Gokken op vervangen start/stop-accu verstandig?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Chef-Benz
Berichten: 969
Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
Specialisatie: Het menselijk brein
Locatie: Noord Brabant

09 mei 2018 00:42

Geen accu = geen spanning. In dit geval dus 2 accu's los. Eerder genoemd kastje vervangen en daarna zou ik op de kleine accu gokken om te vervangen. Maar normaal gok ik in het casino en ben ik zo'n zekere "meten-is-weten-zeikerd" dus ik sluit me aan bij het doormeetverhaal. Wil je mijn gok weten: eerst dus die kleine, helpt dat niet, dan ook de grote.
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

09 mei 2018 08:19

Oké, dus de voorste accu ook losmaken. Kabels losschroeven en isoleren met een doek?
Gebruikersavatar
berendd
Berichten: 367
Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

09 mei 2018 09:58

Cornelis schreef:
berendd schreef:kan een accu boer je accu niet gewoon testen?

goed = goed bij een accu toch?
Nee dus, zie reactie boven de jouwe. Start/stop vraagt om een optimale capaciteit en dan kan het best
zijn dat de auto nog prima start maar veel langer nodig heeft om op het laadniveau te komen waarop dit
systeem weer werkt.
Zijn meerdere topics over geweest de laatste maanden.
Exact wat ik bedoel, een accuboer test de accu en als deze goed is dan vervang je m niet, is deze niet meer goed vervang je deze. Een goede accuboer weer wat hij moet meten en dat zal bij een start stop accu niet alleen een startstroom test zijn.
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

09 mei 2018 19:41

benzkepower schreef:Ik zou zeggen, die kapot/in kortsluiting.
Probeer hem eens door te meten als je kan.
Heb het nog al meegemaakt, en denk dat dat je oplossing is...
Heb hem vervangen en ook getest op een andere auto, alsook de accu.
Blijken nog in orde te zijn.

Er moet ergens een zekering stuk zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

09 mei 2018 20:06

berendd schreef:
Cornelis schreef:
berendd schreef:kan een accu boer je accu niet gewoon testen?

goed = goed bij een accu toch?
Nee dus, zie reactie boven de jouwe. Start/stop vraagt om een optimale capaciteit en dan kan het best
zijn dat de auto nog prima start maar veel langer nodig heeft om op het laadniveau te komen waarop dit
systeem weer werkt.
Zijn meerdere topics over geweest de laatste maanden.
Exact wat ik bedoel, een accuboer test de accu en als deze goed is dan vervang je m niet, is deze niet meer goed vervang je deze. Een goede accuboer weer wat hij moet meten en dat zal bij een start stop accu niet alleen een startstroom test zijn.
Dan denken we daar dus toch hetzelfde over, het stond er alleen een beetje simpel ;)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Frans149
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 mar 2015 14:26
Mercedes-Benz: C220cdi
Specialisatie: Op vakantie gaan
Locatie: België

09 mei 2018 22:20

Had je niet beter die 45€ aan de dealer gegeven om even de batterij te testen ! Of aan de star uit te laten lezen .

Veel succes en hopelijk niet te veel schade aan de wagen
Frans149
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 mar 2015 14:26
Mercedes-Benz: C220cdi
Specialisatie: Op vakantie gaan
Locatie: België

09 mei 2018 22:24

[quote="Frans149

Veel succes en hopelijk niet te veel schade aan de wagen[/quote]
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

09 mei 2018 23:51

Ja, zeker en vast.
Het is wel een beetje een riskant ontwerp vind ik toch. Je zou toch niet denken dat je massakabel zomaar ergens een blootliggend contactpunt kan raken.

Ik weet eigenlijk niet eens goed hoe ik nu verder moet. Laten takelen naar de dealer? Dealer bellen of Mobilo bellen? Mijn Mobilo is niet meer geldig. Kan je er ook tegen betaling gebruik van maken? Of wordt dat toch sowieso afslepen naar de dealer?

In de sam onder de motorkap bevond zich een geur die me niet beviel, de typsiche geur. Maar daar zitten ook heel wat zekeringen/componenten die je niet kan vervangen zelf.
Gebruikersavatar
Chef-Benz
Berichten: 969
Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
Specialisatie: Het menselijk brein
Locatie: Noord Brabant

10 mei 2018 12:13

Kun je die geur omschrijven? Gesmolten plastic? Brandlucht?
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

10 mei 2018 18:32

Als verbrande elektronica. :owja: Tussen brand en plastic in.

Ik heb alle modules en zekeringen op de voorste sam losgemaakt maar daar is niet echt iets aan te zien of te ruiken.
Zal wel stuk zijn. :'(
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

14 mei 2018 12:14

De dealer heeft me opgebeld. In voorste zekeringkast (sam) is een zekering doorgebrand en het geheel dient vervangen te worden.

Dat is ook wat ik geroken had, een verbrande geur uit de SAM zelf, komende uit de openingen van de steekzekeringen.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

14 mei 2018 18:37

Ik zal wel een beetje dom zijn, maar wat heeft het voor zin om iets zo te zekeren dat je een complete module moet vervangen? :S
Vroeger deed je dan gewoon een zekeringetje van 0,10 wisselen.

gr J :stom:
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

15 mei 2018 20:09

De voorste sam (geavanceerde zekeringskast) is vervangen, kostprijs €690.
Gebruikersavatar
Gerespecteerd
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 feb 2007 22:07
Mercedes-Benz: W211 220cdi, W107 450SLC 5.0, W123 240D
Locatie: Sint-Martens-Latem (België)

15 mei 2018 20:09

Goed. :roll:

Nu die accu maar eens vervangen. :D
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

15 mei 2018 20:35

Kijk je wel uit? 8-)
Logboek S500.
Plaats reactie