Hoi mijn s280 uit '94 accelereert niet gelijkmatig als ie warm is. als ie koud is is ie gedurende alle toeren, van laag tot hoge even sterk, maar als ie warm is heeft ie af en toe in de lagere toeren minder kracht, en lijkt de kracht opeens 'aan te springen' vanaf 3000 toeren of zo.
het is niet zo dat niet alle cilinders meedoen; want er is geen onbalans, of gestotter. het lijkt gewoon alsof ik de rem ingedrukt houd tijdens het rijden, en deze opeens loslaat. alle bougies en kabels zijn nieuw... kan het iets met de luchtmassameter te maken hebben?
dank, Pim
w140 280 accelereert niet gelijkmatig
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Klinkt idd als lmm
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Heeft dat niks met je versnellingsbak te maken? (automaat neem ik aan?)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
hallo, ik heb inmiddels de luchtmassa meter vervangen, maar het euvel blijft, op zowel lpg als benzine.
overigens merk ik nu ook dat als ie koud is, het een tijdje duurt voordat ik kan wegrijden. dwz, als ik meteen gas geef na het koud starten, dan slaat ie af. had ik ook nooit eerder. na een halve minuut is dat weg, en rijdt ie goed. maar het blijft wel zo dat ie tijdens het acceleren niet constant zijn volledig vermogen inzet. gaat een beetje met horten en stoten. geen cilinder of bougiekabels die niet meedoen, want hij draait wel soepel. en dit is ook niet constant zo, soms heeft ie wel alle kracht.
wat kan dtt nog meer zijn?
alle tips zeer welkom...
Pim
overigens merk ik nu ook dat als ie koud is, het een tijdje duurt voordat ik kan wegrijden. dwz, als ik meteen gas geef na het koud starten, dan slaat ie af. had ik ook nooit eerder. na een halve minuut is dat weg, en rijdt ie goed. maar het blijft wel zo dat ie tijdens het acceleren niet constant zijn volledig vermogen inzet. gaat een beetje met horten en stoten. geen cilinder of bougiekabels die niet meedoen, want hij draait wel soepel. en dit is ook niet constant zo, soms heeft ie wel alle kracht.
wat kan dtt nog meer zijn?
alle tips zeer welkom...
Pim
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ergens een vacuumlek?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
wat me ook opvalt is dat als hij net na het schakelen, heel even inhoudt, in elke versnelling.
Als ie dit doet, trekt ie ook niet gelijkmatig op.als dat probleem er niet is, want dat is niet altijd zo, houdt ie ook niet in net na het schakelen. lijkt dus met elkaar te maken te hebben...
dank
Als ie dit doet, trekt ie ook niet gelijkmatig op.als dat probleem er niet is, want dat is niet altijd zo, houdt ie ook niet in net na het schakelen. lijkt dus met elkaar te maken te hebben...
dank