Dan rest je niks anders dan die down pipe weer om te ruilen voor de OEM die erop zat toen hij uit de fabriek kwam. Vaak gaan die dingen naar 3 inch toe en je heb zomaar kans dat je software daarop aangepast moet worden...
Plaats reactie