Voor mijn W204 zijn er deze week twee aanvragen ingediend voor de stergarantie.
Gasklep/smoorklep waar wat olie (?) op te zien is aan de buitenkant, en een carterpan die wat 'nat' is aan de onderkant.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Vorige claim voor nieuwe motorlagers/steunen werd voor 50% vergoed, dat was 50k km geleden, de laatste (en andere) onderhoudspartner wilde ze nu weer vervangen. Na gewezen te hebben op de recente vervanging bleek het naderhand toch niet nodig,..
Jung Sterne / Ster Garantie
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Daar hebben ze een bepaald woord voorKami schreef:Na gewezen te hebben op de recente vervanging bleek het naderhand toch niet nodig,..
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Motorsteunen of motorlagers .... . dat zijn nogal verschillende operatietarieven
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Zijn er dealers bekend bij jullie die niet moeilijk doen en wel de reparaties uitvoeren met een Junge Sterne garantie? In Rotterdam hoef je er niet mee aan te komen. In Duitsland wordt zelfs de NOX sensor zonder garantie kosteloos vervangen...
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik merk ook dat men er steeds minder enthousiast over is . Dat zal met de teleurstellingen en verwachtingen te maken hebben .
Dit is wel een gevolg door er voor te kiezen een auto uit Duitsland te halen .
Het is alleen jammer dat er bij de verkoop een andere verwachting wordt geschertst dan de werkelijkheid.
Dit is wel een gevolg door er voor te kiezen een auto uit Duitsland te halen .
Het is alleen jammer dat er bij de verkoop een andere verwachting wordt geschertst dan de werkelijkheid.
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Volgens mij hebben MB dealers de verplichting service mbt garantie te leveren, dat zijn ze overeengekomen met de importeur of fabrikant. Ze zullen er wel geen trek in hebben omdat ze er weinig aan verdienen, maar dat is weer een heel ander verhaal...
Heb je hierover al aan de bel getrokken bij MB NL?
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Het is dus iets Duits en er is geen verplichting daar aan mee te werken .
Dat geld wel voor de fabrieksgarantie of een verlenging hier van.
Dat geld wel voor de fabrieksgarantie of een verlenging hier van.
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Morgen verder informeren MB NL en MB Duitslandmrp schreef: ↑14 nov 2021 11:46 Volgens mij hebben MB dealers de verplichting service mbt garantie te leveren, dat zijn ze overeengekomen met de importeur of fabrikant. Ze zullen er wel geen trek in hebben omdat ze er weinig aan verdienen, maar dat is weer een heel ander verhaal...
Heb je hierover al aan de bel getrokken bij MB NL?
Zoals al eerder werd vermeld; het is een verzekeringsproduct en daar hoort een polis bij met polisvoorwaarden. Die voorwaarden zijn op sommige punten wat slechter / minder uitgebreid, dan je bij een echte fabrieksgarantie zou hebben. Een ander punt is, dat de meeste Nederlandse dealers niet betrokken willen worden bij een discussie met de verzekeraar en je dus vragen de reparatie (al dan niet onder garantie vallend) eerst zelf te betalen.
Wij je dus geen risico lopen bij een storing of defect kijk dan eerst in de polisvoorwaarden of je überhaupt aanspraak op garantie (lees verkeringsbijdrage) kunt maken. Een goede Nederlandse dealer zou je daar bij kunnen helpen. Vraag vervolgens van je Nederlandse dealer een bindende offerte m.b.t. het herstel van de storing. Stuur die naar de verzekeraar (in de polisvoorwaarden vermeld als MB Versicherung A.G.)en vraag akkoord op de offerte. Meestal gaat dat per mail binnen 1 tot 2 dagen. Stuur na afloop de rekening van de dealer naar de verzekering en betaling volgt dan meestal binnen een paar dagen. Overigens vind de afhandeling en betaling vaak plaats via een in Nederland gevestigd bedrijf www.cargarantie.nl
Samengevat lijkt het er dus op dat een Nederlandse dealer niet automatisch de verplichting heeft een Junge Sterne claim af te wikkelen. Hij zou echter wel dom zien geen reparaties te willen uitvoeren, waarvoor hij betaald krijgt. De meeste problemen bij het afwikkelen van dit soort garanties en onwillige MB dealers zijn overigens vaak terug te voeren op het verkeerd afwikkelen van de procedures.
Ik geeft toe dat je in Europa iets anders zou verwachten, maar ik heb niet de illusie, dat een Europese commissie dit snel zou kunnen optuigen, als ze na tientallen jaren nog niet in staat zijn de schertsvertoning van verhuizen tussen Straatsburg en Brussel te regelen.
Wij je dus geen risico lopen bij een storing of defect kijk dan eerst in de polisvoorwaarden of je überhaupt aanspraak op garantie (lees verkeringsbijdrage) kunt maken. Een goede Nederlandse dealer zou je daar bij kunnen helpen. Vraag vervolgens van je Nederlandse dealer een bindende offerte m.b.t. het herstel van de storing. Stuur die naar de verzekeraar (in de polisvoorwaarden vermeld als MB Versicherung A.G.)en vraag akkoord op de offerte. Meestal gaat dat per mail binnen 1 tot 2 dagen. Stuur na afloop de rekening van de dealer naar de verzekering en betaling volgt dan meestal binnen een paar dagen. Overigens vind de afhandeling en betaling vaak plaats via een in Nederland gevestigd bedrijf www.cargarantie.nl
Samengevat lijkt het er dus op dat een Nederlandse dealer niet automatisch de verplichting heeft een Junge Sterne claim af te wikkelen. Hij zou echter wel dom zien geen reparaties te willen uitvoeren, waarvoor hij betaald krijgt. De meeste problemen bij het afwikkelen van dit soort garanties en onwillige MB dealers zijn overigens vaak terug te voeren op het verkeerd afwikkelen van de procedures.
Ik geeft toe dat je in Europa iets anders zou verwachten, maar ik heb niet de illusie, dat een Europese commissie dit snel zou kunnen optuigen, als ze na tientallen jaren nog niet in staat zijn de schertsvertoning van verhuizen tussen Straatsburg en Brussel te regelen.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
En er zijn 2 verschillende bedrijven die de polis hebben. Vaak een discussie over de vergoeding. Niet alleen met de verzekeraar maar ook de klant die het er niet mee eens is dat er geen vergoeding is. Wij zijn dan zogenaamd de grote kl….zak.
We sturen klanten niet weg maar we staan om dit product niet te springen. Klant komt met het idee binnen dat hij garantie heeft. Bij afwijzing zijn er al wel diagnosekosten gemaakt die betaald moeten worden.
We sturen klanten niet weg maar we staan om dit product niet te springen. Klant komt met het idee binnen dat hij garantie heeft. Bij afwijzing zijn er al wel diagnosekosten gemaakt die betaald moeten worden.
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Daarom zaak om van te voren de verwachting goed af te stemmen.
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Ondanks dat misschien niet alle dealers hierop zitten te wachten aan hun dus de taak om dit net zo duidelijk aan de klant die met een Junge Sterne gerelateerde vraag/probleem binnenstapt uit te leggen.dbotop schreef: ↑21 nov 2021 17:20 Zoals al eerder werd vermeld; het is een verzekeringsproduct en daar hoort een polis bij met polisvoorwaarden. Die voorwaarden zijn op sommige punten wat slechter / minder uitgebreid, dan je bij een echte fabrieksgarantie zou hebben. Een ander punt is, dat de meeste Nederlandse dealers niet betrokken willen worden bij een discussie met de verzekeraar en je dus vragen de reparatie (al dan niet onder garantie vallend) eerst zelf te betalen.
Wij je dus geen risico lopen bij een storing of defect kijk dan eerst in de polisvoorwaarden of je überhaupt aanspraak op garantie (lees verkeringsbijdrage) kunt maken. Een goede Nederlandse dealer zou je daar bij kunnen helpen. Vraag vervolgens van je Nederlandse dealer een bindende offerte m.b.t. het herstel van de storing. Stuur die naar de verzekeraar (in de polisvoorwaarden vermeld als MB Versicherung A.G.)en vraag akkoord op de offerte. Meestal gaat dat per mail binnen 1 tot 2 dagen. Stuur na afloop de rekening van de dealer naar de verzekering en betaling volgt dan meestal binnen een paar dagen. Overigens vind de afhandeling en betaling vaak plaats via een in Nederland gevestigd bedrijf www.cargarantie.nl
Samengevat lijkt het er dus op dat een Nederlandse dealer niet automatisch de verplichting heeft een Junge Sterne claim af te wikkelen. Hij zou echter wel dom zien geen reparaties te willen uitvoeren, waarvoor hij betaald krijgt. De meeste problemen bij het afwikkelen van dit soort garanties en onwillige MB dealers zijn overigens vaak terug te voeren op het verkeerd afwikkelen van de procedures.
Ik geeft toe dat je in Europa iets anders zou verwachten, maar ik heb niet de illusie, dat een Europese commissie dit snel zou kunnen optuigen, als ze na tientallen jaren nog niet in staat zijn de schertsvertoning van verhuizen tussen Straatsburg en Brussel te regelen.