Binnenkort krijgt mijn w204 C250 cdi een onderhoudsbeurt.
Tijdens het rijden rommelt de auto. Ik ga ervan uit dat de vooras stabilisatorstang rubbers versleten. Weet iemand welke geschikte rubbers zijn met onderdeelnummer. De dealer die biedt mij alleen een complete stablitatortang vooras
Moet je bij het verversen van de motorolie ook de oliefilter en dieselfilter vervangen?
vragen omtrent onderhoud w204
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Als je die laatste vraag moet stellen - zou je dan niet beter het onderhoud uitbesteden?
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Olie en oliefilter gaat altijd samen, brandstoffilter zijn termijnen voor die je terug kan vinden in het boekje
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Brandstoffilter bij de 2e B1 servicebeurt
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
luchtfilter om de 48 m of 75. 000km
Dieselfilter om de 48m of 75. 000km
Olie & filter om de 12m of 25.000km
Remolie om de 24 m
Koelvloeistof om de 250.000 of 180m
Olie kwaliteit MB 229.31 of 229.51 of 229.52 (5-W30)
Cabine filter bij elke service 2, 3
Dieselfilter om de 48m of 75. 000km
Olie & filter om de 12m of 25.000km
Remolie om de 24 m
Koelvloeistof om de 250.000 of 180m
Olie kwaliteit MB 229.31 of 229.51 of 229.52 (5-W30)
Cabine filter bij elke service 2, 3
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En olie (origineel MB) + filter gaat bij mij om de 15.000 zelfs als ik de auto elke dag over langere
afstanden goed warm rijdt met woon- werkverkeer. Enkele keer 2-3 duizend eroverheen als ik alleen maar
afstanden gereden heb maar zeker niet meer omdat bij een diesel de olie ook meer vuil opneemt dan bij
een benzine.
Luchtfilter minimaal 1x per jaar of 30 dkm
afstanden goed warm rijdt met woon- werkverkeer. Enkele keer 2-3 duizend eroverheen als ik alleen maar
afstanden gereden heb maar zeker niet meer omdat bij een diesel de olie ook meer vuil opneemt dan bij
een benzine.
Luchtfilter minimaal 1x per jaar of 30 dkm
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Luchtfilter doe ik op geleide van het beeld. 75dkm sowieso maar als ie er bij 30 nog brandschoon uit zit wil ik hem nog wel eens laten zitten. Het interieurfilter daarentegen vervang ik meestal wel als ik daar ook maar een klein beetje aan twijfel. Grote hekel aan een muffe geur in de auto.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik heb na een jaar nog nooit een schoon luchtfilter gezien eerlijk gezegd. Ligt misschien ook aan waar je rijdt?
Logboek S500.
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Na 500km Dakar is ie aan vervanging toe maar na 5.000km op de A2 kan ie terug de doos in en zo terug het schap inplorie schreef:Ik heb na een jaar nog nooit een schoon luchtfilter gezien eerlijk gezegd. Ligt misschien ook aan waar je rijdt?
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
Ik volg gewoon de richtlijnen die komen van MB.
Wat is het nut om bijvoorbeeld mijn olie te verversen op 15.000 als MB het op 25.000 gaat doen?
Hetzelfde met een luchtfilter.
Ik gebruik wel originele onderdelen, met andere aftermarket spullen zou ik waarschijnlijk om de 50.000km mijn filter vervangen.
Ik heb ook niets tegen aftermarket, ik heb een Audi product met 370.000km op aftermarket filters dus...
Mijn originele Dieselfilter kost mij ongeveer 110€, die gaat ik heus niet elke 25.000km vervangen ...
Ik weet wel dat originele onderdelen duurder zijn maar kom, ik doe alles zelf en ben van mening dat dat de duurdere onderdelen wel kunnen
Die 75.000km doe ik op 2,5 jaar tja das één lucht en dieselfilter op die tijd, is best ok voor mij.
Wat is het nut om bijvoorbeeld mijn olie te verversen op 15.000 als MB het op 25.000 gaat doen?
Hetzelfde met een luchtfilter.
Ik gebruik wel originele onderdelen, met andere aftermarket spullen zou ik waarschijnlijk om de 50.000km mijn filter vervangen.
Ik heb ook niets tegen aftermarket, ik heb een Audi product met 370.000km op aftermarket filters dus...
Mijn originele Dieselfilter kost mij ongeveer 110€, die gaat ik heus niet elke 25.000km vervangen ...
Ik weet wel dat originele onderdelen duurder zijn maar kom, ik doe alles zelf en ben van mening dat dat de duurdere onderdelen wel kunnen
Die 75.000km doe ik op 2,5 jaar tja das één lucht en dieselfilter op die tijd, is best ok voor mij.