Weet iemand wat het verschil is tussen de uitvoering van de radio van de Mercedes A-klasse van 2004. Bij de ene zit er aan de rechterkant van de radio een ronde knop die in een viertal vakken is verdeeld en andere radio's hebben een hele zooi druktoetsen op die plek. Het lijken beide standaard radio's te zijn.
Ik kan het natuurlijk ook aan een verkoper vragen maar ik denk dat de kans groot is dat iemand het hier ook weet.
Is er trouwens iets waarop ik moet letten bij de aanschaf van een benzineuitvoering W169 uit 2004 of 2005?
Mijn dank bij voorbaat.
Vraag over de radio van de w169
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
roest roest roest...en waterlekkagePaulvW schreef:Is er trouwens iets waarop ik moet letten bij de aanschaf van een benzineuitvoering W169 uit 2004 of 2005?
greetingz,
Zo erg met de roest?
De mijne nu bijna 20 jaar oud heeft maar 2 roestplekken. Is het met het nieuwe model slechter gesteld dan de oude?
Wat waterlekkage betreft. Zijn er specifieke plekken modellen (met een lamellen dak bijvoorbeeld).
Groetjes.
De mijne nu bijna 20 jaar oud heeft maar 2 roestplekken. Is het met het nieuwe model slechter gesteld dan de oude?
Wat waterlekkage betreft. Zijn er specifieke plekken modellen (met een lamellen dak bijvoorbeeld).
Groetjes.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
roest doen die dingen veel en er zijn dan ook al heet wat 169ers die nieuwe portieren en kofferkleppen hebben gekregen onder garantie (dus even onderlangs de portieren kijken en je weet snel genoeg of je naar een goede of minder goede A kijkt)
een lamellen dak zou ik zelf nooit willen hebben - dan weet je bij voorbaat dat je waterlekkage krijgt maar ook zonder lamellendak willen die A's nog wel regelmatig last hebben van waterlekkage met een defecte telefoon stuurunit tot gevolg (mits de auto die heeft)
in de 80er jaren wist mercedes heel goed hoe ze auto's moesten maken zonder dat die veel gingen roesten maar die auto's gingen blijkbaar te lang mee dus op dat gebied is men behoorlijk aan het wijzigen geslagen
greetingz,
een lamellen dak zou ik zelf nooit willen hebben - dan weet je bij voorbaat dat je waterlekkage krijgt maar ook zonder lamellendak willen die A's nog wel regelmatig last hebben van waterlekkage met een defecte telefoon stuurunit tot gevolg (mits de auto die heeft)
in de 80er jaren wist mercedes heel goed hoe ze auto's moesten maken zonder dat die veel gingen roesten maar die auto's gingen blijkbaar te lang mee dus op dat gebied is men behoorlijk aan het wijzigen geslagen
greetingz,
Vanaf het faceliftmodel (vanaf juni 2008) is het roesteuvel verholpen. Wil je deze zekerheid dan moet je daar voor gaan. Al zijn er ook genoeg modellen van het pre-facelift model (2004-2008) waarbij de portieren zijn vervangen, zoals MBenzNL aangeeft. Dus idd een kwestie van goed checken.
Voor de rest zijn het prima auto’s.
Voor de rest zijn het prima auto’s.
Informatie waar ik wat aan heb. Daardoor loop ik wel gelijk tegen het probleem aan dat een 2004 of 2005 nog net financieel haalbaar is en een 2008 niet.
Dus een 2004 en goed checken op roest of nog maar even doorsparen.
Weet niemand toevallig het antwoord op mijn radio vraag?
Groetjes.
Dus een 2004 en goed checken op roest of nog maar even doorsparen.
Weet niemand toevallig het antwoord op mijn radio vraag?
Groetjes.
Ondertussen alweer even verder. Ben ook wat wijzer wat de radio betreft.
Je hebt een standaard radio met rode cijfers
Een zelfde soort maar dan met veel meer knoppen links en rechts en een groter display.
Model 3. Een klein kleuren display wat ook dienst doet als navigatie.
De vierde is een vierkant groot display met een bijna hetzelfde aantal knoppen aan de zijkanten. Display is voor een aantal ficties lijkt het. Waaronder radio, navigatie en ook achteruitrijcamera.
Ook in de airco bestaan twee varianten. Er is er 1 met alleen draaiknoppen en 1 die digitale cijfers aangeeft. Misschien is de ene climatcontrol en de andere airco.
Ik zoek nu de variant met het grote display en de airco met de cijfers.
Je hebt een standaard radio met rode cijfers
Een zelfde soort maar dan met veel meer knoppen links en rechts en een groter display.
Model 3. Een klein kleuren display wat ook dienst doet als navigatie.
De vierde is een vierkant groot display met een bijna hetzelfde aantal knoppen aan de zijkanten. Display is voor een aantal ficties lijkt het. Waaronder radio, navigatie en ook achteruitrijcamera.
Ook in de airco bestaan twee varianten. Er is er 1 met alleen draaiknoppen en 1 die digitale cijfers aangeeft. Misschien is de ene climatcontrol en de andere airco.
Ik zoek nu de variant met het grote display en de airco met de cijfers.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
De "climate control" is een automatische airco. Dat wil zeggen, je stel (link en rechts gescheiden) een gewenste temperatuur in, en de automatische airco past de ventilatorstand & de temperatuur v.d. ingeblazen lucht zelf aan (tot de gewenste temperatuur bereikt is).
Met de handmatige airco stel je een gewenste ventilatorstand in, en een grofweg gekozen temperatuur van de lucht die wordt ingeblazen.
Als je de climate control niet op automatisch zet (maar handmatig een temperatuur en een ventilatorstand kiest) dan doet 'ie feitelijk hetzelfde als de handmatige airco.
Persoonlijk denk ik dat bij een auto als een W245 B-klasse (afgezien van het fraaiere display) de voordelen van climate control beperkt zijn, behalve dat bij de climate control ook een uitblaasrooster aan de achterzijde v.d. tunnelconsole zit (en de achterpassagiers dus ook wat extra ventilatie hebben). De achterpassagiers kunnen alleen een openingsstand v.h. extra ventilatierooster bepalen; niet zelf een temperatuur instellen (zoals bij een E-klasse etc.).
Als je een auto vindt die helemaal aan je wensen voldoet, perfect onderhouden is en goed geprijsd, maar geen climate control heeft zou ik 'm er niet voor laten staan.
Met de handmatige airco stel je een gewenste ventilatorstand in, en een grofweg gekozen temperatuur van de lucht die wordt ingeblazen.
Als je de climate control niet op automatisch zet (maar handmatig een temperatuur en een ventilatorstand kiest) dan doet 'ie feitelijk hetzelfde als de handmatige airco.
Persoonlijk denk ik dat bij een auto als een W245 B-klasse (afgezien van het fraaiere display) de voordelen van climate control beperkt zijn, behalve dat bij de climate control ook een uitblaasrooster aan de achterzijde v.d. tunnelconsole zit (en de achterpassagiers dus ook wat extra ventilatie hebben). De achterpassagiers kunnen alleen een openingsstand v.h. extra ventilatierooster bepalen; niet zelf een temperatuur instellen (zoals bij een E-klasse etc.).
Als je een auto vindt die helemaal aan je wensen voldoet, perfect onderhouden is en goed geprijsd, maar geen climate control heeft zou ik 'm er niet voor laten staan.
Gaat nog een hele uitdaging worden om een leuke te vinden merk ik. De auto's die ik op het oog had hadden allemaal wat. Meest vookomend was veel roest onder de deuren. Er was er zelfs een waarbij het aan de buitenzijde behoorlijk zichtbaar was. Tot nu was er maar 1 leuke maar die bleek van een verhuurbedrijf te zijn geweest en de kilometerstand was volgens een opgevraagd rapport niet juist.
Het oordeel van de tellerstand xx (echte stand was ingevuld) km is onlogisch. Deze kilometerstand past niet in de lijn van eerder geregistreerde tellerstanden. Er is een significante afwijking geconstateerd.
Ik dacht ik ga eens googlen op afneembare trekhaak icm de sleutel ... bingo.
Hij lijkt er inderdaad iets mee te maken te hebben.
Screenshot is bijgesloten. Het is precies zo een sleuteltje.
De auto lijkt dus een afneembare trekhaak (of zoiets) te hebben. We zullen het zien volgende week.
Hij lijkt er inderdaad iets mee te maken te hebben.
Screenshot is bijgesloten. Het is precies zo een sleuteltje.
De auto lijkt dus een afneembare trekhaak (of zoiets) te hebben. We zullen het zien volgende week.
- Bijlagen
-
- SmartSelect_20180714-145445_Samsung Internet.jpg (184.97 KiB) 232 keer bekeken