Hallo, aangezien mijn 1997 r170 slk230 enkel maar gebruikt wordt voor snelheid en plezier zou ik graag zonder de originele sleutels willen werken (meer vrijheid naar aanpassingen toe)
Na wat onderzoekswerk blijkt dit niet zo eenvoudig te zijn omdat het DAS2 systeem de injectoren afsluit als er gestart wordt zonder printplaat in de sleutel
de originele ecu zou ik wel graag verder willen gebruiken omdat de uitstoot van het voertuig binnen de wettelijke normen moet vallen
is er een manier om de das2 immobilizer te omzeilen? (klapsleutel met 1 knop, bosh ecu)
(er bestaan systeempjes met wat soldeerwerk maar die kosten meteen 500euro en meer)
is er hier iemand die de nodige kennis heeft of hulp kan bieden?
R170 DAS2 immobilizer uitzetten
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Het simpelste is misschien de RFchip uit de sleutel halen en vastplakken naast de ontvangerring?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
is ook een goed idee maar is niet permanent genoeg, de immobilizer zelf is er niet mee weg, ik heb besloten om het toch maar origineel te latenJeroen schreef:Het simpelste is misschien de RFchip uit de sleutel halen en vastplakken naast de ontvangerring?
gr J
ondertussen heb ik weer een hoop bijgeleerd
conclusie:
de kosten van een xprog-m programmertoestel + mb star + reserve ecu om om aan te passen + dan nog eens al het fijne soldeerwerk zijn me veel te duur en te riskant om me nu aan deze doe het zelf operatie te wagen jammer genoeg (later in de toekomst misch)
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket