s211 diesellekkage

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
hugos211
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 apr 2018 20:36
Mercedes-Benz: S211 270 CDI

08 apr 2018 20:58

Hoi Allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Mijn s211 270 CDI ruikt enorm naar diesel.
Onder de auto ongeveer halverwege tref ik een transparante vloeistof (diesel) aan en dit zie ik ook voor onder in de motorruimte.
Ik hoop een lekke brandstofleiding, of heeft iemand een ander idee???
Onder de afdekkap lijkt alles droog. Probleem lijkt lager te zitten.

Ik hoop dat iemand een idee heeft.

groet

Hugo
671666716567160671636716267161
hugos211
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 apr 2018 20:36
Mercedes-Benz: S211 270 CDI

09 apr 2018 12:43

Het blijkt de hoge druk brandstofpomp te zijn.
hugos211
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 apr 2018 20:36
Mercedes-Benz: S211 270 CDI

09 apr 2018 21:43

Weet iemand of je een pakking kunt krijgen welke tussen de CDI hogedruk pomp en het motorblok in moet? En zo ja wat is het art nr? Voor een e 270 CDI 177 pk 2003.
Mercedes zegt dat er enkel een nieuwe pomp opkan a 1200 exc btw.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

09 apr 2018 22:23

Dag Hugo,

Ik weet niets van diesels en kan geen antwoord geven maar las al wel eerder je vraag en probeerde (tevergeefs) wijs te worden uit je foto's.
Het blijft nogal stil, misschien helpt het als je wat meer info geeft / zelf op onderzoek uitgaat.
Vanachter een laptop is het m.i. a.d.h.v. de info die je geeft lastig antwoord te geven.

Wáár lekt het nou precies? Kan je dat als je op onderzoek uit gaat niet zien dan?

En waar is dat advies van MB op gebaseerd dat de pomp vervangen moet worden?
Hebben ze gezien dat de pomp zelf lekt, of dénken ze dat?
En als ze het hebben gezien, waarom denk je dan dat een pakking tussen blok en pomp helpt?

Suc6
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Jarno1111
Berichten: 938
Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
Specialisatie: Techniek
Locatie: Culemborg
Contacteer:

09 apr 2018 22:59

Als de pakking tussen de hdp en het motorblok lekt, dan ligt er geen diesel onder de auto.

Misschien lekt de pomp(wat vaak voorkomt) en dan is vervangen wel het beste, maar dat hoeft bij lange na geen €1200 ex btw te kosten.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

09 apr 2018 23:04

Kortom, PB Jarno ff en beter nog: Rij even bij hem langs :)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

10 apr 2018 00:06

Jarno1111 schreef:Als de pakking tussen de hdp en het motorblok lekt, dan ligt er geen diesel onder de auto.
In theorie zou als er een keerring vanuit de pomp lekt naar de pakking, díe ms op den duur ook diesel kunnen gaan lekken langs die pakking. Maar goed ik heb zo'n ding nog nooit gezien dus dat is maar een slag in de lucht. Waar lekken die pompen meestal en waar komt dat door?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
pollythepolster
Berichten: 242
Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
Locatie: Twente

10 apr 2018 16:58

ik denk dat je een pakking van een plunjer lek hebt, dat heb ik ook een keer gehad bij mij zelfs zo lek (na stevig optrekken) dat hij daarna niet meer liep.

maar hier een met 140.000 km
https://www.ebay.de/itm/Hochdruckpumpe- ... SwdbxaoSXu

volgens mij moet die er in als ik de foto's zo bekijk.
Gebruikersavatar
pollythepolster
Berichten: 242
Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
Locatie: Twente

10 apr 2018 17:06

en hier nog een paar.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 1&_sacat=0

het hoeft echt geen 1300 euro te kosten.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

10 apr 2018 18:02

De pakkingen van de pomp kun je los bestellen bij bosch ,F 01M 101 454 , ik heb al meegemaakt dat door het lekken van de pomp de multiriem
was kapot gelopen.https://www.ebay.de/itm/BOSCH-Dichtungs ... 2957485013
hugos211
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 apr 2018 20:36
Mercedes-Benz: S211 270 CDI

10 apr 2018 20:25

Super wat een antwoorden, thanks.

@rene: bij MB hebben ze idd gezien dat er diesel lekt uit de aansluiting tussen HDP en blok. Deze diesel valt idd op de V-riem en op de slangen van het koelsysteem.
@Jarno: ik begrijp dus dat de pakkingen in de HDP lek zijn en niet die tussen blok en pomp als er diesel lekt. De beste oplossing is dus een nieuwe pomp plaatsen. In hoeverre werkt de door Gerardwb aangedragen oplossing pakkingen in de pomp vervangen? (dit is eigenlijk een do-it-yourself revisie toch)

Als alles doorgaat ga ik vrijdag bij de verkoper in duistland terug om de pakkingen te laten vervangen. Of er moet iemand zeggen dat heeft echt geen zin, zet er gewoon een nieuwe pomp in.???
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

10 apr 2018 20:28

Als ik het goed begrijp komt (en dat is logisch) de diesel UIT de pomp en vervolgens via de pakking tussen pomp en blok naar buiten.
Dan heeft het dus geen zin om (alleen) die pakking te vervangen. Het lekken van diesel vanuit die pomp moet (eerst) worden gestopt.
En zou daarna ook je riemen heel goed inspecteren en zonodig vervangen omdat die misschien zijn verweekt / aangetast.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Jarno1111
Berichten: 938
Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
Specialisatie: Techniek
Locatie: Culemborg
Contacteer:

10 apr 2018 21:55

René SLK230 schreef:
Jarno1111 schreef:Als de pakking tussen de hdp en het motorblok lekt, dan ligt er geen diesel onder de auto.
In theorie zou als er een keerring vanuit de pomp lekt naar de pakking, díe ms op den duur ook diesel kunnen gaan lekken langs die pakking. Maar goed ik heb zo'n ding nog nooit gezien dus dat is maar een slag in de lucht. Waar lekken die pompen meestal en waar komt dat door?
Naar buiten lekken is dan als laatste aan de buiten. Eerder zou de dieselolie dan tussen de motorolie terecht komen, met mogelijke desastreuze gevolgen voor de motor.

Meestal is de lekkage bij één van de drie deksel, die pakkingen zijn los te vervangen. Mijn ervaring is wel dat het vaak uitstel van executie is en er meestal meer met de pomp aan de hand is.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
Plaats reactie