Beste lezers Al enkele dagen Ben ik bezig met mijn slk 230 .waarbij bij het openen van het dak hij netjes ontgrendeld en dan net verder gaat tot het dak en het 2 e gedeelte tot een haakse stand blijven staan en dan Stopt de pomp en blokkeert hij in deze stand .de schakelaar begint te knipperen en dan kan deze ook handmatig niet verder worden geduwd bv naar achter alsof hij echt blokkeert . Na het uitschakelen van het contact komt deze wel uit eigen beweging weer in de slotstand naar voren .
We hebben alle sensoren vervangen 1 voor 1 behalve nog van de achterklep alleen . Mede ook vervangen is de hydraulische pomp en ook dit zonder succes .Een maal lukte het handmatig alles in zijn geheel naar achter dicht te krijgen .
Na het opnieuw bedienen van de elektrische schakelaar ging kofferbak open en werkte het systeem tot aan de zelfde haakse stand en blokkeerde opnieuw .Dus weer contact uit omdat melding knipperde van de schakelaar storing . Ben even ten einde raad alles vervangen .behalve nog het contactslot waar ook nog 1 sensor als het goed in zit wie weet een oplossing waar dit aan kan liggen hebben het 100 de malen Geprobeert maar steeds op de zelfde stand stopt de cyclus
Variodak blijft hangen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 nov 2017 15:14
- Mercedes-Benz: Mercedes benz
- Bijlagen
-
- IMG-20180407-WA0003.jpeg (172.94 KiB) 1207 keer bekeken
-
- IMG-20180406-WA0011.jpg (121.92 KiB) 1207 keer bekeken
-
- IMG-20180407-WA0001.jpeg (170.44 KiB) 1207 keer bekeken
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Erg vervelend man, zou alle switches eens nalopen. ook die van het kofferbak slot.
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... ion_ID.htm
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... ion_ID.htm
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Het LIJKT (maar kan dat niet goed zien en heb geen vergelijking) dat de kofferklep bij het open maken van het dak, niet ver genoeg open gaat.
Op de bovenste foto is te zien dat die klep op zeg 60 graden staat. Ik meen me te herinneren van mijn R170 dat de klep nagenoeg haaks, 90 graden dus, open stond. Je zou ns ff op zoek moeten gaan naar foto's van een R170 met klep open om te zien of dat ook zo is of een forumlid met een SLK vragen een foto te maken. Suc6.
[Edit: Even op Youtube gekeken en ik vergis me. Klep gaat nooit verder open.]
Wat ik nog wel kan bedenken is draadbreuk. Rechts langs het meevoudige scharnier is een bundel draden in een zwarte kous met lussen langs dat scharnier getyrapt. Het zou kunnen dat als het signaal "klep open" via een draad naar de dakmodule loopt en er een draadbreuk in zit, bij het buigen van die kous dat signaal verloren gaat. Het dak stopt dan doordat de module ten onrechte signaleert dat de klep dicht is.
Ik zou die kous ns open knippen en en elk van de draden tpv de scharnieren ns goed inspecteren.
P.s. Mooie kleurcombinatie trouwens, dat donkerblauw met zwart en lichtgrijs
Op de bovenste foto is te zien dat die klep op zeg 60 graden staat. Ik meen me te herinneren van mijn R170 dat de klep nagenoeg haaks, 90 graden dus, open stond. Je zou ns ff op zoek moeten gaan naar foto's van een R170 met klep open om te zien of dat ook zo is of een forumlid met een SLK vragen een foto te maken. Suc6.
[Edit: Even op Youtube gekeken en ik vergis me. Klep gaat nooit verder open.]
Wat ik nog wel kan bedenken is draadbreuk. Rechts langs het meevoudige scharnier is een bundel draden in een zwarte kous met lussen langs dat scharnier getyrapt. Het zou kunnen dat als het signaal "klep open" via een draad naar de dakmodule loopt en er een draadbreuk in zit, bij het buigen van die kous dat signaal verloren gaat. Het dak stopt dan doordat de module ten onrechte signaleert dat de klep dicht is.
Ik zou die kous ns open knippen en en elk van de draden tpv de scharnieren ns goed inspecteren.
P.s. Mooie kleurcombinatie trouwens, dat donkerblauw met zwart en lichtgrijs
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 nov 2017 15:14
- Mercedes-Benz: Mercedes benz
Dank je voor mijn info en tips ik ga het zeker na kijken de kleur is paars aubergine origineel dank je voor het compliment Top en de informatie alvast ik ben benieuwd
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dat zeg ik.plorie schreef:De hoek van de klep klopt volgens mij wel, hij gaat zeker niet haaks open.
Zou je die nog niet hebben, op deze site staat een overzicht waar o.a. alle micro-switches zitten die te maken hebben met alle condities waaraan moet worden voldaan voor dak open/dicht. http://ryououki.no-ip.com/r170/
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Ik zou deze sensor verdenken .
Verder zou ik controleren of het niets mechanisch is, haal de olie druk van het systeem en probeer ( met twee man) het dak te openen en sluiten.
Is de dak beweging nu wel vlot, of gaat het tergend langzaam? Dan zou het relais bij je pomp kunnen zijn.
Dit zijn mijn gedachten.......
Succes hoop dat je het snel voor elkaar krijgt, het mooie weer is nabij
Verder zou ik controleren of het niets mechanisch is, haal de olie druk van het systeem en probeer ( met twee man) het dak te openen en sluiten.
Is de dak beweging nu wel vlot, of gaat het tergend langzaam? Dan zou het relais bij je pomp kunnen zijn.
Dit zijn mijn gedachten.......
Succes hoop dat je het snel voor elkaar krijgt, het mooie weer is nabij
- Bijlagen
-
- F15820CD-37A4-4AB5-8C05-FA32057FCA10.png (626.45 KiB) 1086 keer bekeken
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Marcel: Zie ook dit: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 82#p879721
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings