Beste leden,
Hierbij wil ik jullie allemaal mede delen met mijn nieuwe wagen (junge sterne ). Het is een S205 C250 benzine amg exterieur met designo satelbrauwn interieur . Wat een prachtwagen op een paaar dingen na. Daarom wil ik dit even meedelen met jullie of met de bestuurders van hetzelfe auto.
De auto heeft 10000 km gelopen.
1. Bij koude motor schakelt de auto zijdezacht heerlijk nauwelijks voelbaar maar, wanneer de motor warm is geeft de auto altijd een schok bij de eerste versnelling de volgende versnellingen gaan goed. Dit gebeurt alleen bij rustig wegrijden. Is dit een bekend probleem
2. Bij sport+ mode wanneer je men kickdown geeft geeft de auto dit keer bij ELKE versnelling een harde schok en somss een blurp geluid uit de uitlaat vandaan had liever altijd gewild in de sport+ mode geeft een lekkere kick Misschien is dat wel aan te passen?
Maar dat schokken is dat normaal of is iemand hier bekend mee dan hoor ik dat graag
Bedankt alvast
Aankoop W205 C250: Is dit schakelgedrag normaal?
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 03 aug 2017 12:16
- Mercedes-Benz: S205 C200d 9G-Tronic Estate Business Solution
Hoi,
Niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb een S205 C200d met 9G-Tronic.
1) Ja, dat voel ik ook wel eens, met name als je rustig weg rijdt voel je wanneer ie van 1 naar 2 schakelt.
2) Yep. Dat is sport+, die knalt de verzetten erin, idem met afremmen, dan remt/schakelt ie heel hard op de motor terug. Daarom gebruik ik altijd C, soms Sport en bijna nooit Sport+, alleen m'n zoontje vind het soms leuk
Niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb een S205 C200d met 9G-Tronic.
1) Ja, dat voel ik ook wel eens, met name als je rustig weg rijdt voel je wanneer ie van 1 naar 2 schakelt.
2) Yep. Dat is sport+, die knalt de verzetten erin, idem met afremmen, dan remt/schakelt ie heel hard op de motor terug. Daarom gebruik ik altijd C, soms Sport en bijna nooit Sport+, alleen m'n zoontje vind het soms leuk
Wer einmal hinterm Stern gesessen, der wird Mercedes dann nie vergessen!
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Ligt dit niet gewoon aan het toerental welke in de Sport+ stand worden aangehouden?
Bij de 722.9 automaat in mijn SLK (totaal andere auto, maar toch) is het grootste verschil tussen de "C" en de S" stand dat in de "S" stand de automaat veel langer wacht met doorschakelen (en je dus langer in lagere versnelling blijft hangen en dus meer toeren maakt).
Is dit niet iets vergelijkbaars?
Als je het gedrag van de Sport+ stand zo fijn vindt, waarom laat je 'm dan niet gewoon altijd in die stand staan?
Bij de 722.9 automaat in mijn SLK (totaal andere auto, maar toch) is het grootste verschil tussen de "C" en de S" stand dat in de "S" stand de automaat veel langer wacht met doorschakelen (en je dus langer in lagere versnelling blijft hangen en dus meer toeren maakt).
Is dit niet iets vergelijkbaars?
Als je het gedrag van de Sport+ stand zo fijn vindt, waarom laat je 'm dan niet gewoon altijd in die stand staan?
Hahah .
Puur om dat knal geluid rijd ik met de sport + modes af en toe maar zuipt dan wel als een tierelier. Alleen het knalgeluid gebeurt niet elke keer is dat aan te passen dus wanneer je volgas optrekt dat er bij elke versnelling een lekker knal geluid komt.
Puur om dat knal geluid rijd ik met de sport + modes af en toe maar zuipt dan wel als een tierelier. Alleen het knalgeluid gebeurt niet elke keer is dat aan te passen dus wanneer je volgas optrekt dat er bij elke versnelling een lekker knal geluid komt.
Hoi,
Ik heb een W205 C180 (gechipped) 2016 met 28000 km. Mijn auto zal minder vermogen hebben maar toch herken ik de punten die jij opnoemt.
Rustig van 1 naar 2 met schok(je) en in S+ schakelt hij soms erg bruut, en afremmen/terugschakelen met een soort tussengas. Ik rijdt niet vaak in S+ maar herken het wel. Rij bijna altijd in C en soms in S. Ik vind wel dat hij in S+ minder schokkerig is als je zelf met de flippers schakelt.
Grtz.
Ik heb een W205 C180 (gechipped) 2016 met 28000 km. Mijn auto zal minder vermogen hebben maar toch herken ik de punten die jij opnoemt.
Rustig van 1 naar 2 met schok(je) en in S+ schakelt hij soms erg bruut, en afremmen/terugschakelen met een soort tussengas. Ik rijdt niet vaak in S+ maar herken het wel. Rij bijna altijd in C en soms in S. Ik vind wel dat hij in S+ minder schokkerig is als je zelf met de flippers schakelt.
Grtz.
C180 AMG Line 193 pk
preciess . met de flippers is het schokken wat minder. wel erg vervelend voor een auto uit 2017 . ik heb toch een afspraak gemaakt met de dealer kunnen ze even bekijken of het wel idd normaal is.hpp schreef:Hoi,
Ik heb een W205 C180 (gechipped) 2016 met 28000 km. Mijn auto zal minder vermogen hebben maar toch herken ik de punten die jij opnoemt.
Rustig van 1 naar 2 met schok(je) en in S+ schakelt hij soms erg bruut, en afremmen/terugschakelen met een soort tussengas. Ik rijdt niet vaak in S+ maar herken het wel. Rij bijna altijd in C en soms in S. Ik vind wel dat hij in S+ minder schokkerig is als je zelf met de flippers schakelt.
Grtz.
ps. heb je ook knalgeluiden in de sport+ tijdens overschakelen
Dat ''scheet'' geluid is puur Mapping, tijdens het schakelen wordt de ontsteking even onderbroken waardoor het onverbrande mengsel in de uitlaat tot ontsteking komt, bij de 8 cilinders van AMG worden er tijdens het overschakelen 2 cilinders uitgeschakeld.Mbenz220 schreef:Hahah .
Puur om dat knal geluid rijd ik met de sport + modes af en toe maar zuipt dan wel als een tierelier. Alleen het knalgeluid gebeurt niet elke keer is dat aan te passen dus wanneer je volgas optrekt dat er bij elke versnelling een lekker knal geluid komt.
In de USA waren er verschillende AMG eigenaren van voorgaande modellen ( CLK 63 BS, E63, CLS63) die wilden dat hun auto's aangepast werden maar M.B is daar nooit op ingegaan.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Ja, heb ik ookMbenz220 schreef:preciess . met de flippers is het schokken wat minder. wel erg vervelend voor een auto uit 2017 . ik heb toch een afspraak gemaakt met de dealer kunnen ze even bekijken of het wel idd normaal is.hpp schreef:Hoi,
Ik heb een W205 C180 (gechipped) 2016 met 28000 km. Mijn auto zal minder vermogen hebben maar toch herken ik de punten die jij opnoemt.
Rustig van 1 naar 2 met schok(je) en in S+ schakelt hij soms erg bruut, en afremmen/terugschakelen met een soort tussengas. Ik rijdt niet vaak in S+ maar herken het wel. Rij bijna altijd in C en soms in S. Ik vind wel dat hij in S+ minder schokkerig is als je zelf met de flippers schakelt.
Grtz.
ps. heb je ook knalgeluiden in de sport+ tijdens overschakelen
C180 AMG Line 193 pk
Wat als ik het wil aanpassen zodat het in sport+ altijd dat scheet geluid komt, wordt dat een probleem met de garantie of kan de dealer het fixenschim schreef:Dat ''scheet'' geluid is puur Mapping, tijdens het schakelen wordt de ontsteking even onderbroken waardoor het onverbrande mengsel in de uitlaat tot ontsteking komt, bij de 8 cilinders van AMG worden er tijdens het overschakelen 2 cilinders uitgeschakeld.Mbenz220 schreef:Hahah .
Puur om dat knal geluid rijd ik met de sport + modes af en toe maar zuipt dan wel als een tierelier. Alleen het knalgeluid gebeurt niet elke keer is dat aan te passen dus wanneer je volgas optrekt dat er bij elke versnelling een lekker knal geluid komt.
In de USA waren er verschillende AMG eigenaren van voorgaande modellen ( CLK 63 BS, E63, CLS63) die wilden dat hun auto's aangepast werden maar M.B is daar nooit op ingegaan.
Bedankt voor de reacties heren.
Nu een paar dagen verder heb ik even goed in de gaten gehouden wat de transmissie doet tijdens het schakelen.
Het gaat als volgt,
In ze 1 wanneer je dan rustig wegrijd schakelt hij verder naar zn 2 op 3000 toeren met een schok en daarna in een mum van tijd schakelt hij gelijk verder naar 3 daarna is het gewoon normaal bij de rest.
Wat me ook al opgevallen is dat mijn bestuurders raam vrij veel windgeruis maakt voor een auto van paar maanden is iemand hier ook bekend mee.
En als laatstt nou ik vind dat de auto een mooie uitlaat geluid heeft alleen, dat scheetgeluid wil ik wat pittiger hebben wat zouden jullie adviezen zijn hiervoor met het behouden van de garantie natuurlijk
Nu een paar dagen verder heb ik even goed in de gaten gehouden wat de transmissie doet tijdens het schakelen.
Het gaat als volgt,
In ze 1 wanneer je dan rustig wegrijd schakelt hij verder naar zn 2 op 3000 toeren met een schok en daarna in een mum van tijd schakelt hij gelijk verder naar 3 daarna is het gewoon normaal bij de rest.
Wat me ook al opgevallen is dat mijn bestuurders raam vrij veel windgeruis maakt voor een auto van paar maanden is iemand hier ook bekend mee.
En als laatstt nou ik vind dat de auto een mooie uitlaat geluid heeft alleen, dat scheetgeluid wil ik wat pittiger hebben wat zouden jullie adviezen zijn hiervoor met het behouden van de garantie natuurlijk
Windgeruis is al veel over geschreven hier op het forum. Middels de zoekfunctie zul je ongetwijfeld eea vinden, van modificatie (vervanging zijruiten) tot het invoegen van een tochtstrip van Hornbach
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09