Geachte forumleden,
Sinds een poosje last van een toenemende stank van verbrande olie in het interieur.
Ik had 2 lekkende verstuivers dus alle brandplaatjes laten vervangen.
Oliestank bleef echter aanwezig. Vooral met een warme motor. De olie vuldop lijkt de boosdoener maar het kan ook zo maar vanonder de olie afscheider bovenop het carter waar de slang van de carterventilatie aan gemonteerd zit komen. Als ik deze slang loshaal en ik zet mijn duim erop is er lichte druk voelbaar.
Het lijkt erop dat de carterventilatie niet voldoende werkt of er is een ander probleem.
Auto loopt verder goed en heeft normaal vermogen dus ik zat in eerste instantie niet te denken aan een turbo probleem.
Maar deze Benz heeft wel de nodige kmtrs gelopen. Inmiddels 385K.
Ik ga voor een nieuwe olie dop, een paar nieuwe pakkingen voor onder de olie afscheider en mogelijk een nieuw kleppendeksel pakking.
Iemand met een ander advies wat ik eventueel daarnaast nog kan controleren mocht dit niet afdoende zijn?
Bij voorbaat dank,
mvgr,
W203 C220 CDI. Verbrande olie stank in interieur. Geen verstuiverlekkage
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 22 feb 2015 15:04
- Mercedes-Benz: C220 CDI 2006
Bij mij blijkt het langs de vuldop of uit de omgeving te komen.
Ik ga de dop vernieuwen en vh weekend maar eens alle leidingen nalopen en turbo checken op speling.
Mvgr,
Ik ga de dop vernieuwen en vh weekend maar eens alle leidingen nalopen en turbo checken op speling.
Mvgr,
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 22 feb 2015 15:04
- Mercedes-Benz: C220 CDI 2006
Ik heb de dop vervangen maar dat maakte niet veel uit. De rubberen ring die in het motor deksel zit en om de dop ingang heen gaat is kapot gegaan.
Die ga ik ook nog even vernieuwen.
Heb nu een stuk ductape om dop en dopingang gedaan. Werkt als noodoplossing goed. Geen stank meer.
Carterventilatie was overigens goed.
mvgr,
Die ga ik ook nog even vernieuwen.
Heb nu een stuk ductape om dop en dopingang gedaan. Werkt als noodoplossing goed. Geen stank meer.
Carterventilatie was overigens goed.
mvgr,