Mijn auto tikt en rammelt als de motor warm is. De dealer zegt dat het de kompressor is. Ik weet niet of dit wel klopt ... is er iemand met hetzelfde probleem of iemand die weet wat het misschien kan zijn ? Ik word gek banger geluid en ik wil het graag verhelpen.
Ik hoor graag van jullie
Groeten Tristan
W203 c200 kompressor uit 2002 tikt als de motor warm is
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 mar 2018 01:13
- Mercedes-Benz: Mercedes benz
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dénkt de dealer dat (in dat geval alsnog laten onderzoeken) of is de motorkap open geweest en heeft men dat onderzocht? In dat laatste geval zal het wel, toch? De kompressors in een MB gaan heel lang mee normaal gesproken maar de riem waarmee ie wordt aangedreven en het lager er van kan wel slijten. Er zit in het tandwielkastje er van zelfs olie. Hoeveel km heeft je C achter de rug?
Je kan ook een second opinion vragen aan een andere MB-garage...
Je kan ook een second opinion vragen aan een andere MB-garage...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 mar 2018 01:13
- Mercedes-Benz: Mercedes benz
De auto heeft 230 000 kilometer gereden. Ze hebben de motor niet uit elkaar gehaald omdat ze zeiden dat ze dat niet nodig vonden en het niks uit zou halen omdat de boordcomputer niks aangaf.
Ik kan dus het beste naar een andere Mercedes dealer gaan en hun de motor laten inspecteren vanbinnen ?
En kan ik de olie in de kompressor laten verversen bij een garage?
Dankjewel voor de snelle reactie groeten Tristan
Ik kan dus het beste naar een andere Mercedes dealer gaan en hun de motor laten inspecteren vanbinnen ?
En kan ik de olie in de kompressor laten verversen bij een garage?
Dankjewel voor de snelle reactie groeten Tristan
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik ga er van uit dat de opmerking van de garage dat je je kompressor hoort juist is. Ik zeg dat omdat ALS in je W203 een M271 blok ligt dat vanaf tweede helft 2002 werd gebruikt (daarvoor M111) er ook geluiden uit je distributie door slijtage van tandwielen zou kunnen komen.Tristanvanderdonk schreef:De auto heeft 230 000 kilometer gereden. Ze hebben de motor niet uit elkaar gehaald omdat ze zeiden dat ze dat niet nodig vonden en het niks uit zou halen omdat de boordcomputer niks aangaf.
Ik kan dus het beste naar een andere Mercedes dealer gaan en hun de motor laten inspecteren vanbinnen ?
En kan ik de olie in de kompressor laten verversen bij een garage?
Dankjewel voor de snelle reactie groeten Tristan
ALS er iets met de kompressor is, hoeft daarvoor de motor ook niet uit elkaar.
De kompressor is vanaf de bestuurdersstoel gezien rechts vooraan op het blok gebout en wordt aangedreven door een riem.
Het is een Eaton kompressor die over het algemeen heel lang probleemloos meegaan maar hoorbaar zijn en zeker op den duur wat lawaai kunnen gaan maken. Niet direct iets om je zorgen over te maken tenzij het te gek wordt. Maar ja, wat is te gek?
Het schijnt dat er slijtage op kan treden aan een koppelschijf in het tandwielkastje daar in. Zie http://www.superchargersonline.com/inde ... 84e11d1def MB kent geloof ik geen onderhoudsvoorschrift maar het schijnt aanbevolen te zijn de olie die de tandwielen in de aandrijving van het ding smeert na max 150.000 te vervangen. Ik heb ovrgs nooit gelezen dat als je dat niet zou doen dat fataal zou zijn.
Op dit forum heeft lang geleden ook een lange draad gestaan over dit onderwerp lawaaige kompressor. Maar daar bleek dat niet het ding zelf, niet zn olie en ook niet die koppelschijf, maar de riem en spanrollen en veer de boosdoeners waren. Zie: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 45#p521303 Ik raad je aan alle posts ff te lezen.
Het beste idee is misschien eerst de riem los te nemen en met de hand te voelen of als je aan de kompressor draait je overmatige speling of ongelijkheden van lagers voelt / voelt of schoepen vrij draaien. Voelt dat alles goed kan je proberen de riem, rollen en veer die de riem op spanning houden te vervangen. Helpt dat niet zal de kompressor er uit moeten. Daar zijn vwb die koppelingsschijf (als dat het probleem zou zijn) revisiesetjes voor te krijgen. Alternatief: goed gebruikte ruilkompressor. Nieuw zijn ze erg duur.
Suc6
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 mar 2018 01:13
- Mercedes-Benz: Mercedes benz
René SLK230 schreef:Ik ga er van uit dat de opmerking van de garage dat je je kompressor hoort juist is. Ik zeg dat omdat ALS in je W203 een M271 blok ligt dat vanaf tweede helft 2002 werd gebruikt (daarvoor M111) er ook geluiden uit je distributie door slijtage van tandwielen zou kunnen komen.Tristanvanderdonk schreef:De auto heeft 230 000 kilometer gereden. Ze hebben de motor niet uit elkaar gehaald omdat ze zeiden dat ze dat niet nodig vonden en het niks uit zou halen omdat de boordcomputer niks aangaf.
Ik kan dus het beste naar een andere Mercedes dealer gaan en hun de motor laten inspecteren vanbinnen ?
En kan ik de olie in de kompressor laten verversen bij een garage?
Dankjewel voor de snelle reactie groeten Tristan
ALS er iets met de kompressor is, hoeft daarvoor de motor ook niet uit elkaar.
De kompressor is vanaf de bestuurdersstoel gezien rechts vooraan op het blok gebout en wordt aangedreven door een riem.
Het is een Eaton kompressor die over het algemeen heel lang probleemloos meegaan maar hoorbaar zijn en zeker op den duur wat lawaai kunnen gaan maken. Niet direct iets om je zorgen over te maken tenzij het te gek wordt. Maar ja, wat is te gek?
Het schijnt dat er slijtage op kan treden aan een koppelschijf in het tandwielkastje daar in. Zie http://www.superchargersonline.com/inde ... 84e11d1def MB kent geloof ik geen onderhoudsvoorschrift maar het schijnt aanbevolen te zijn de olie die de tandwielen in de aandrijving van het ding smeert na max 150.000 te vervangen. Ik heb ovrgs nooit gelezen dat als je dat niet zou doen dat fataal zou zijn.
Op dit forum heeft lang geleden ook een lange draad gestaan over dit onderwerp lawaaige kompressor. Maar daar bleek dat niet het ding zelf, niet zn olie en ook niet die koppelschijf, maar de riem en spanrollen en veer de boosdoeners waren. Zie: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 45#p521303 Ik raad je aan alle posts ff te lezen.
Het beste idee is misschien eerst de riem los te nemen en met de hand te voelen of als je aan de kompressor draait je overmatige speling of ongelijkheden van lagers voelt / voelt of schoepen vrij draaien. Voelt dat alles goed kan je proberen de riem, rollen en veer die de riem op spanning houden te vervangen. Helpt dat niet zal de kompressor er uit moeten. Daar zijn vwb die koppelingsschijf (als dat het probleem zou zijn) revisiesetjes voor te krijgen. Alternatief: goed gebruikte ruilkompressor. Nieuw zijn ze erg duur.
Suc6
Dankjewel voor je reactie.
Het gaat om een m111945 motor als ik het goed heb .
In ieder geval de motor van voor de m271.
Weet jij toevallig ook een adresje waar ik de kompressor zou kunnen laten reviseren? En waar zit de plek om de olie van de kompressor te verversen? Groetjes
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Nee helaas.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings