C30 CDI cilinderkop gescheurd!!!
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7292
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bruto zie ik 1254 (Duitse prijs) en 1342 (Nederlandse prijs). Dit zijn dus gewoon prijzen die je bij een dealer betaald (zonder korting, ex btw). Vraag gewoon eens bij de lokale dealer wat het kost op chassisnummer en vraag wat er aan korting mogelijk is. Je hebt ongetwijfeld nog meer nodig dan enkel een kale kop dus wellicht willen ze een "mooi" prijsje voor je maken.
heren,
ik heb een update. ik heb iemand gesproken in duitsland die heeft problemen met zijn automaatbak gehad en nu de C30 in onderdelen verkoopt.
ik kan zijn cilinderkop afnemen voor 1000. hebben jullie tips waar ik op moet letten?
ik heb een update. ik heb iemand gesproken in duitsland die heeft problemen met zijn automaatbak gehad en nu de C30 in onderdelen verkoopt.
ik kan zijn cilinderkop afnemen voor 1000. hebben jullie tips waar ik op moet letten?
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Of er geen scheuren in zitten ? (geintje)
Mij lijkt dat kop, klepzittingen, kleppen bij elkaar moeten blijven omdat dat op elkaar is ingesleten. Anders moet je daar ook weer extra geld aan uitgeven. Zou in dat geval dus kijken naar de conditie van de klepzittingen en kleppen en als het enigszins kan luisteren en voelen hoe deze sluiten. Dat geeft ze snel met een vinger dicht tikkend een specifiek "tap"-geluid als ze goed sluiten. Haast als muziek. Beetje verkoling kan geen kwaad want dat is met klep op zitting en pasta eenvoudig te polijsten. Krijg je ze er niet bij / zijn ze niet goed, moet je extra kosten maken voor kleppen en zittingen slijpen. Misschien moet sowieso de kop gevlakt worden maar dat weet ik niet zeker. Kijk iig goed of er geen krassen of bramen op het pasvlak zitten. Hoop voor je dat na mij een echte autotechnicus zich meldt zodat we horen hoe het werkelijk zit...
Hoe dan ook Suc6 met het herstel.
Mij lijkt dat kop, klepzittingen, kleppen bij elkaar moeten blijven omdat dat op elkaar is ingesleten. Anders moet je daar ook weer extra geld aan uitgeven. Zou in dat geval dus kijken naar de conditie van de klepzittingen en kleppen en als het enigszins kan luisteren en voelen hoe deze sluiten. Dat geeft ze snel met een vinger dicht tikkend een specifiek "tap"-geluid als ze goed sluiten. Haast als muziek. Beetje verkoling kan geen kwaad want dat is met klep op zitting en pasta eenvoudig te polijsten. Krijg je ze er niet bij / zijn ze niet goed, moet je extra kosten maken voor kleppen en zittingen slijpen. Misschien moet sowieso de kop gevlakt worden maar dat weet ik niet zeker. Kijk iig goed of er geen krassen of bramen op het pasvlak zitten. Hoop voor je dat na mij een echte autotechnicus zich meldt zodat we horen hoe het werkelijk zit...
Hoe dan ook Suc6 met het herstel.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
René SLK230 schreef:Of er geen scheuren in zitten ? (geintje)
Mij lijkt dat kop, klepzittingen, kleppen bij elkaar moeten blijven omdat dat op elkaar is ingesleten. Anders moet je daar ook weer extra geld aan uitgeven. Zou in dat geval dus kijken naar de conditie van de klepzittingen en kleppen en als het enigszins kan luisteren en voelen hoe deze sluiten. Dat geeft ze snel met een vinger dicht tikkend een specifiek "tap"-geluid als ze goed sluiten. Haast als muziek. Beetje verkoling kan geen kwaad want dat is met klep op zitting en pasta eenvoudig te polijsten. Krijg je ze er niet bij / zijn ze niet goed, moet je extra kosten maken voor kleppen en zittingen slijpen. Misschien moet sowieso de kop gevlakt worden maar dat weet ik niet zeker. Kijk iig goed of er geen krassen of bramen op het pasvlak zitten. Hoop voor je dat na mij een echte autotechnicus zich meldt zodat we horen hoe het werkelijk zit...
Hoe dan ook Suc6 met het herstel.
HAHAHA echt he. hij heeft me fotos gestuurd. even uitvogelen hoe ik fotos kan plaatsen.
Dit is hem dan. wat vinden jullie?
- Bijlagen
-
- IMG_1524078375_12935.jpg (142.49 KiB) 484 keer bekeken
-
- IMG_1524078375_16436.jpg (139.09 KiB) 484 keer bekeken
-
- IMG_1524078714_14722.jpg (138.43 KiB) 484 keer bekeken
-
- IMG_1524078714_17295.jpg (107.77 KiB) 484 keer bekeken
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Voor het minieme verschil in euro's zou ik voor een nieuwe gaan...
200€, waar spreek je over? Ik zou gek worden mocht de duur aangekochte 2dehands cilinderkop toch niet goed zijn...
200€, waar spreek je over? Ik zou gek worden mocht de duur aangekochte 2dehands cilinderkop toch niet goed zijn...
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik zeg NIET doen, waarom verkoop je een kale kop van een sloopwagen...
Alsof de kleppen of de nokkenas het hem doen.
Informeer eens gewoon bij de MB dealer en vraag wat er mogelijk is.. vraag ook of je een kale kop krijgt of incl kleppen.
Gr
Alsof de kleppen of de nokkenas het hem doen.
Informeer eens gewoon bij de MB dealer en vraag wat er mogelijk is.. vraag ook of je een kale kop krijgt of incl kleppen.
Gr
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Red AMG schreef:dank je Tom. Ik rijd morgen langs Stern Nieuwegein.
???Red AMG schreef:ik heb MB dealer gebeld en hun hebben zelfs gebeld met grootste magazijn in duitsland en daar hebben ze die ook niet. wordt niet meer gemaakt.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik kijk morgen voor je...
Google eens op mercedes benz gebraucht teile center.
Google eens op mercedes benz gebraucht teile center.
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Had ik ook al even gedaan, maar helaas.
Wel op Autoscout24.EU in Italie een C30 gevonden voor slechts E 2.000.
Helaas vertelde google translate me dat het een auto is waar de motor al uit is...
En hier zou mogelijk wat staan: https://www.schadeautos.nl/nl/demontage ... g/o/840343
En hier een gereviseerde motor, prijs onbekend: https://www.247spares.co.uk/mercedes-be ... ngine.html
Wel op Autoscout24.EU in Italie een C30 gevonden voor slechts E 2.000.
Helaas vertelde google translate me dat het een auto is waar de motor al uit is...
En hier zou mogelijk wat staan: https://www.schadeautos.nl/nl/demontage ... g/o/840343
En hier een gereviseerde motor, prijs onbekend: https://www.247spares.co.uk/mercedes-be ... ngine.html
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7292
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik zie inderdaad wel dat wanneer ik hem wil bestellen de voorraad info op "rood" staat. Dat is niet goed dus. Dan zou je even moeten bellen. Maar zo te lezen is dat al gedaan en kom je dan niet onder gebruikt uit met wat pech.
De kop hierboven vind ik ook wat apart. Als je een auto uit elkaar trekt voor onderdelen dan zou ik die kop niet meteen tot op het laatste onderdeeltje uit elkaar halen.
De kop hierboven vind ik ook wat apart. Als je een auto uit elkaar trekt voor onderdelen dan zou ik die kop niet meteen tot op het laatste onderdeeltje uit elkaar halen.