Beste ster liefhebbers,
zal me even voorstellen, Andor 35 jaar en sinds vorige maand trotse eigenaar van een CLK 270 CDI van 2005 ( C209)met 240.000 originele km s op de teller.
Ik heb sinds 2 wekrn gedonder met mijn tempraruur, deze word nadat melding Coolant workshop verschijnt snel heet en gaat richting de 120 graden. De koelvin werkt op dat moment ook niet meer. Bij het koudstarten draait de koelvin nog wel maar op een gegeven moment stopt hij ermee. Ik heb de auto 1 dag achtergelaten bij de garage en die vertelde mij dat de koelvin de gehele dag heeft gewerkt en bij het uitlezen ook geen storing gaf dus waarschijnlijk de thermostaat sensor.
Inmiddels zijn de waterpomp en de thermostaat met sensor vervangen maar het probleem blijft zich voordoen. Afgelopen zondag werd de tempratuur zo hoog dat de auto in noodloop terecht kwam en nu heb ik dus mijn koppaking gesloopt. Kosten circa € 900!!
Koelvin wederom gecontroleerd en inderdaad slaat deze na een tijdje af. Stekkers en bedradingen zijn allen nagelopen en ook zekeringen zijn in orde. Mijn vraag is: zijn er naast de koelvin nog andere oorzaken mogelijk? Het vervangen van koelvin gaat circa € 500 kosten dus voordat ik eraan begin zou ik willen weten of ik niet eerst iets anders kan controleren om er zeker van te zijn.
Coolant visit Workshop
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 feb 2018 19:50
- Mercedes-Benz: Mercedes C 220 CDI W204
Ik heb bij mij de zelfde melding die op komt en weer van zelf weer weg!
Er wordt geen storing opgslagen, koelventilator werkt (draait in verschillende toeren).
Geen afwijkende motor temp, eindelijk rijdt de auto zonder problemen op de melding zelf na dan.
Welke storing is er bij jullie opgeslagen, ik verdenk de contoler van de koelven zelf.
Er wordt geen storing opgslagen, koelventilator werkt (draait in verschillende toeren).
Geen afwijkende motor temp, eindelijk rijdt de auto zonder problemen op de melding zelf na dan.
Welke storing is er bij jullie opgeslagen, ik verdenk de contoler van de koelven zelf.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:36
- Mercedes-Benz: 190E 1986 - 190c 1964 - 220SEb 1963 - 300se coupe 1963 - 190e 1991 niet rijdend 300se seddan 1963 - 230se 1963 - 190e 1992 -
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
de controller zit meestal ergens achter de voorbumper
persoonlijk zou ik deze verdenken van de problemen
ik kan mij vergissen maar volgens mij worden deze in meerdere type's gebruikt
de W208 en de W210 en de W168 type's gebruiken in ieder geval de zelfde
persoonlijk zou ik deze verdenken van de problemen
ik kan mij vergissen maar volgens mij worden deze in meerdere type's gebruikt
de W208 en de W210 en de W168 type's gebruiken in ieder geval de zelfde
Stekkers zijn allen gecontroleerd en schijnen in orde te zijn. Nieuwe koelvin is geïnstalleerd maar auto kan nog niet gestart worden omdat hogedrukpomp vervangen moet worden nadat deze al is gereviseerd. Pomp is uit de motor en word zaterdag gemonteerd. Tot die tijd is het nagelbijten.