W205 gat in roetfilter gebrand
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ook wel interessant om te weten hoe oud de auto is en hoeveel gelopen?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Is er echt een gat gebrand of is het binnenwerk gebroken? Ik heb al verschillende OM651 gehad met een gebroken binnenwerk van het roetfilter. Motor geeft dan een motorstoring met "teveel doorstroming".
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Je vergeet “gemakshalve” wel even te melden dat de auto gechipt is .......
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 40#p875976
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 40#p875976
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
slippende koppeling, gat in roetfilter... mischien toch weer de originele tune laten inladen
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Verkeerde brandstof getankt ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Cornelis schreef:Je vergeet “gemakshalve” wel even te melden dat de auto gechipt is .......
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 40#p875976
Dan hoop ik dat de reparerende dealer daar niet achter komt ... wanneer auto getuned is vervalt alle garantie en coulance
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dat staat los van het feit dat in de bepalingen staat dat de garantie vervalt bij tunen van de auto . Of het nu wel of geen oorzaak is
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Nou blondel......zorg maar dat niemand weet wie je dealer is want je kan er op wachten dat iemand hem gaat bellen om te zeggen dat hij "gechipt"is.
En dan wordt dankzij die persoon de rekening wat hoger.
En dan wordt dankzij die persoon de rekening wat hoger.
Het is altijd wat en zelden goed
Ik heb hem gisterenavond terug origineel laten zetten
Was te riskant geworden vond ik zelf
En het beste vond ik zelf dus bij deze staat hij origineel terug
Toch bedankt voor raad
Ik laat het chippen voor mij niet meer
Van de week nieuwe roetfilter en de kous is af gewoon cruisen zoals het moet
Was te riskant geworden vond ik zelf
En het beste vond ik zelf dus bij deze staat hij origineel terug
Toch bedankt voor raad
Ik laat het chippen voor mij niet meer
Van de week nieuwe roetfilter en de kous is af gewoon cruisen zoals het moet
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Wijs besluit !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Je kan wel degelijk na het chippen roetfilters kapot branden...
Chippen is het verhogen van drukken, meer brandstof geven e.d.
Meer turbodruk = meer druk in de uitlaat
meer brandstof = hogere temperatuur
1+1=2
de constructeur hoeft mijn inziens niet op te draaien voor de aanpassingen van een chiptuner die mogelijks niet correct en zonder kennis van de materie zijn gebeurd.
Chippen is het verhogen van drukken, meer brandstof geven e.d.
Meer turbodruk = meer druk in de uitlaat
meer brandstof = hogere temperatuur
1+1=2
de constructeur hoeft mijn inziens niet op te draaien voor de aanpassingen van een chiptuner die mogelijks niet correct en zonder kennis van de materie zijn gebeurd.