Vraag:
Ik wil een mercedes clk cabrio aanschaffen van 2003 of iets jonger, nu rij ik zelf een clk 200 coupe van 2000. Aan deze auto heb ik nooit enig probleem gehad. Ik ga er een beetje vanuit dat dit bij een cabrio clk ook zo is? Kan iemand me iets vertellen over de cabriokap ? hoe betrouwbaar is deze ? Ik heb in het verleden een saab cabrio gehad en daar heb ik wat problemen ervaren met de kap, geen grote maar kleine ongemakken. Zijn er clk cabriorijders die me iets kunnen vertellen over hun ervaring mbt de aut en het dak?
Mercedes CLK cabrio
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
ik heb een 1e serie A208 en tot op heden tevreden gebruiker........De 209 is op de elektronica wel wat gevoeliger (er zit ook veel meer in....)
- Bijlagen
-
- IMG_20171014_123435.jpg (160.7 KiB) 350 keer bekeken
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Ik heb intussen 2 jaar een 200 Kompressor automaat uit 2006 met 155000 km.
Kap werkt nog steeds probleemloos. Enkel de gasveertjes van de klep in de koffer vervangen. Deze duwen niet hard genoeg meer om de schakalaar te bedienen. Met deze klep kan je de koffer iets ruimer maken als de kap dicht is.
De automaat schakelt nog steeds boterzacht. Met deze motorisatie krijgt die niet veel koppel te verwerken.
De motor van de 200K is nogal gevoelig voor storingscodes. Ik heb nog steeds af en toe een misfire ondanks het vervangen van verschillende onderdelen.
De aircocondensor oxideert tot deze lek slaat. Als de aansluitingen ook in elkaar geoxideerd zij sta je er mooi voor.
Ik ben er nog niet is geslaagd de leidingen te vervangen. Een cabrio zonder airco is natuurlijk ook geen ramp.
Verder eens problemen gehad met de CD wisselaar. Deze wou niets maar doen, ook de cd's niet teruggeven. Na uit- en inbouwen werkte hij terug.
Naar analogie met de 203 moet je ook op de speling van de voorophanging letten. Bij de mijne hingen er al nieuwe armen onder.
De halogeenkoplampen hebben ook een kwaaltje. Stilaan lost de coating van de kunststof spiegels rond de lamp. Binnen een paar jaar moeten er nieuwe koplampen in.
Maar ik blijf het een bloedmooie wagen vinden die ondanks zijn leeftijd vlot en comfortabel rijdt.
Met de kap open rustig cruisen met die automaat is zalig...
Kap werkt nog steeds probleemloos. Enkel de gasveertjes van de klep in de koffer vervangen. Deze duwen niet hard genoeg meer om de schakalaar te bedienen. Met deze klep kan je de koffer iets ruimer maken als de kap dicht is.
De automaat schakelt nog steeds boterzacht. Met deze motorisatie krijgt die niet veel koppel te verwerken.
De motor van de 200K is nogal gevoelig voor storingscodes. Ik heb nog steeds af en toe een misfire ondanks het vervangen van verschillende onderdelen.
De aircocondensor oxideert tot deze lek slaat. Als de aansluitingen ook in elkaar geoxideerd zij sta je er mooi voor.
Ik ben er nog niet is geslaagd de leidingen te vervangen. Een cabrio zonder airco is natuurlijk ook geen ramp.
Verder eens problemen gehad met de CD wisselaar. Deze wou niets maar doen, ook de cd's niet teruggeven. Na uit- en inbouwen werkte hij terug.
Naar analogie met de 203 moet je ook op de speling van de voorophanging letten. Bij de mijne hingen er al nieuwe armen onder.
De halogeenkoplampen hebben ook een kwaaltje. Stilaan lost de coating van de kunststof spiegels rond de lamp. Binnen een paar jaar moeten er nieuwe koplampen in.
Maar ik blijf het een bloedmooie wagen vinden die ondanks zijn leeftijd vlot en comfortabel rijdt.
Met de kap open rustig cruisen met die automaat is zalig...