gfgf schreef:
Het is een kwestie van tijd dat er goede NOx-meters beschikbaar komen. Wordt volgens de kamerbrief van de minister aan gewerkt. Dan sta je daar langs de weg in een algemene verkeerscontrole met een voertuig zonder geldig kenteken. Ik vind prutsen aan auto's leuk, maar dat zou mijn hobby toch niet zijn.
Wist ik niet maar als in de toekomst dus de juiste NOx-meters beschikbaar komen bij grote verkeerscontroles, betekent dit dan ook 'lopen' voor de diesels van bijv. VAG of wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend?
Bedoel, hoor soortgelijke geluiden al 15? jaar over het chippen van je auto maar dit blijkt elke keer weer een broodje aap verhaal te zijn. Laatst nog een gesprek gehad met een motoragent over de chip in onze E met cdi omdat ie er net zo'n type had gekocht en benieuwd was naar het effect.
Weet wel dat bij de APK meeting soms (ook bij steekproef) de motor 30 minuten loopt om een goede meting te krijgen, kortom ik zie nogal wat praktische vragen. Kijk, rij je in een verlaagde Japanner met 3 inch uitlaatsysteem en bijbehorend petje op, ja dan ben en blijf je altijd de klos
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt