Zo, laat ik ook eens een technische vraag stellen
Ik heb een Kufatech/Fiscon carkit/blauwtandstreamer setje klaar liggen voor inbouw. Normaliter koppel je de wisselaar af en pik je daar de LWL glasvezel aansluiting van. Maar: geen wisselaar omdat de eerste eigenaar een cheap ass was
Nu heb ik uit de combinatie van gezond verstand en de Fiscon handleiding begrepen dat je een Y-splitter (of T-splitter zo je wenst) nodig hebt. Die heb ik gekocht - zie de groene kabels op de plaatjes.
Aannames: het is een ringleiding met stekkers die normaal gesproken maar op 1 manier in de connector passen.
Vraag: maakt het uit welke stekker waar in gaat ? Ik moet de LWL 'aanvoerleiding' nu uit mijn APS50 trekken, die voorzien van een stekker (zie losse stekkers op plaatje 2) en in de female MOST plug van mijn nieuwe kabel prikken, vervolgens prik ik 1 male stekker van de groene kabel terug in de APS50 en 1 male stekker in de Fiscon. Ringleiding weer in stand?
En ja, bestaande fabriekscarkit afkoppelen in de kofferbak en daar de MOST afkoppelen en voorzien van een loopcable. Zie oranje ding op de plaatjes.
MOST glasvezel vraag
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
- Bijlagen
-
- kufa 1.jpg (54.19 KiB) 1246 keer bekeken
-
- kufa 2.jpg (358.42 KiB) 1246 keer bekeken
-
- kufa 3.jpg (26.66 KiB) 1246 keer bekeken
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Als het goed is wel. Op die stekkers moeten pijltjes staan die aangeven wat "uit"en wat "in" is. Als je dat goed in de gaten houdt, dus overal "in" aan "uit" koppelt, kan het niet mis gaan volgens mij. Maar als ze het goed ontworpen/gemaakt hebben zou dat maar op een manier moeten passen inderdaad.
http://www.benzworld.org/forums/3434579-post2.html
http://www.benzworld.org/forums/3434579-post2.html
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
het maakt niet uit welke groene male stekker je in de headunit en welke in de fiscon drukt...de 211 MOST ring is niet zo kieskeurig
de radius van je oranje loopstekker is wel wat aan de kleine kant (die zit tegen het knikken aan)
greetingz,
de radius van je oranje loopstekker is wel wat aan de kleine kant (die zit tegen het knikken aan)
greetingz,
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Gelukt
Was even klieren helemaal achterin de kofferbak (de momenten dat je lichaamslengte mist.... ) en bleek ik niet 1 maar 2 modules moest doorlinken waar de Raimon-hotline mij even op wees. Daarna dankzij diverse YouTube tutorials rustig alles loshalen en kabels klikken en kabels trekken van het dashboard kastje naar het radio compartiment.
Was even klieren helemaal achterin de kofferbak (de momenten dat je lichaamslengte mist.... ) en bleek ik niet 1 maar 2 modules moest doorlinken waar de Raimon-hotline mij even op wees. Daarna dankzij diverse YouTube tutorials rustig alles loshalen en kabels klikken en kabels trekken van het dashboard kastje naar het radio compartiment.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Mooi man !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik had al eerder zulke zaken in mijn vorige auto's gebouwd maar deze Benz bood de meeste weerstand zullen we maar zeggenCornelis schreef:Mooi man !
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dus je MOST het vragen...
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- RuunerW221
- Forum Held
- Berichten: 2004
- Lid geworden op: 20 feb 2007 22:12
- Mercedes-Benz: S205 200 cdi bleutec, VW Crafter
- Specialisatie: VIS
- Locatie: Drenthe
mr. Michel, the MOST mr technician
Goed bezig Michel, fijn dat het gelukt is.
Goed bezig Michel, fijn dat het gelukt is.
Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ja MOSTEN is ook watJeroen schreef:Dus je MOST het vragen...
gr J
Thanx, het is altijd fijn als het ineens lukt.RuunerSnor schreef:mr. Michel, the MOST mr technician
Goed bezig Michel, fijn dat het gelukt is.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO