Maar blijkbaar is het teveel werk om de breuk eerst wat dieper te maken, dicht te lassen en vlak te slijpen Nieuwe velgen worden in de fabriek doorgelicht. Zitten daar scheuren of zwakke plekken in, gaan ze terug in de smeltoven.
gr J
Rare las op orginele AMG velgen
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En een aantal daarvan kunnen dat prachtig strak en niet van origineel te onderscheidenplorie schreef:Velgherstellers kunnen ook spuiten he...
qua kleur, juiste korrelgrootte en hoeveelheid metaaldeeltjes en glans
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Het is geen rvs of staal maar een gegoten metaal waar de stijfheid in het complete gietsel zit.Jeroen schreef:Maar blijkbaar is het teveel werk om de breuk eerst wat dieper te maken, dicht te lassen en vlak te slijpen Nieuwe velgen worden in de fabriek doorgelicht. Zitten daar scheuren of zwakke plekken in, gaan ze terug in de smeltoven.
gr J
Uitslijpen van gegoten lichtmetaal en het verhitten door lassen maakt de hele plek zwakker,
een opgelegde las is dan het enige lapmiddel en meer om de velg weer luchtdicht te maken
dan constructief sterk....
Ook niet voor niets dat er gewaarschuwd wordt voor (over)verhitting van lm velgen bij ontlakken
en poedercoaten, de velgen worden bros bij te hoge temperaturen, dat luistert vrij nauw
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dat dus!MBenzNL schreef:zelfs al zou de lak er origineel uitzien...die lasrups ziet er voor geen meter uit
@Cornelis Ik ben dus geen lasser. Ging er van uit dat je in ieder geval het hechtoppervlak zou moeten vergroten om sterkte te krijgen. Alleen luchtdicht is wel een heel minimale eis voor een velg.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Cornelis schreef:Precies en dat kan ook door “normaal” gebruik kennelijk.plorie schreef:Jarno bedoelt volgens mij dat dit nooit op nieuw geleverde aanwezig is, maar altijd gevolg van een schade.E55amg schreef:Dat is dus niet waar, ik heb al diverse grote AMG wielen gezien met zo'n haarscheur vanaf de binnen velgrand ca 1-2 cm de velg in lopend, zonder enige verdere schade.Jarno1111 schreef:Ik heb al heel erg veel MB wielen door mn handen gehad en een las kom je dan écht niet tegen zonder dat er iets met die velg aan de hand is geweest.stamgast_2 schreef:Erg kort door de bocht antwoorden. Maar op me zomer set originele mercedes velgen zit zo een las ook en volgens mij op elke velg. En dit was al van nieuw af aan.
Zal van de week even kijken met de banden wissel. Maar verbaast me niets als het ook op me Winterset zit.
Gr Roy
Heb begrepen dat dit een zeer bekend velg falen is bij grote AMG wielen, met name bij montage op zware MB zoals bijv. de ML en GL
Voorlopige conclusies :
- af fabriek nieuwe velgen hebben geen lassen !
- (grote) amg velgen kunnen scheuren in de velgranden krijgen bij normaal gebruik of door schade
- lassen in de velg zijn reparaties en komen niet voor bij “nieuw in de doos” velgen
Vandaag de velgen in handen gehad. Maar de las bij mij is in heel het velg lint en dus om de breedte te maken.
Zo wel in alle 8 mijn originele mercedes velgen. Als de 8 originele vw velgen.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Ziet er een stuk netter uit.
Of ze machinaal zijn aangebracht kan ik niet zeggen.
Heb verrekte goeie hand lassen gezien. En verdomt slechte machinale lassen.
Of ze machinaal zijn aangebracht kan ik niet zeggen.
Heb verrekte goeie hand lassen gezien. En verdomt slechte machinale lassen.
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Kan, maar ik durf er mijn vrouw om te verwedden (oké slecht voorbeeld...) dat de las op pagina 1 geen machinale las is.stamgast_2 schreef:Ziet er een stuk netter uit.
Of ze machinaal zijn aangebracht kan ik niet zeggen.
Heb verrekte goeie hand lassen gezien. En verdomt slechte machinale lassen.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Als je nou schoonmoeder getypt had...
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Bij het lassen van aluminium veranderd de structuur van het materiaal, niks moeilijker dan aluminium lassen, deze velgen zouden bij mij niet onder mijn wagen komen.
Bij het lassen wordt de aluminium verwarmd tot smeltpunt met gevolg rond de las is het materiaal zijn sterkte kwijt (zacht) gaat dus scheuren net langs de las.
Bij het lassen wordt de aluminium verwarmd tot smeltpunt met gevolg rond de las is het materiaal zijn sterkte kwijt (zacht) gaat dus scheuren net langs de las.