R170 DAS2 immobilizer uitzetten

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

12 apr 2018 15:07

Hallo, aangezien mijn 1997 r170 slk230 enkel maar gebruikt wordt voor snelheid en plezier zou ik graag zonder de originele sleutels willen werken (meer vrijheid naar aanpassingen toe)

Na wat onderzoekswerk blijkt dit niet zo eenvoudig te zijn omdat het DAS2 systeem de injectoren afsluit als er gestart wordt zonder printplaat in de sleutel

de originele ecu zou ik wel graag verder willen gebruiken omdat de uitstoot van het voertuig binnen de wettelijke normen moet vallen

is er een manier om de das2 immobilizer te omzeilen? (klapsleutel met 1 knop, bosh ecu)

(er bestaan systeempjes met wat soldeerwerk maar die kosten meteen 500euro en meer)

is er hier iemand die de nodige kennis heeft of hulp kan bieden?
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25801
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

12 apr 2018 15:56

Het simpelste is misschien de RFchip uit de sleutel halen en vastplakken naast de ontvangerring?

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

13 apr 2018 14:56

Jeroen schreef:Het simpelste is misschien de RFchip uit de sleutel halen en vastplakken naast de ontvangerring?

gr J
is ook een goed idee maar is niet permanent genoeg, de immobilizer zelf is er niet mee weg, ik heb besloten om het toch maar origineel te laten

ondertussen heb ik weer een hoop bijgeleerd

conclusie:
de kosten van een xprog-m programmertoestel + mb star + reserve ecu om om aan te passen + dan nog eens al het fijne soldeerwerk zijn me veel te duur en te riskant om me nu aan deze doe het zelf operatie te wagen jammer genoeg (later in de toekomst misch)
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Plaats reactie